Spullen kopen voor mijn bijrijdpaard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Spullen kopen voor mijn bijrijdpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 17:46

Ik heb sinds kort een nieuw bijrijdpaard en alles is daar echt super, ook de spullen die hij heeft. Alleen z'n peesbeschermers zien er niet uit, het zijn echt onhandige flutdingen.

Ik zou het leuk vinden om nieuwe voor hem te kopen, maar ik rijd hem pas sinds kort. Nou heb ik tweedehands peesbeschermers te koop zien staan, ze zijn nog nooit gebruikt en 35% goedkoper dan in de winkel. Het is van een goed merk en ze zijn de kleur die ik wil. De verkoper woont bij mij in de buurt.

En nou kan ik geen beslissing nemen! Moet ik ze nou gewoon gaan halen of moet ik wachten totdat ik het paardje langer rijd en ze voor de hoofdprijs kopen in de winkel?

Alvast bedankt!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:50

ik zou het niet kopen, ik zou het als eigenaar ERGE bemoeizucht vinden, want je rijdt hem toch nog maar een weekje ofzo?? Vind ik niet echt gepast staan!! maar dat is mijn mening...........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 18:01

Tja... of ze ziet dat ik echt serieus en betrokken ben en niet iemand die zo maar ff een paar keertjes komt rijden.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:09

Waarom vraag je het niet gewoon?


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:10

Eens even kijken....

Toen ik bijreed op paarden kocht ik eigenlijk nooit wat. Wel als ik iets had kwijt gemaakt, dan vulde ik het weer aan.
Als er nu iemand op mijn paard zou rijden en zelf peesjes oid aan zou schaffen? Mij best. Zou wel vragen of ik er ook gebruik van zou mogen maken en of het echt voor het paard is of dat het in eigendom blijft van de bijrijder.
Ik zou het een ander verhaal vinden als de bijrijder met eigen zadel, hoofdstel endergelijke aan komt zetten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:06

Als ik iets nodig heb voor Omar (bijrijpaard) koop ik het. Ik rij 'm verder niemand dus de spullen die ik nodig heb om te rijden koop ik meestal zelf.
Ik zou het gewoon aan de eigenaar vragen, denk dat er juist een stukje waardering uit blijkt!
Succes!

:evaw:

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:20

Ik heb spullen zat gekocht voor mijn bijrijdpaard. Spullen die alleen ik gebruik, maar ook spullen die de eigenaresse ook gebruikt. Ik zou het als eigenaar denk ik wel een leuk gebaar vinden als mijn enthousiaste bijrijdster initiatief toont! (Vooropgesteld dat ik die peesbeschermers ook flutdingen vind, anders is het een beetje op het randje Haha! )

Ik koop overigens zelf alleen maar spullen die niet specifiek paardgebonden zijn. Die ik later eventueel ook voor een ander paard kan gebruiken. Geen zadel dus, ook geen dekens, maar wel sjabrakjes e.d.. Het blijven in principe dus wel mijn spullen die zij ook gebruikt (net zoals ik haar spullen gebruik).

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:25

Sjimmy schreef:
Ik zou het gewoon aan de eigenaar vragen, denk dat er juist een stukje waardering uit blijkt!

Dat denk ik ook ja!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:33

Ik koop ook wel eens spullen voor mijn bijrijdpaard(en). Deze blijven gewoon in mijn bezit mocht ik weg gaan. Ik heb ervoor betaald en ze blijven dus in mijn bezit. De eigenaar van de paarden waar ik nu rij steld dit wel op prijs. Ik ben ook van plan om een zadel aan te schaffen, een goed zadel met teruggesneden boom zodat het op veel paarden kan liggen. Ook deze blijft in mijn bezit mocht ik weggaan bij de stal waar ik nu rij, maar niet dat ik dat van plan ben, ik heb er veel plezier. Overleg plegen is nooit verkeerd dus als je niet helemaal zeker bent zou ik het inderdaad gewoon aan de eigenaar vragen. En erbij benoemen dat hetgeen je koopt wel jouw bezit blijft. Succes met je beslissing.

Veni, vidi, vici

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:42

ik gebruik ook mijn eigen spullen voor de paardjes. Als jij iets koopt wat je prettiger in gebruik vind dan is daar toch niets mis mee? Ik rij al 10 jaar op mijn zadel en moet er niet aan denken om op een andere te zitten, en het past toch op bijna elk paard. Lachen
Wel moet je het natuurlijk overleggen met de eigenaar!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:11

ik koop alles wat ze nodig is.... ook in het begin toen ik nog niet helemaal verantwoordlijk was voor haar!
De eigenaar vond dat zeker geen probleem

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:22

Maar wel even vragen, dat zou ik iig op prijs stellen, want het is een paard van een ander en misschien krijgt hij wel snel wondjes van andere peesjes oid. Bovendien is het fijn om voor de eigenaar te weten wat er gebruikt wordt. En verder alleen maar positief. Heb voor mn eigen verzorgponys ook duidzenden dingen gekocht, zadel, hoofdstel ed ook.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:07

Toen ik bij Lenferink reed op Fanja en Romkje kocht ik nooit wat. Ik reed de paarden recreatief, vooral in t bos, en die mensen hadden een zadel en hoofdstel, en meer had ik niet nodig.
Toen ik paarden voor Jan ging rijden moest ik zelf wel spullen gaan kopen, iedereen daar op stal heeft spullen van zichzelf en je kan niet altijd alles lenen. Zo heb ik in de loop der tijd een zadel, 2 hoofdstellen, een martingaal, dekjes, peesjes, bontje, singel, dekens, noem maar op.
Toen ik Eldientje kocht heb ik alleen maar een nieuw halstertje hoeven te kopen. Mn zadel ligt haar alsof het op maat is gemaakt Party!!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:18

