Zet zijn linkerachterbeen er niet goed onder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Zet zijn linkerachterbeen er niet goed onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 11:42

Barb zet zijn linkerachterbeen er niet goed onder op een volte op de linkerhand. Weet iemand misschien goede trainingsoefeningen hiervoor??

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:53

Naziri heeft precies het zelfde probleem, maar dan niet alleen op de volte. Hij probeert het continu. Mijn instructeur laat me op de volte wijken,(op de linkerhand) dus voorbenen naar binnen en achterbenen naar buiten. Dan moet hij zijn binnen achterbeen wel onder zijn lichaam zetten. Rechtsom juist het tegenovergestelde dus voorbenen naar buiten en achterbenen naar binnen. Dan stelling naar rechts.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

peppie
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: puurs belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:09

Schouder binnenwaarts (al dan niet op de volte) is ook een heel goede oefening. alleen zorgen dat je niet teveel stelling neemt in de hals want dan gaat een deel van het nut verloren
veel succes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:11

heel veel van achter naar voren rijden. ophoudingen en heel erg je benen eraan. verder inderdaad wijken op de volte is goed om hem soepel en voor het bee te krijgen dus dat is ook heel effectief..
groetjes. succes

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:00

Weten jullie verder zeker dat de benen helemaal goed zijn?? Heeft hij nergens last van ofzo?? Als je hem gaat "dwingen" het been eronder te zetten terwijl hij ergens last van heeft gaat hij alleen maar de verkeerde spieren vastzetten.

Hoop voor jou dat het niks is natuurlijk, maar misschien wel iets om uit te sluiten eerst?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 21:00

Barbiano heeft last gehad van zijn achterbenen. Dit had te maken met slechte bloed en zuurstoftoevoer. Hier krijgt hij homeopatische medicijnen voor en het gaat eigenlijk super. Ik wil graag weten hoe ik dit been sterker kan krijgen door oefeningen.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:11

heel veel bezig zijn met rechtrichten. En vooral schouderbinnenwaarts is een hele goeie oefening!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:03

Rechtsom galopperen en in de rechtergalop veel overgangen en voltes rijden.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:24

Poohbeer schreef:
Weten jullie verder zeker dat de benen helemaal goed zijn?? Heeft hij nergens last van ofzo


Mijn verzorgpaardje zeg der linkerachterbeen ook buiten de massa. Maar dat komt omdat ze rechts vasthoud.
We moeten om dit op te lossen oefeningen doen als wijken, volte opene en sluiten, schouderbinnenwaarts enzo.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 18:18

Bedankt voor de tips en ik ga het proberen!