Dringend hulp gezocht van iedereen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Dringend hulp gezocht van iedereen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 09:29

Hoi,

Een shetlandertje van de kennis van mij vader, is de laatste tijd heel sloom, ligt vaak, heeft geen trek in eten, haar uitscheiding is dun(niet normaal dus), ze heeft net al een wormkuur gehad, dus daar kan het niet aan liggen..... Pleas weten jullie wat het is???
Zelf vind ik het een beetje raar dat die de DA er niet bijhaald Scheve mond
Zij staat nu bij ons in het weilandje....
Hopelijk is het dus niet besmettelijk ofzo...

Doei,
Janneke

PS: wel antwoorden!!! Het is dringend!!!
Laatst bijgewerkt door otje_en_nuffy_lover op 05-03-03 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:36

De DA erbij halen. Wij kunnen van achter de PC ook niets beoordelen.
Waarschijnlijk is ze wat koliekerig maar nogmaals dat is moeilijk zo te beoordelen. Laat z.s.m. de veearts komen.

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 09:41

oh ja ze word ook mager...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:50

Probeer er een DA bij te halen. Die kan haar dan goed onderzoeken.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:11

kijk even haar mond en gebit na, misschien ligt daar iets niet lekker, zodat ze geen zin heeft om te eten.
Kijk ook even het eten na wat ze krijgt, of het niet beschimmeld is.
En ik zou er zeker een DA bij halen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:01

Is ze drachtig?
Dan zou je nog aan hyperlipaemie kunnen denken, vooral in het laatste deel vd dracht

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 12:51

Pebbles is niet drachtig en aan het eten kan het ook niet liggen, omdat de anderen precies het zelfde krijgen. Maar er is één probleempje...Zij is niet van ons en de eigenaar weet dat ze er niet super uit ziet...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:24

spreek die eigenaar aan en zeg tegen hem/haar dat het zo ergnstig is dat een DA moeten komen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:55

kun je de DA anders niet even opbellen en de symptomen beschrijven? als hij denkt dat er iets aan de hand is heb je meteen een goed argument achter de hand voor de eigenaar en kun je hem ook vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Misschien dat hij dan zijn ogen een beetje opent?? of is dit echt te bemoeiallerig?

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 19:31

Een kennis van mij heeft eens een paard gehad dat ook langzaam magerder werd, slomer (door bloedarmoede)enz. Bleek later luizen te hebben ! zoiets stoms ! Het schijnt dat Friezen (die van mijn vriendin dus) en schetlanders daar heel gevoelig voor zijn. Misschien moet je eens kijken of je wat ziet in de vacht (wel met daglicht, verdomd kleine beestjes). Mijn vriendin moest haar paard toen wassen met Imaverol.
Het is maar een suggestie maar dan kun je dat in ieder geval uitsluiten !
success

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:59

Gelukkig eet ze nu al wel weer wat meer. Misschien heeft ze wormen gehad??? Kan dat???

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:24

Het zou kunnen dat ze wormen had, maar het lijkt me stug dat die ineens, zomaar verdwijnen Lachen! Krijgt ze regelmatig een wormenkuur??

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:39

Hoe zit het met haar ontlasting?
Is dat al wat dunner?
En het kan idd wormen zijn geweest let vooral op de ontlasting en kijk als daar wormen in zitten dat weet je ook het antwoord.
Maar als het erger wordt haal de DA er bij.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 17:49

Volgens de boer(zo noemen wij hem Haha!) naast onze weiland heeft er eigenlijk best veel verstand van en die zei dat we maandag weer moesten ontwormen. Dus ik denk dat ze inderdaad nu toch nog wel wormpjes heeft, maar hij zei dat het rode wormpjes waren. Kunnen jullie mij daar misschien iets meer over vertellen??? En kunnen onze eigen beesies het ook krijgen??? Ze krijgen regelmatig een wormkuur, maar dit paardje vind ik zelf altijd al wat zwakker dan de anderen, maar ja...

Janneke

Nu gaat het weer iets beter. Ze luistert nu al weer naar je en richt haar koppie nu dus op. De eigenaar begint nu pas te beseffen dat het toch wel iets aan de hand is.... Lips are sealed

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:52

Ja, jouw paarden kunnen zeker wormen krijgen als een paard dat bij hun in het weiland staat ze heeft. Dus vooral goed blijven ontwormen.

Sorry, dat ik het zeg, maar dat kwartje valt ook een beetje laat he bij de eigenaar.


otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 18:19

oke zal ik doen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 18:48

misschien hebben ze te veel van de wormen keur aan het beessie gegeven daar kennen ze ook ziek van worden en een wormen keur heeft ook zo zijn bijwerkingen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boris, ComscoreBot, elin2412, sannedeedee1, schaapie18, Vagabondo en 32 bezoekers