Heerlijke rit door de Drunense Duinen.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Heerlijke rit door de Drunense Duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 22:09

Vandaag was het dan zover. Ik zou de carnavalsvakantie afsluiten met een rit op Laiser door de Drunense Duinen samen met Renaat en Olly.

Ik was al vroeg wakker en had veel zin in de rit. Het zonnetje scheen, dus wat wilde ik nog meer? (Nou ik weet nog wel wat, maar dat doet er nu niet toe Tong uitsteken )

Op stal aangekomen koppelde ik de trailer aan de auto en reed de auto alvast naar de parkeerplaats, zodat ik straks makkelijk weg kon rijden.
Renaat kwam er net aan gereden, alleen ze reed in haar eigen autootje zonder trailer. Oh nee hè? Dacht ik, de rit gaat toch nog wel door Verward
Gelukkig zou haar vriend later komen met trailer. Fieuw was dat even een opluchting. Ik vreesde al dat de rit niet door ging.

Nadat we onze paarden klaar hadden gemaakt, laadden we ze in de trailer. Alleen moest Laiser nog even laten zien dat hij zich niet door één persoon niet laden, dus moest er nog iemand even achter hem aan lopen. (tja je moet wel je image hoog houden Schijnheilig )
Maar gelukkig liep hij er toen zo in. Net toen de klep dicht was, begon in de wei naast de trailer een pony te rakken en te bokken, met als gevolg dat Laiser de trailer haast afbrak met zijn paniekerig gedoe. *zucht*

Maar goed eindelijk konden we vertrekken. We reden naar de Roestelberg en zouden daar de auto's en trailers parkeren en van daaruit de Drunense Duinen in gaan.

Gelukkig was de vriend van Renaat zo vriendelijk om even een handje te helepen met het zadel van Laiser. Die had al helemaal zijn nek erop gezet, want er was zo veel te zien Nerd .

Binnen een wip waren we klaar om te vertrekken. Allereerst moesten we dus een zandheuvel (de Roestelberg) op om verder te komen. Laiser had er duidelijk zin in en draafde vrolijk naar boven. (Ja maar als ze me ietsje meer ruimte had gegeven was ik dus echt wel naar boven geraced *LOL* , Wat was dat leuk zeg!)
Bovenaan keken we zo over een groot stuk duin en bos uit.

(Ik was helemaal opgewonden. Jeetje wat was dit leuk spannend. Wat een goed idee van het baasje om mij hiermee naar toe te nemen.
Olly had me al verteld dat het alleen nog maar leuker zou worden. Nou ik had er zin in Cool *LOL* Wel jammer dat ik nog niet meteen mocht gaan rennen, wat een ruimte had je hier zeg)


Ik merkte een Laiser dat hij er heel veel zin in had. Hij werd helemaal opgewonden Cool . Na een paar honderd meter heb ik nog maar eventjes aangesingeld, want dat had ik nog niet gedaan. (En Laiser kon bijna niet stilstaan van de opwinding)

Nadat we weg waren bij alle spelende kinderen en wandelende mensen zijn we wat gaan draven. (En Laiser leek maar één doel te hebben. genieten en je lekker uitleven *LOL* )
Wat is dat mooi zeg! Om in de bossen van de Drunense Duinen te rijden en de geur van het bos in je neus te krijgen.
Na een tijdje werd het tijd voor een galopje. Nou ja -je. De heren hadden in de gaten dat dat naast elkaar galopperen wel heel erg leuk was. We lieten ze ook wat harder gaan dan een gewone arbeidsdraf, alleen vertaalden de heren dat naar :"Laten we eens kijken wie er wint Party!! " Maar helaas voor de heren, kapten we dat al snel af en moesten ze even terug in stap om wat af te koelen.

Na een tijdje gereden te hebben besloten we op de grote zandvlakte op te rijden. In galop naar boven en dan boven aan genieten van het uitzicht. Wat was dit mooi. Op mijn eigen stoere bink in zo'n mooie omgeving rijden en kunnen doen wat we wilden.

In stap reden we de vlakte op...

Oh ja dat was in het begin wel een beetje eng. . Maar gelukkig vond mijn baasje het niet eng, want ze stuurde mij de vlakte op en stelde me gerust en was erg enthousiast over mij wat ik allemaal al deed vandaag. (Ja ik heb zelfs voorop gegaloppeerd en ben lange een heleboel enge boomstammen gegaloppeerd zonder te stoppen )
Alleen toen wilde ze hebben dat ik in een vennetje ging staan met mijn edelde voetjes. Ja daaaaaaaaag dikke middelvinger dan worden mijn voetjes nat en ik ben net bij de smid geweest.
Olly heeft zich wel zo gek laten krijgen en is zelfs het vennetje overgestoken. Tot boven zijn knieën kwam het water, nou vraag ik je dan spoor je toch niet Verward .
Maar ja, je kent mijn baasje. Ze wilde toch dat ik het probeerde. *zucht* mensen
Ik voelde even heel voorzichtig met mijn voetje....
......... IEKS!!!!! Bloos Dat was nat! No way Baby daar ga ik niet in. (dacht ik), maar ja mijn baasje is wel erg lief voor me, dus ben ik uiteindelijk nog het water in gegaan, maar alleen tot mijn kroonrand hoor! Ja kom nou!


Daarna hebben we nog wat over die uitgestrekte vlakte gestapt, maar volgens een paar jongens met zo'n hele grote vlieger moesten we toch terug richting het vennetje om terug te komen bij de Roestelberg.
Olly had de smaak te pakken en liep weer vrolijk het water in en zo naar de overkant. Ik had nog zo iets van ja daag direct slaat de paniek toe bij Laiser en lig ik daar in het water. Maar ja, het was natuurlijk wel heel gaaf als Laiser er ook doorheen zou durven. Dus je snapt het al, ik deed alsof mijn neus bloedde en stuurde Laiser ook door het water. Na een korte tegenstribbeling liet Laiser zich toch overhalen en liep het water in.

Dat was gek joh, normaal komt water altijd uit de kraan op uit de lucht, en als het dan op de grond ligt is het zo'n plasje van een paar cm.
Maar nu liep ik tot boven mijn knieën in het water. Brrr en het spatte allemaal omhoog Verward precies in mijn gezicht.


En Laiser liep het hele vennetje door Haha! Cool De schat. Hij vond het eng, maar deed het toch maar .
Renaat lag trouwens helemaal dubbel om de kop die hij erbij trok. Al dat water wat opspatte Haha! .

Daarna hebben we nog een stuk over de vlakte gegaloppeerd waar het zand niet mul was. En dat was me heerlijk Laiser kreeg er steeds meer zin in en genoot met volle teugen Cool Daarna weer heerlijk gestapt aan een lange teugeltje. Heerlijk relaxed.

Na zo'n drie kwartier gereden te hebben dacht ik dat Laiser toch wel een beetje moe begon te worden. Nou dat had ik dus mis. Toen ik hem aandraafde wilde hij eigenlijk meteen weer weg in galop. Dus ik vroeg of Renaat nog een galopje wilde. En dat vond ze prima, dus gaf ik Laiser de hulpen voor de galop. Het was opdat ik hem rustig onder me wilde houden, maar als het aan Laiser had gelegen werd het weer een test om te kijken hoe hard je nu over zo'n pad kunt rennen. Schijnheilig

Na een uurtje waren we terug bij het beginpunt van onze rit en waren we alle vier (zowel amazones als paarden) erg tevreden over de rit. Dit was voor herhaling vatbaar. Wat was dit leuk geweest. Heerlijk

Nadat we de paarden nog uitgestapt hadden op het grasveld waar de trailers stonden, werd het tijd om weer eens huiswaarts te gaan. En Laiser?
Die heeft zodra hij thuis weer in de wei stond, meteen al zijn wilde avonturen tegen zijn vriendjes verteld. Knipoog


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:15

Klinkt als een heerlijke rit... en dat opspattende water, pfff krijg je straks nog een natte neus zeg Knipoog *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 08:41

Als je dit zo lees krijg je gelijk zin om daar te rijden. Wij hebben daar 1x per jaar een duinrit en het is waar.... het is er schitterend. Pling

Vel geen oordeel over een ander maar beoordeel jezelf kritisch...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:25

Let maar op Leezerbeest, de volgende keer loop jij ook zonder te kijken door het water! Want echt, het went, en droog blijven is voor watjes! Tong uitsteken

Klinkt als een heerlijk ritje, minstens net zo lekker als de rit van Ret en mij over de Hoge Veluwe! Het was er ook fantastisch weer voor, lekker zonnetje... Alleen de wind was af en toe nog wel wat koud, maar wat mij betreft mogen er vanaf nu nog heel wat zonnige weekenden volgen! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:58

Mickey, ben je nog een donkerbruine ruin tegengekomen met een ruiter met bordeauxrode jas? Dat was ik nl, was gisteren ook in de DD (stuk tussen De Drie Linden en de Rustende jager) Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:31

*Zucht*.... Ik ben jaloers!!!
Ik wil al tijden ook naar het strand, maar het is zo ver weg.

