Wat te verbeteren aan mijn houding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Wat te verbeteren aan mijn houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 19:39

Ok, ik weet mijn houding is echt verschrikkelijk bagger, slecht dus... Er moet een hoop aan veranderen, en nu zou ik van jullie graag tips willen horen over hoe en op welke punten ik het kan verbeteren...

Afbeelding


Ik hoef even niks te horen over hoe de pony loopt, want dat heb ik in een ander topic al staan, maar dit topic gaat dus even puur om mijn houding en wat er dus moet veranderen wat dat betreft?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:47

ten eerste moeten je beugels zeker 3 gaten langer (dat is altijd een standaard zin van mij als ik les geef) en probeer je armen wat meer ontspannener te houden, handen ietsje hoger en netjes rechtop. dan ben je al een heel end

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:47

Je eerst al langer zetten, minstens 1 gaatje beter twee, of zelfs drie(hangt van de grootte van de gaatjes af Knipoog ).
Je tenen meer naar binnen, je hielen meer omlaag, je zit precies nog ietsje te gespannen en wat naar voor.
Je 'draait' je hand precies Verward in ieder geval is dat op de foto niet echt te zien.
En voor je kijken Haha! Knipoog.

Maar troost je, mijn houding is ook slecht .

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:48

Hmmmm.... ok even zien, te beginnen je beugels zouden een aantal gaten langer mogen, je bovenbeen moet zowat verticaal zijn. Hierbij moet ik wel zeggen dat je dit niet in een keer voor elkaar krijgt en het wel wat tijd en oefening zal kosten. Je mag je handen meer dragen, ongeveer een vuistbreedte boven de schoft. Als je deze beide dingen weet te verbeteren denk ik dat je houding een stuk beter is. Misschien is zitles een idee. Ik zat ook zoals jou op een paard, maar een aantal maanden zitles, waarvan het grootste gedeelte zonder zadel heeft bij mij wonderen gedaan. Success!!!!!!!!

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:49

Naar voren kijken moest nu niet... Ik zat namelijk op de volte Tong uitsteken, maar goed, idd, ik vond zelf ook al dat mijn beugels langer moeten, maar 3 gaatjes is wel erg veel. Ik ehb vergeleken met mijn bovenlichaam erg korte benen, maar ik denk dat ik ze zaterdag in ieder geval 1 langer doe, en dan kijken hoe het staat... nog meer?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 19:52

Sorry bovenstaand bericht was van mij, ik ben nu bij fleury aan het logeren, en moeten nu de hele tijd in en uit loggen... en ik had nu dus niet door dat ik op haar account zat... maar goed.. nog meer dingen die ik kan verbeteren...

Oh ja, ik denk dat ik niet echt een zitles zonder zadel wil doen Haha! vind ik namleijk dood eng Haha!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:53

Het maakt niet zoveel uit dat je korte benen hebt, je knieën zijn teveel gebogen. Met 1 gaatje zal dit niet verholpen zijn, maar dat moet je langzaam opbouwen. 1 gaatje is dus alvast een begin.

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:56

je hoeft ook niet persé zitles zonder zadel te doen... kan ook met zadel, alleen dan de beugels er eens af laten.

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:00

met dat zadel kunnen de beugels niet langer
de knieen zitten nu in de daarvoor gemaakte kniewrongen.

Dus zo simpel gaat het langer zitten niet altijd

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:03

Je zou es zonder beugels moeten rijden, en daarna je voeten weer in de beugels doen. Dan voel je dat je veeel te kort hebt gezeten, probeer maar eens. Succes!

Boque | Bokai | Buka | Boksel

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:39

je zit inderdaad best kort met je beugels 1 of 2 gaatjes lager zou al helpen.
en je handen iets boven de schoft houden en bij elkaar is ook makkelijker om dundee omlaag te houden.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:44

Behalve je beugels langer (de hoeveelste ben ik al Haha!) je armen ontspannen houden, het is nu net of je ze vastzet, vnl in je polsen - maar het is maar een momentopname, dus moeilijk te beoordelen. Probeer bewust je schouders - armen - polsen te ontspannen, dan krijg je een veel fijner contact met de mond van je pony. Een ander zadel zou ook wel fijn zijn...

Extremely rare and Beyond Compare

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 22:52

Een ander zadel is niet echt mogelijk. Ik rijd namelijk op een manege pony..... ik kan dus niet zomaar een ander zadel opleggen,

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:55

Dat begreep ik hoor Shiloh, maar het zou echt helpen. Nou ja, in de toekomst op een eigen paard dan maar

Extremely rare and Beyond Compare

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:31

is het echt zo erg als je kort rijd?
ik rij zelf ook altijd met redelijk korte beugels!
als ik ze langer doe, zit het niet lekker, vliegen mn benen alle kanten uit en schuift mn hele voet in de beugel!
of is het gewoon een qwestie van oefenen en dan lukt het vanzelf wel? Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:26

Shiloh wat voor een zadel heb je erop liggen? Het lijkt meer op een springzadel, of zie ik dat verkeerd. Het lijkt me dat je in dit type zadel geen dressuurzit kan ontwikkelen. Op het moment dat je de beugelriemen langer maakt liggen de benen niet meer mooi aangesloten in dit zadel lijkt mij????

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:51

runningkawa schreef:
met dat zadel kunnen de beugels niet langer
de knieen zitten nu in de daarvoor gemaakte kniewrongen.

Dus zo simpel gaat het langer zitten niet altijd

Helemaal mee eens!

Verder je handen voor het zadel houden, nu zet je ze vast òp het zadel.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 13:21

Ja idd, je handen wat hoger en het lijkt (kan ik niet goed zien, moet je zelf maar bepalen of het klopt) of je je binnenhand lager heb als je buitenhand, als je begrijpt wat ik bedoel

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 13:32

fabienne schreef:
. Het lijkt me dat je in dit type zadel geen dressuurzit kan ontwikkelen. Op het moment dat je de beugelriemen langer maakt liggen de benen niet meer mooi aangesloten in dit zadel lijkt mij????


Viel mij ook op - dit is een vrij normaal veelzijdigheidszadel iets richting springen gebouwd. Misschien moeten de beugelriemen 1 gaatje langer, maar dan is de beenligging volgens mij prima en heeft ze de meeste steun. Er staat toch ook nergens, dat ze een dressuurzit wil ontwikkelen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tierania_, Ubermetrics en 13 bezoekers