verslag keuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

verslag keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 20:30

Tja, we waren vrij laat, aangezien we zowat in A*dam zaten omdat we een beetje (beetje maar, echt Schijnheilig ) verkeerd waren gereden, maar rond 11.30 kwamen we dan eindelijk aan. Mijn 1e gedachte, euhm, kom ik op een keuring van het NAS????
Ontzettend veel appaloossa's, ergens jammer. Paar leuke hengsten gezien, veel van de hengsten die ik leuk vond waren te klein, of juist weer te groot voor hon, helaas, maar ik heb er 3 geselecteerd (tot nu toe, ben nog in afwachting van enkele folders e.d.)
heb veel staan praten, geboktmeet (meavey, parouscha, mika, littleroosie) alleen waar linda nou later gebleven was??? Haha!

Wat ik erg jammer vond is dat sommige mensen niet wat meer tijd steken in de verzorging en vooral OPVOEDING van hun hengstje. Meer dan helft stond CONTINU te steigeren en te draaien en te doen, ook gerust in de ring. En er liepen er een paar tussen die dusdanig lelijk geschoren waren dat ze net zo goed niet hadden kunnen scheren, maarja.

Op een gegeven moment liep er een hele grote zwartbonte shetlander tussen. Heel mooi beestje, maar jeetje, het leek wel een te heet gewassen tinker tussen al die iele geschoren paardjes Haha!
Ben benieuwd naar de verslagen van de rest


Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:47

Zal ik dan als tweede even een verslagje doen ?
Wij moesten erg vroeg ons bed uit. Om half 7 stond ik al mijn paarden te voeren en om kwart voor 7 kwam Ciska eraan. Aangezien ze de dag ervoor alles had klaargezet was het een kwestie van inpakken en wegwezen. Dennis liep netjes zijn mini trailertje in en toen gingen we opweg. We waren mooi op tijd en hadden nog even de kans om de accomedatie te bekijken.

Ciska heeft toen Dennis van de trailer gehaald en de laatste Equishine (zat al een fles in zowat) in zijn manen gespoten. Nog even een borstel over hem heen en ze was klaar.

Ondertussen kon ik wat om me heen kijken in de hal. Er liepen inderdaad veel spikkels. En wat mij opviel was dat de wat bekendere hengstjes er vaak mooier uitzien op de foto dan in het echt ! Ik had stiekum al mijn keuze gemaakt voor dit jaar en dat wordt Dent Heart Barr voor Pauleen. Gewoon een heerlijk hengstje met een geweldig aardige eigenaresse !
Maar toch wilde ik nog even rondkijken of ik echt de leukste had gekozen. Er liepen veel hengstjes tussen die niet bepaald opgevoed waren. Dennis had een paar keer zowat zo eentje in zijn nek. gelukkig is dennis wel opgevoed en kon Ciska hem netjes weg halen.

Dennis ging de ring in en ik vreesde dat hij zijn eerste premie net niet zou behalen. Vorig jaar zag hij er immers een stukje beter uit.
Toen ze de ring uitkwam werd ook omgeroepen dat Dennis een 2e premie had. Jammer, we wilden bijna weer naar huis gaan toen er weer omgeroepen was dat er een fout was gemaakt. Dennis had dus wel een 1e premie.
De plaatsing ging tussen hem en 2 spikkel hengstjes, 1 ervan had een super mooi koppie en werd boven dennis geplaatst. Helaas, maar zijn 1e premie heeft hij weer binnen, nog 1 en dan is ie superster.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:25

Need I say more? Tamara heeft een perfect verslagje gemaakt van. En Stef heeft precies gezegt wat ik ook dacht over alle spikkels, gestijger en getrap.
Ik heb trouwens vandaag ook nog stippen 'gevangen'. Er kwam een appie langs zonder eigenaar aan het eind van het touwtje. Dus toen stond ik in eens met 2 mannen die elkaar wel erg graag even wouden laten zien wie de baas was.
Ik ben echt super blij met Den's 1e premie. Net als Tamara al zegt. Nog 1tje en hij is super ster.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:48

Eerst een vraag :meavey, parouscha, littleroosie: Waarom heb ik jullie niet gezien dan?????? Verward Met Ciska heb ik nog eventjes staan te praten, en met Stef, maar verder????
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik jullie ook wel ondersteboven kan fietsen en dan zou ik waarschijnlijk nog niet weten dat jullie het zijn, maar goed, jammer..........Volgende keer beter??

