Stal te koop zonder pensionklanten in te lichten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 09:47

Laatst hoorde ik bij ons op de manege dat er in Lelystad een stal voor 3,5 miljoen te koop was. De pensionklanten weten hier echter niets vanaf. Dit mag toch helemaal niet en is harstikke oneerlijk tegenover de pensionklanten. Stel dat de stal opeens verkocht is en de andere eigenaren zeggen dat ze de pensionklanten er niet bij willen hebben? Wat voor rechten hebben hun dan?


Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:09

DIt zou ik erg graag willen weten iemand die het weet????

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:23

Vind ik persoonlijk wel vreemd dat de pensionklanten niet worden ingelicht. Ik vind gewoon dat die klanten de eigenaar eerst erop moeten aanspreken voordat ze met een advocaat ofzo aan komen zetten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:33

Nou, het kan zijn dat die stal gewoon overkocht wordt door iemand die ook een pensionstal wil hebben. En dan wil die zijn stal graag meteen vol hebben, en dan kunnen die klanten blijven.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:44

Koop breekt geen huur, dus de klanten krijgen een periode waarin ze een andere stalling voor hun paard kunnen zoeken. 3 maanden is die als ik het goed heb.
Maar misschien neemt die andere eigenaar het wel compleet, mt klanten en al, over

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 13:07

Ik ben net weg bij een stal die nu al langer dan een half jaar te koop staat. Als een stal verkocht wordt moet de koper de huurcontracten van de klanten gewoon overnemen. Meestal staat in het huurcontract ook een wederzijdse opzegtermijn, deze is meestal bepaald op 1 maand, ingaande de eerste datum van de maand.

In het slechtste geval zegt de nieuwe eigenaar bij aankoop de huur op aan de pensionklanten. Die hebben dan nog een maand om iets anders te zoeken.
Maar een dergelijk scenario is niet voor de hand liggend. De meeste mensen kopen een stal met daarbij een bloeiende manege en volle stallen omdat dit zorgt voor een continue stroom van inkomsten. Als die manege een bloeiend bedrijf is, is het niet waarschijnlijk dat mensen de huur wordt opgezegd.
Maar in het slechtste geval kan het natuurlijk wel zo zijn dat een bedrijf alles opkoopt en het gehele complex omtovert tot opslagloodsen of zo, ik noem maar wat. Informeer dus eens naar de finaciele status van het object.

sterkte er mee


Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:24

Waarom mag dit niet?
Zolang de verkoop niet gesloten is, hoeft niemand hier iets van af te weten!
Misschien is de manege al 'bijna' vijf keer verkocht geweest en is dit op het laatste moment niet door gegaan...
Had jij dat dan alle vijf keer willen weten??
Misschien wel banketstaaf voor de pensionklanten en niet te vergeten manegeklanten en natuurlijk het personeel.
Ik begrijp wel dat je ongerust bent, maar laat je niet gek maken!!
Er is altijd wel een plek waar jouw paardje kan staan.
En negen van de tien keer verandert er heel weinig bij een verkoop/overname.

DE HEMEL OP AARDE,
LIGT OP DE RUGGEN DER PAARDEN

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:28

Het gaat niet om n manege maar om n pensionstal als k het zo lees...
ze hoorde het op de manege

..... leeg .....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cindyy_1993 en 38 bezoekers