wegspringen en schrikken......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

wegspringen en schrikken......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 21:36

Mijn verzorgpaard ruby is soms zooooooooooooo irritant!! Frusty
Als ik in de buitenbak rij(waar bloempotten en hindernisbalken staan) schrikt ze heel vaak en springt weg als er maar 1 balkje of bloempot is verzet. Koe In de binnenbak schrikt ze ook overal van.Als je al tig rondjes heb gehobbeld springt ze weer weg en wil ze niet meer normaal aan de teugel lopen enzow.Echt heel irritant!! Meestal geef ik haar een tik,omdat ze echt zit te ''zoeken'',maar dat helpt niet echt.

Wie heeft er tips zodat ik weer normaal kan rijden?



HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:41

Je er niks van aantrekken en gewoon doorrijden, als ze in galop wegspringt dan door laten galoperen tot dat jij zegt dat ze op mag houden en dat is natuurlijk veel langer dan dat ze zelf wil. Verder kan je niets anders doen dan net doen alsof er niets aan de hand is en gewoon doorrijden

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:57

Er zijn deze week meerder topics over geweest, zoek even in het rijtje hieronder naar het onderwerp en dan kom heel veel tips tegen.
Succes.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 22:14

Bedankt voor de tips!!
Ik heb dat andere topic doorgekeken en ik ga der morgen maar weer eventjes pesten...Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 13:47

Hoe verveelend het ook is, probeer er niet op te reageren!!! Als je er namenlijk op gaat reageren vergeet je juist te rijden, waardoor het probleem alleen maar erger word.

Juist proberen om je verzorg pony goed aan het werk te zetten. Veel overgangen rijden (3 passen naar voren, en dan weer terug), je volte openen en weer sluiten. Juist als je voelt dat je verzorg pony ergens naar wilt gaan kijken, iets dieper instellen, en zorg ervor dat hij dan wel goed aan het been blijft!! Als je verzorg pony veel schrikt heb je vaak de neiging om je benen af te steken (ik spreek uit ervaring!!!), niet doen. Ten alle tijden je benen er aan blijven houden, zonmder dat je gaat knijpen.

Veel suc-6-

A good horse is never a bad color.......

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:09

gijsenkim schreef:
Je er niks van aantrekken en gewoon doorrijden, als ze in galop wegspringt dan door laten galoperen tot dat jij zegt dat ze op mag houden en dat is natuurlijk veel langer dan dat ze zelf wil. Verder kan je niets anders doen dan net doen alsof er niets aan de hand is en gewoon doorrijden


Hier ben ik mee eens

Dat is ook weleens van toepassing met mijn merrie omdat ik ook in een buitenbak rijdt en ze zoekt eerst in het begin naar afleidingen...

Gewoon doen of je gek bent en snel aan het werk zetten, ik merk dat het aandacht van mijn merrie is dan op mij gevestigd.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:11

Ik denk niet opgeven en vooral doorrijden. vroeger toen ik mijn pony in aan het rijden was. Was het echt erg. Van de ene hoek sprinte hij weer naar de andere kant. Af en toe was het meer rodeo als wat anders. Vooral als hij tussen andere paarden meereed. Maar goed, nu is hij hardstikke braaf en kun je er alles mee. Lachen

In mijn profiel staan foto's!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:16

Wanneer je je pony dressuurmatig beter voor elkaar hebt zal dit gedrag ook een stuk minder worden. Je pony moet leren op jou te letten en te vertrouwen en niet haar eigen conclusies trekken en eigen innitiatieven ontplooien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Shetje14 en 5 bezoekers