De keuring was hartstikke gezellig, om eerlijk te zijn heb ik ook meer "gezellig gedaan" dan echt keuring gekeken, maar de momenten dat het er echt op aan kwam en ik wel keek snapte ik eerlijk gezegd niet altijd even veel van de jury.......
Er zijn een aantal hengstjes met een 3e premie naar huis gestuurd wat in mijn ogen ( en de ogen van vele anderen Knipoog ) gewoon niet terecht was, en er was nog een hengstje met een 1e premie die gewoon een hoefafwijking had, die duidelijk zichtbaar was..............Snappen jullie het dan nog???? Ik niet meer...... Maar goed, het was een gezellige dag... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:55

Mika schreef:
Eerst een vraag :meavey, parouscha, littleroosie: Waarom heb ik jullie niet gezien dan?????? Verward Met Ciska heb ik nog eventjes staan te praten, en met Stef, maar verder????
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik jullie ook wel ondersteboven kan fietsen en dan zou ik waarschijnlijk nog niet weten dat jullie het zijn, maar goed, jammer..........Volgende keer beter??

De keuring was hartstikke gezellig, om eerlijk te zijn heb ik ook meer "gezellig gedaan" dan echt keuring gekeken, maar de momenten dat het er echt op aan kwam en ik wel keek snapte ik eerlijk gezegd niet altijd even veel van de jury.......
Er zijn een aantal hengstjes met een 3e premie naar huis gestuurd wat in mijn ogen ( en de ogen van vele anderen Knipoog ) gewoon niet terecht was, en er was nog een hengstje met een 1e premie die gewoon een hoefafwijking had, die duidelijk zichtbaar was..............Snappen jullie het dan nog???? Ik niet meer...... Maar goed, het was een gezellige dag... Haha!

En wij hebben Stef gemist. Ik heb gelukkig Dennis mee met z'n Dennis deken dus wij zijn erg herkenbaar Haha! . Tamara had contact gehad met Lin Whitehouse en die herkende ons ook al aan Den met z'n deken.

En ja, d'r waren hengtjes die ik echt heel erg leuk vond en er gewoon verschrikkelijk goed uit zagen en met een 3e premie vertrokken. En ook duidelijk veel minderen met een 1e premie. Ik hoop dat iedereen Dennis z'n 1e premie wel terecht vind Haha! .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 22:14

voorbeeld in de groep van takdir (2e bezichtiging)
De 2e premie van takdir was volgens lin terecht, maar na takdir kwam er een appaloosa (jaja, weer 1 Haha!), heel leuk beestje, maar werd schandalig voorgebracht. Degene die hem voorbracht maakte er een beetje een spelletje van geloof ik. Beest is veeeeel langer dan de rest in de ring geweest omdat ie niet wou draven (alleen maar in galop weg scheuren)
IMO hebben ze daar nooit goed het gangwerk van kunnen beoordelen, en toch een 1e premie...


littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:41

Stef zo kreeg een appaloosa ook een 1e premie terwijl die kreupel liep!
Als jullie het niet erg vinden morgen ons verslag, aangezien ik nog net m'n ogen kan openhouden Haha!
Mika ik wist ook helemaal niet dat jij kwam, jammer dat we niet gemeet hebben!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:06

Nou Mika ik wist niet dat je kwam! Potdorie had wel ff met je willen babbelen! Haha! Heb de hele tijd langs de kant gezeten en foto´s gemaakt zie de topics bij ITP De andere herkende ik aan hun paardjes, en die had jij niet bij je natuurlijk! en Stef kende ik al...
Nou jammer volgende keer beter. Kom van de zomer wel eens bij je kijken als het mag. Knipoog
Verder een hoop mooie paardjes, en helaas ook een hoop uitvallers, maar een leuke dag en wel relaxed als je zelf niet meedoet... Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 00:06

trouwens, ik ben niet tot het einde gebleven, maar zijn de vospanterbonte en het vosje (nr 55) toch nog wel los geknoopt van hun paal???
Die beestjes hebben echt gewoon de halve dag aangebonden gestaan, zonder eigenaar of iets erbij.
Vind ik echt niet kunnen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:56

stef schreef:
trouwens, ik ben niet tot het einde gebleven, maar zijn de vospanterbonte en het vosje (nr 55) toch nog wel los geknoopt van hun paal???
Die beestjes hebben echt gewoon de halve dag aangebonden gestaan, zonder eigenaar of iets erbij.
Vind ik echt niet kunnen


Ja..............Die zijn wel meegenomen door deze of gene.......Ik zat ze ook al in de gaten te houden, zielig zoals die diertjes daar de hele dag hebben gestaan, wij waren er om 9.30 en toen stonden ze er ook al.. Boos! Boos! Boos!

Iedereen die eens wil komen kijken moet maar gewoon even een belletje geven tegen de tijd dat ze plannen hebben, ik vind alles best!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Adrija, afkepieteke, CairnTerrier, Cjuan, Dancer, FenrisLoki, friendly, Hanjan, Happy16, Jihama, KaasSouffle_, Lisewiesje, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Sjors050, Swift, Syb_sem, SylS, Vagabondo en 161 bezoekers