Hardstikke goed van Laiser dat hij toch door het water ging zeg.
Cerise heeft nog steeds dat ze niet door plassen heen wil lopen, laat staan door dieper water... *LOL*
Ik heb haar ooit een keer door een plas gekregen maar toen liepen we zo dicht achter een ander paard dat ze niet in de gaten had dat ze in een plas stapte. }>

Mickey ik wens jullie nog heel veel heerlijke ritten op het strand!
En zeg tegen Laiser dat ik hem heel dapper vindt! Knipoog

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:56

Het klonk erg leuk, en was dus ook leuk! Genieten he daar, ik, Joost en de kids gaan daar regelmatig naartoe om een stuk te wandelen, heerlijk en dan zie je een paar ruiters met hun paard/pony......wauw, doe dat maar vaker!

;-)


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:09

Ben wel weer erg jaloers Haha! . Ik heb helaas geen trailer maar zodra ik ooit eens de mogelijkheid heb ga ik er zeker ook eens langs.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:57

Ja, tis hier inderdaad erg mooi!! Haha! Ik zit er op 15 minuutjes stappen vandaan *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:30

Owwwww, wat klinkt dat geweldig ! Tong uitsteken
Arme Laiser, moest ie eerst z'n geliefde kroonrand nat maken en daarna ook nog de rest van z'n been ? Clown
Dat zal vast erg zeer gedaan hebben !

Ik bedenk nu ineens dat ik nog nooit met Helion in de DD geweest ben.
't Is een kwartiertje rijden, dus ik wil deze zomer ook hoor !!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 19:59

Lielle"]
Mickey, ben je nog een donkerbruine ruin tegengekomen met een ruiter met bordeauxrode jas? Dat was ik nl, was gisteren ook in de DD (stuk tussen De Drie Linden en de Rustende jager) Haha!
[/quote]

We zijn inderdaad wel een aantal ruiters tegengekomen. En ik vroeg me dan ook telkens stiekem af of jij ook in de Drunense Duinen aan het rijden was Haha! .
Maar heb jij de twee paarden op onderstaande foto gezien? Want dat waren wij. (Ik ben de linkse, maar ja dat wisten jullie wel.)
Afbeelding
De foto is trouwens genomen toen wij terug kwamen van de rit en op weg waren naar de parkeerplaats.


[quote="Oscar schreef:
Ik bedenk nu ineens dat ik nog nooit met Helion in de DD geweest ben.
't Is een kwartiertje rijden, dus ik wil deze zomer ook hoor !!!

Dan wordt het een tijd dat wij samen door de Drunense Duinen gaan rijden. Cool

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:37

*jaloers* Klinkt super Mickey! Nu nog een keertje naar Lunteren komen hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:21

Oscar en Mickey, combinatie ritje met mij en Pablo (+nieuwe bokker Merlijn en Raimaer?).

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:41

Mooi is het daar he, kan niet wachten tot ik er zelf weer heen ga, waarschijnlijk pas begin juli, maar dan in ieder geval wel voor een heel weekend.

Heb je trouwens al eens pannenkoeken gegeten bij de Roestelberg? Vingers aflikken
Erg aan te raden na een lekkere rit.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:59

Lielle schreef:
Oscar en Mickey, combinatie ritje met mij en Pablo (+nieuwe bokker Merlijn en Raimaer?).


Ja, heel graag
Lijkt me echt leuk !
Maar ik moet straks eerst nog beginnen met Helion weer "zadelmak" maken hoor, 'k heb al anderhalf jaar niet meer gereden
Lijkt me niet zo'n goed idee om er na anderhalf jaar weer voor het eerst op te stappen met de DD in het vooruitzicht Knipoog
Maar dat gaat goedkomen, wordt binnenkort weer aan gewerkt (hopelijk).

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 21:35

Inderdaad Oscar ik vind het ook een heel goed idee om samen met Lielle en Merlijn een rit door de DD te maken.

Helion heeft er vast gaan bezwaar tegen als je meteen de DD induikt Tong uitsteken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:18

Mickey schreef:
Inderdaad Oscar ik vind het ook een heel goed idee om samen met Lielle en Merlijn een rit door de DD te maken.

Helion heeft er vast gaan bezwaar tegen als je meteen de DD induikt Tong uitsteken.


Nee, hij niet Haha!
Ik vrees dat ik dan ergens anders in duik (zandheuvel ofzo ?) Frusty Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:24

OOO heerlijk!
Marloes en ik gaan in april weer een weekend.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:12

Klink als een fijne buitenrit, Mickey.

Goed van je dat je Laiser toch door dat vennetje wist te loodsen.
Ik krijg Fitz echt niet de zee in, met geen 10 paarden Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anita158, ikkedus, Jet, lies_sparkle, Maanon_, Mark0919, Vagabondo en 42 bezoekers