max gewicht voor paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 15:22

ik zit nu op de chat met een meisje, en die beweert dat ze een KWPN van 165 heeft, waar mensen die zwaarder dan 70 kilo zijn niet op mogen rijden.
Met zo'n gewicht kan je het paard namelijk kapot rijden....
Tot wat voor gewicht denken jullie dat redelijk is?

Dit vind ik grote onzon hoor,.
Paard is gezond zegt ze


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:24

ligt maar net aan de bouw van het paard en de kwalteit van de rug en benen. ik denk dat dat paard van dat meisje vd chat een geval apart is hoor, moet wel wat mankeren of is heel ouden heeft daarom een slechte rug ofzo anders is het heel vreemd. ze kunnen wel wat hebben hoor gezonde paarden.

_________________
Quote PUCK:
"Maar een nieuwe nick voor Bart: King of Slots,,,,,"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-07-20 15:24 ]</font>

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:24

tot maar 70 kilo? haha sorry... Bij ons op de manege hebben we ook kwpners als manegepaarden en daar rijden ook grote volwassen mannen op dus...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:24

ja das dus onzin!!!
Tenzij hij iets aan zn rug of benen heeft ofzo ik denk dat je daar wel een volwassen man op kan zetten hoor

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 15:25

hij is 6 en mag maar 1x per 2 weken springen.
Ze heeft een keer 2 uur met hem gesprongen, en toen ging ie raar door zijn benen zakken Frusty

Heb haar veel succes gewenst met het halen van haar diploma (waar ze op de manege mee bezig is)
en neem het verder maar niet serieus Haha! Haha!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:26

Zou ik ook niet doen hoor stef! Waar was je aan het chatten dan?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 15:28

horses of the dutch. zit er nog, ga daar ook maar snel weer heen, ff lachen, en voo het hier een chat wordt.....

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:08

een paard kan best veel hebben. Ik was op zoek naar een vakantie te paard en stuitte daarbij op Ijsland daar is het max. gewicht 110KG!!
Ik heb eens een documantaire gezien waarin haflingers 150kg bagage op de rug hadden en zo de bergen opliepen.
Haflingers werden vroeger in de 2e wereld oorlog ook veel ingezet als pakpaard wat denk je dat zo'n geweer weegt en een kanon.
Maar als het prettig moet blijven denk ik toch wel dat zo'n 100 a 120kg toch wel het max is. Alhoewel ik in den haag mensen op een paard zag zitten die wel tegen de 200 aan zaten. Vond ik een erg sneu gezicht.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:05

Vind ik een beetje onzin, als het paard normaal gebouwd is en geen rare gebreken heeft, kunnen er makkelijk mensen van 70 kilo en zwaarder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:21

Ik zou eerder kijken naar de gesteldheid van het paard maar zeker ook naar de kwaliteiten van de ruiter.

Een ruitertje van 50 kilo dat zich in de rug van het paard laat vallen en zich er mbv de teugels er weer uit heist zet ik liever op geen enkel paard. Maar iemand van 100 kilo die soepel met de bewegingen van het paard meebeweegd kan toch geen kwaad zou ik denken.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:25

Ben het met je eens Jippie

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:52

Hoe langer de rug van een paard is hoe minder een paard kan dragen. Dus haflingers kunnen inderdaad veel dragen omdat die volgens mij wel een korte rug hebben en een stevige bouw. Ja op een Hackney zet je nietzo gauw iemand van 100 kilo!! Haha. Maar goed. dat slaat nergens op eigenlijk. Als een paard een hele korte rug heeft kan ie veel meer dragen dus.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:03

nou heeft dat meisje een bijzonder paard bij ons op de boerderij staat een pony van 1.47 connemare x arabier daar rijd nog iemand van 80 kg op nou die pony houd er niks aan over ze is nu 20 jaar en loopt nog als een kievit

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:42

Dan moet dat paard zeker wat mankeren! Op mijn arabiertje rijdt ook weleens een kennis en dat is ook geen lichtgewichtje (kilootje of 85) maar ik merk niet dat die daar problemen mee heeft. Hij gaat als een trein. Ik heb ook weleens gehoord dat als je heel zwaar zou zijn de rug van je paard in zou zakken. Verward mmm, vraag me af of dat waar is. Maar goed, een paard kan best wat hebben denk ik zo, op maneges rijden er ook mensen op in allerlei soorten en maten.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:55

Volgens mij is het ook maar onzin hoor, mits het paard natuurlijk verder gezond is....
Ik denk dat het gewicht niet eens zoveel uitmaakt, wel of een ruiter een beetje een prettig gevoel geeft voor het paard (dus niet tegenwerken/zitten en ruk-en-pluk-akties in de mond geven).

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 23:05

bij ons hebben ze een grens gelegd bij 90 kilo. zijn er wel een stel die iets meer wegen. is meer dat die paarden (hebben maar 3 grote paarden op de manege) 3 uur per dag lopen en dan is meer dan 90 kilo toch best een egsjouw.
maar 70 kilo vind ik redelijk weinig. zal wel slecht gebouwd zijn ofzo.
nouja beter te zuinig op je paard, dan hem aan dingen bloedstellen die misschien slecht zouden kunnen zijn

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 03:07

Ik heb gelezen dat een paard tot 20% van zijn eigen lichaamsgewicht prettig kan dragen. Dat wil niet zeggen dat ze bij meer gewicht meteen doorkrakken maar dan wordt het gewoon minder comfortabel. Ik ben het hier niet 100% mee eens. Zoals Jippie al zei, een schuddende ruiter van 50 kilo is vervelender dan een goed zittende en meegande ruiter van 100 kilo. En zoals Sascha zegt hangt het ook van de bouw van het paard af.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 07:54

Wat een flauwekul. Dan zou mijn Loisje ook zielig moeten zijn met mijn kont van 73 kilo. En iedere Ijslander waar een volwassene op rijdt ook en wat te denken van quarters waar dikke cowboys op rijden Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:08

Ik ben 1.75m en mijn pony is 1.40m en al 19 jaar en heeft wel een beetje een doorgezakte rug. Ik rij er nog gewoon op, en ze heeft er helemaal geen last van hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, furioso en 89 bezoekers