Voor mijn knollie koop ik echt vanalles. Dekens, pijpkousen, dekjes. De baas had zelf geen (goede) dekens, en ook geen beenbeschermers (wel strijklappen). Ik heb hier zelf voor gekozen. Ik heb mijn eerste dekje dat ik voro haar kocht wel eerst even gevraagd aan de baas, maar daarna ben ik gewoon zelf mijn weg gegaan.
Ik zou het wel doen, als die van je bijrijdpaardjesbaas zo slecht zijn. Waarom niet? Het is veel beter voor het paard. Dat geeft toch aan dat je er goed op let etc. Je kunt het ook eerst vragen, mischien wilt zij het dan wel betalen Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:10

Sjuimpje"]
[quote="Sjimmy schreef:
Ik zou het gewoon aan de eigenaar vragen, denk dat er juist een stukje waardering uit blijkt!

Dat denk ik ook ja!
[/quote]
Idem.
Ik heb ook heel veel voor Dennis gekocht toen ik hem nog verzorgte. Net als voor de andere paardjes. Voor Den zelfs een hoofdstel, zadel en een kar om mee te mennen. Het zijn allemaal dingen die de eigenaar ook altijd gebruikt voor Den. Alle spullen die ik voor de andere paardjes heb worden ook door haar gebruikt. Daar heb ik absoluut geen probleem mee omdat ik haar paarden toch 'gebruik'(dat klinkt zo naar, een paard gebruiken).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:16

ik heb eerder wel verschillende dingen gehaald, maar de eigenaar wilde wel dat als ik ooit wegging ik de spullen weer meenam, maar na 3,5 jqaar ben ik nog niet weg Haha! . Hij vind het ook niet erg, en vraagt eerst ook of hij iets mag gebruiken. Haha! Maar mocht ik wel ooit met mijn pony weggaan dan moet ik het dus wel weer meenemen, want hij wil geen spullen van anderen gebruiken als diegene er zelf niet meer is. Ik zou het gewoon even vragen.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:27

Vraag het idd gewoon even. Dan weet je meteen waar je aantoe bent.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:56

als ik jou was zo ik het idd vragen en dan kopen want dan ziet de eigenaar ook dat je echt wat voor je bijrijpaard over hebt en dat je gewoon het beste voor hem wil

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:44

ik kocht altijd spullen voor m'n verzorgpaard. maar dat is misschien tocht iets anders als bij een bijrijdpaard.

we kregen een zadel en hoofdstel en er lagen wat halsters en borstels en als je iets anders wilde moest je het zelf maar meenemen.

maar ik zou het idd gewoon vragen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 01:34

Ok... bedankt voor alle reakties!
Aan het eind van de maand heb ik sowieso een gesprek en dan kan ik gelijk vragen hoe zij er over denkt.
Ik zit nog wel te twijfelen over die peesbeschermers, dit is natuurlijk een eenmalig aanbod en dat meisje blijkt echt bij me om de hoek te wonen.
Misschien koop ik ze wel alvast, maar laat ik ze voorlopig thuis liggen.
Ik weet het gewoon even niet zeker. Wat is wijsheid?

Het is trouwens niet zo dat die peesbeschermers die ze nu heeft superslecht zijn, maar het zijn gewoon de goedkoopste ondingen. De rest van de spullen is allemaal super! Het paard en stalling trouwens ook!

Bij mijn vorige bijrijdpony had ik ook van alles zelf, maar ik heb nu wel besloten om eerder een grens te trekken. Ik had daar zelfs een eigen zadel, omdat het zadel wat zij had absoluut niet paste en ik het niet over m'n hart kon verkrijgen om daarmee z'n rug te verzieken.

Ik vind het gewoon leuk om spulletjes te kopen voor het paard wat ik zoveel keer in de week rijd.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:25

Ik koop ook spullen voor mijn verzorgpaarden, dat begon met af en toe een nieuwe borstel, maar nu koop ik ook peesbeschermers, dekjes enz. Als ik dingen als hoofstel en zadel zou kopen zouden ze dit misschien wel raar vinden, maar dit meer omdat dit voor mij toch een hoop geld is.
De eigenaren waarderen het wel geloof ik als ik iets koop.
Bij jou zou het wel een beetje opdringerig overkomen misschien als je nu al spullen gaat kopen. Aan de andere kant laat je hiermee wel zien dat je het beste met het paard voor hebt en er serieus mee bezig bent. Daarom zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je ze nu koopt omdat je ze goedkoop kan krijgen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:49

Hoi Tes,
Nou dat zijn al een hele hoop tips!
Ik zou ze gewoon lekker kopen als je ze zo graag wilt hebben en het dan even aan haar vragen als je haar weer spreekt. Als je het op een tactische manier aanpakt ziet ze het waarschijnlijk alleen maar als betrokkenheid bij haar paard en dat is toch heel positief!

Ik kocht ook altijd heel veel voor mijn verzorgpaarden, maar ik was dan ook de enige die ze reed, want de eigenaar reed er alleen maar aangespannen mee. dan ligt het toch een beetje anders, want dan ben je ook de enige die de spullen gebruikt.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 17:55

Ik heb geleerd dat ik niet zomaar iets moet kopen voor de paarden. Het gebeurd namelijk vaak dat ze datgene wel hebben maar ergans in een kast...op zolder of op de andere stal in Putten.
Ik vraag het altijd maar en vaak staan ze wel open voor nieuwe dingen maar het meeste hebben ze al!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers