Een stukje Portugal in Gouda: Limonero

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Een stukje Portugal in Gouda: Limonero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 14:50

Sinds gisteravond schijnt in Gouda een stukje Portugese zon, genaamd Limonero.
Limonero is een Lusitano (voor de kenners: Veiga-gefokt), ruin, 10 jaar oud, valk/isabel-kleurig en bovenal een koele kikker.

Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst bij hem gaan kijken. Wouter (mijn echtgenoot), voor wie hij bestemd zou zijn, heeft nog niet heel veel rij-ervaring, dus dan is een eigen paard kopen helemaal spannend. Na een eerste kennismaking werd hij voorgereden en daarna hebben Wouter en ik hem geprobeerd. Hij zit heerlijk, echt als een stoel en is braaf onder het zadel. Wel temperamentvol en nog een beetje vluchterig, maar zeer goed controleerbaar. Zondag is mijn trainer meegeweest omdat we toch ook wilden weten of Wouter met dit paard een mogelijk goede combinatie zou worden. Hij zag het zeker zitten en dus hebben we maandagavond een bod gedaan. Vermoedelijk ligt zijn niveau van africhting redelijk hoog, maar we hebben hem niet geforceerd om uit te vinden wat hij allemaal kon. Zijgangen zijn allemaal aanwezig, waarschijnlijk piaffe en passage ook, hij wisselt ook gemakkelijk. We gaan eerst flink aan de basis werken en dan kijken we wel welke knopjes er allemaal daadwerkelijk opzitten!

Gisteravond hebben we hem opgehaald, vanmorgen is hij gekeurd en goed bevonden. Uiteraard hebben we hem voorlopig op proef, maar alles ziet er tot op heden goed uit!

We hebben Meagan ook al even laten kennismaken en die maakte meteen duidelijk dat ze hengstig was...

We hebben op dit moment maar een foto van hem, van het weekend zullen we wat meer plaatjes van hem maken, maar zo ziet hij eruit:

Afbeelding


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:55

Hee, wat leuk Ilse. Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe paard!!

Deze zomer kom ik hem zeker een keer IRL bewonderen Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:06

gefeleciteerd! Haha! *is zelf een beetje jaloers op die Portugese schone* Tong uitsteken

En succes ermee!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:09

Wowwwwwwwwww een plaatje, ik heb gek op Lusitano's en wacht met smart op fotos Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:36

Joepiedepoepie hij is er dus en ook al goedgekeurd!!!!!! Van harte gefeliciteerd meid!!!!! Ontzettend gaaf!!!!!!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:39

Wat een lekker ding, gefeliciteerd hoor. En heel veel gezondheid en plezier toegewenst.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:43

Gefeliciteerd!! Echt fijn dat hij iig al goed gekeurd is. Nu nog kijken of hij zich een beetje gedraagt de komende weken Knipoog Over dat andere waar we het over hebben gehad: ik ga het vanavond in de groep gooien (you know what....) Lachen Dus je hoort zeer binnenkort nog van me.
Geef die dame en heer maar een dikke knuffel van ons!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:05

Jaaaaaa! Ga jij hem kopen! Ik had hem al langer te koop zien staan... Geweldig mooi paardje... Ik kijk uit naar foto's!

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:21

Abby en Wouter, via deze weg gefeliciteerd. Om andere even jaloers te maken Knipoog , heb ik hem vanochtend al op stal mogen bewonderen. Ben benieuwd hoe hij onder het zadel is. Maar hij is erg mooi en lief! Lovers Veel plezier ermee!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:04

Ziet er mooi uit! Gefeliciteerd!

:evaw:

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:11

Gefeliciteerd
Ziet er een leuk paardje uit
(benieuwd naar meer foto's)

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:37

Zooo, Gaaf paardje zeggg, Kwijl Kwijl Kwijl
Kan ik niet een keertje komen kijken, ik woon in Reeuwijk, haha Schijnheilig Haha! Knipoog

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:48

Gaaf paardje hoor. En kan ik dan met Tessa_N meekomen? Ik woon ook in Gouda Haha!

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:50

gaaf kleurtje!!! Ik was toen ook helemaal weg van een die in het showteam liep (lord???)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 08:56

veel geluk toegewenst met limonero wouter. en misschien kunnen we binnenkort eens een buitenritje maken, 4 mannen onder elkaar!

Amor Vincit Omnia

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:47

Ooooh *zucht* wat een kanjer is het toch Kwijl
Bijna was hij een Roosendaals zonnetje geweest, heb hem nl ook in het echt mogen aanschouwen, heb zelfs een bod gedaan maar helaas konden we het niet eens worden over de prijs Bloos ... erg jammer, maar natuurlijk hartstikke leuk dat jullie hem nu gekocht hebben! ( kan ik altijd nog meegenieten van de foto's Knipoog )
Rest mij nog jullie veel succes en plezier te wensen samen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:13

Ziet er echt super uit een Lusitano in die kleur! Veel plezier van hem!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 10:28

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties!!

Een kleine update:

Vrijdagavond hebben we meneer aan de longe gehad. Meteen maar de dubbele longe gepakt, dat vinden we zelf de meest prettige manier van longeren, en aangezien ik vrijdag met de keuring had gemerkt dat hij de basis van longeren begreep, durfden we dit wel aan. Hij liep ermee weg alsof hij nog nooit anders had gedaan en begon steeds beter op onze commando's te reageren gedurende de sessie.
Zaterdagmiddag heeft Wouter hem gereden, windkracht veel in de kleine buitenbak, en ook toen was hij braaf. Wel gespannen en overenergiek, maar naarmate de tijd verstreek werd hij rustiger en meer ontspannen en kon Wouter er zelfs met zijn benen aankomen.

Zondag hebben we hem voor het eerst losgelaten met Meagan. Ging goed, Meagan wilde hem niet meteen te dicht bij zich hebben, maar uiteindelijk hebben ze even aan elkaar staan kriebelen en snuffelen (nadat Meagan eerst geëxplodeerd was en als een bezetene had rondlopen crossen. Limonero deed braaf mee...). Daarna heeft Wouter hem weer gereden en daarna heeft Eveline hem gereden. Zij gaat hem op de woensdagen doen, omdat Wouter dan echt niet kan. Eveline rijdt ook altijd op Lindo (ook Lusitano) en is dus wel wat gewend! Het overschot aan energie was er toen wel af, dat moest ook wel, want als je steeds tegen energie aan het knokken bent, wordt niemand er beter van!

We zijn ook al iedere dag met hem naar buiten gegaan aan de and en dat vindt hij erg leuk en gezellig. Zo druk als hij is onder het zadel, zo rustig is hij aan de hand. Maar ook dat kenden wij al van zowel Lindo als Meagan!

Meagan staat nu tussen die twee Portugees sprekende heren in en voelt zich daar prima bij! Ze gedroeg zich toch al niet als Tinker, en ik verwacht dat dat nu helemaal niet meer zal gebeuren Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:10

Kwijl Kwijl Kwijl KWIJL!!! Wat n prachtbeest joh!!! En mooie bijpassende naam! Heel veel plezier met deze prachtkerel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:17

SuperPepeijn schreef:
veel geluk toegewenst met limonero wouter. en misschien kunnen we binnenkort eens een buitenritje maken, 4 mannen onder elkaar!


Aaaaaaaah als ik me nou niet opmaak, een hoed opzet en een heeeeel strakke BH aantrek Haha! mag ik dan ook mee???? *LOL*

Fijn dat Wouter 'm meteen goed kon rijden, nu weet je zeker dat je een SUPERaankoop gedaan hebt!!!
Ik kom 'm denk ik vrijdag bewonderen hoor Ilse (MET netje mandarijntjes en wat peertjes natuurlijk *LOL* )

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:27

Gaaf hoor, heel veel plezier nog met je kanjer. Hij is echt heel gaaf!!!!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 11:34

Citaat:
Aaaaaaaah als ik me nou niet opmaak, een hoed opzet en een heeeeel strakke BH aantrek mag ik dan ook mee????


eeuuhhmmm en jouw gele fjordenmonsterdame dan?? Doe je bij haar hetzelfde Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:04

Niet opmaken en hoedje moet wel te regelen zijn, maar die BH Verward Moet ik nog even wat op verzinnen Haha!

Miran, ga je mee kijken vrijdag?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:09

Ik heb die foto al eens gezien en vond hem toen al ontzettend gaaf
Heel leuk paard!
Veel plezier met hem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Pommier en 38 bezoekers