leuke advertentie opstellen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 15:25

Nog maar 1.5 week, en dan ben ik (hoop ik)_ door mijn proeftijd heen.
Hebben jullie tips voor het opstellen van een goede advertentie? Voor een pony dus.
Ik denk dat het wel goed is erin te zetten van in de zomer vollop weidegang, in de winter zoveel mogelijk, ruime boxen, etc. etc.??


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:32

Ben je nog bij de haflinger wezen kijken????

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:43

Hoi Stef,
Ik denk dat je er gewoon bij kunt zetten: krijgt goed tehuis met weidegang, de rest (in de winter zoveel mogelijk) kun je later nog vertellen. Ook kun je schrijven dat hij samen met andere pony's in de wei staat, dat willen ze ook vaak weten.
Verder goed je eisen opstellen, zoals dat je een keuring wilt en dit door een door jou aangewezen dierenarts bijv.
Ook kun je er in zetten wat je er mee wilt doen: alleen maar recreatie moet je nooit schrijven want dan komen ze snel met een pony met hoefkatrol of iets anders op je af.
Maar dressuur, springen, western, samengesteld, blabla, willen ze altijd wel graag weten. Stel je wilt er regelmatig een sprongetje mee maken, dan weten die mensen het die een pony met een springtrauma hebben...
Ook welke leeftijd en stokmaat ongeveer is wel handig, eventuele kleurwensen, 'geen hengst' (denk ik?) en bijv. teksten als "indien mogelijk met zadel en hoofdstel", of als je dit niet wilt, dan niet.
Veel sterkte er mee ennuh... die proeftijd daarvoor ben je supergeslaagd toch?
Groetjes, Dorine.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:53

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

-

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:38

voorbeeldje:
gezocht:pony(sorry ik weet niet precies wat je zoekt stef)tm stokmaat ?,krijgt zeer goed tehuis,met weidegang en ruime box,normale prijsklasse,liefst ouder dan ? jaar.

zoiets??

soms is het beter om te zwijgen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:04

Stef, ik weet niet wat de reden is van die advertentie, maar kun je niet beter zelf advertenties uitpluizen van pony's die te koop staan??

Doordat jij in een 'vraagpositie' verkeert, zullen mensen altijd meer vragen voor hun pony, zij hebben nl. die pony (denken ze).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:56

Ben het absoluut eens met Fitzroy. Mensen zullen hun aanbod aanpassen aan jouw wensen. Dat kunnen ze natuurlijk nooit helemaal doen, maar als jij vraagt om een verkeersmakke pony, dan weten ze dat jij dat belangrijk vindt en zullen ze dat juist aanprijzen.

Het is altijd beter om mensen hun verhaal te laten vertellen zonder dat ze weten wat voor jou het allerbelangrijkste is.

Succes!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:29

Als ik jou was zou ik gewoon advertenties met pony's uitzoeken die jou wat lijken en niet een advertentie plaatsen: pony gevraagd. Volgens mij werkt dat echt niet

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:58

het werkt wel maar je krijgt een helebpel reacties en dan ? al die mensen bellen. Nee ik zou mooi zelf gaan zoeken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 22:07

Als ik jou was zou ik ook gewoon de te koop aangeboden pony's aflopen. Maak voor jezelf een lijstje met eisen die jij hebt (anders vergeet je die snel omdat je NU een pony wilt Knipoog)), koop een lading paardentijdschriften en ga de aangeboden paarden langs. Het kan een tijdje duren voor je iets vindt maar het lijkt mij wel de goedkoopste en veiligste manier. In een gewone snuffelkrant staan trouwens vaak ook paarden aangeboden. En dan heus niet alleen lieve oude kinderpony's die een goed tehuis zoeken maar ook laatst een Andalusier ruin. En laatst zag ik op het www ergens een heel uitgebreide verkoopsite waar de eigenaren hun beesten tot in detail beschreven (want daar is het gratis:))

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xyzutu2 op 2001-07-19 23:09 ]</font>


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 06:55

Op de site http://www.marktplaats.nl staat vaak wel veel. Komen dagelijks advertenties bij. Tip voor sommigen onder ons: er is niet alleen een rubriek voor paarden, maar ook voor pony's, en daarnaast nog voor kleding/benodigheden etc en zadels enzo.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 08:06

ja ik zal gewoon kijken bv in de vondst (of hoe schrijf je dat? je zegt fondst) maarja.. dat is een krantje ik weet niet of je dat hebt een vriendin vanmij wel ik zal es kijken wat er in staat voor je, pb je dan wel je wensen door
?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 12:52

yep, vondst en marktplaats zijn mijn favorieten.
Alleen jammer dat er in de vondst zelden foto's bij staan en dat het vaan richting tilburg/eindhoven is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nezumichan en 44 bezoekers