aan 1 kant schuimen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 12:23

hoi, ik was vanochtend m'n paard met de gogue aan het longeren. toen ik een tijdje rechtsom bezig was geweest en ik draaide d'r om had ze een lekkere schuimmond, maar........alleen maar aan de linkerkant. Lijkt me niet goed, maar aan 1 kant schuimen. Iemand zei dat ze dan scheef is, hoe los ik dit op, weet iemand dat. Als ze links schuimt als je rechtsom longeert, is ze dan links niet recht of juist rechts??


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 14:07

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reacties, want mijn paard heeft dit soms ook. Maar heel onregelmatig, bijvoorbeeld vandaag schuimt ze aan 1 kant, morgen heeft ze zo'n heel slagroommondje en overmorgen schuimt ze bijna niet!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:25

euhm, ik denk dat dat vrij normaal is hoor...
Waar ik een tijdje paarden ben gaan rijden als vakantiejob hadden ze dat vaak.

Als je een paard op een volte voortdurend laat lopen 'hangt' het meer naar de binnenkant en dus zal het meer op die kant vh bit bijten, aannemen. Niet?

Dat lijkt me toch...

Ik zal het ook nog is vragen aan iemand die er wat van kent,

ciaoa

Sarah

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:15

Het is volgens mij net wat aglaranna zegt. Hij/zij hangt gewoon op een hand aan het bit en probeert het vast te pakken ofzo, maar met de gogue lukt dat niet en gaat hij/zij schuimen aan een kant van de inspanning.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 23:17

bedankt voor de reacaties tot dusverre, maar ze schuimt dus juist aan de linkerkant terwijl ze rechtsom wordt gelongeerd, en als ze linksom wordt gelongeerd is het niet zo dat ze dan rechtsom gaat schuimen.....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 23:31

Mijn paard doet dat ook als ik longeer met gogue. Ik heb het eens aan mijn instructrice gevraagd en die zei dat het niks te maken heeft met vastzitten op 1 kant, maar idd door het aan 1 kant vasthouden van jouzelf.
Neem aan dat je paard na een aantal minuten op de andere hand ook begon te schuimen? Dat doet die van mij iig wel. Maar het was mij ook al opgevallen en had dus meteen de overhaast conclusie getrokken dat hij vast zou zitten ofzo...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 23:33

Ps: klopt toch ook ,dat ze op de buitenkant schuimt, terwijl jij de binnenkant vasthoudt?!?!?! Doet die van mij dus ook....
Schuimen doet ie dan op de kant waar die meer ontspanning heeft.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 23:39

Volgens mij is het heel normaal hoor !
Mijn paard doet het ook weleens, ik heb het een keer nagevraagd en het schijnt inderdaad te komen doordat er aan de binnenkant meer druk op het bit komt dan aan de buitenkant.
Het bit zit dus aan de buitenkant iets losser / lichter in de mond, en daardoor gaat de mond eerder schuimen.
'k Zou me maar geen zorgen maken, als je paard echt vast zat, dan zou je het met rijden ook al wel gemerkt hebben.
Succes Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 12:42

hoi, bedankt weer! nee, met rijden merk ik inderdaad niet veel, ja, oke, 1 kant vind ze makkelijker dan de andere, maar dat is niet meer dan normaal. Maar als je longeert, klopt het nite wat jullie zeggen, want ik longeer met bittussenstukje, en die geeft juist meer druk op jawel....de buitenbitring.
en als antwoord op suzanne; nee, mijn paard schuimt dus niet als ik haar de andere kant op longeer, dus dat was juist het probleem, anders had ik er inderdaad geen item van gemaakt....maar oke, ik moet me dus maar geen zorgen maken...groetjes, ingrid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 bezoekers