wie herkent dit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 13:30

Hallo allemaal mijn Tinkermerrie Dana is volgende week woensdag uitgerekend, ze heeft nog geen hele volle uiers maar er komen toch al druppels uit (kegelen ?????), ook is ze s'nachts ontzettend onrustig(het birth alarm gaat wel zo'n 5 keer per nacht af) ze trapt naar haar buik, loopt onrustig door de stal gaat liggen en weer staan. (misschien koliek??????????) Eten doet ze nog wel erg goed. Wat kan ik voor haar doen Verward Verward Verward

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter


jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:46

euhm DA bellen denk ik
zou ik wel doen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:48

Dat zijn de tekenen dat de geboorte begint. Tegen de tijd dat jij dit berichtje gelezen hebt heb je waarschijnlijk al een leuk nieuw veulen in de stal


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:00

Ik zou de DA bellen ja, het kan ook zijn dat het veulen aan het draaien is?!

En misschien heb je al een veulen ondertussen, kan best!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:06

Klinkt inderdaad alsof de geboorte ieder moment kan plaatsvinden. Misschien wel verstandig om de dierenarts erbij te halen ivm de nog niet al te dikke uier, het kan zijn dat de merrie niet voldoende melk heeft. Hadden wij vorig jaar ook op stal en toen hebben ze het veulen moeten helpen met kunstmelk. Sterkte ermee in ieder geval!!!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 15:16

Hoi allemaal Ik heb inderdaad de DA gebeld en die zegt dat het verschillende dingen kunnen zijn. Het kunnen voor weeën zijn (uiers kunnen ook pas opzetten als het veulen er al is) vooral voor een merrie die haar eerste veulen krijgt kunnen deze weeën iets zijn waar ze niet zo goed mee uit de weg kunnen. Het kan ook koliek zijn vooral omdat Dana nogal een veelvraat is en niet bepaald rustig eet, we moeten nu haar eten in kleine hoeveel heden over de dag verdelen en dan vooral het ruwvoer (hooi en Kuil) omdat dat nogal wat ruimte in de buik inneemt. Verder is het gewoon maar afwachten en als we het toch niet vertrouwen de DA bellen natuurlijk.

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 15:24

Mijn B'elanna heeft dat bij haar tweede veulen gehad...Ze kreeg de hele tijd schijnweeen. Volgens de dierenarts kwam dat omdat het een vrij groot veulen was en dat drukte steeds op een zenuw o.i.d. Ze heeft dat twee weken gehad (terwijl ze toch inderdaad al wel melk produceerde). Het ziet er geweldig eng uit, en ze had het moeilijk, dat kon je zien....Maar het duurde nog twee weken voor het veulen echt kwam.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cjuan, Isa_Sofie, M1994, pol013 en 149 bezoekers