Bodyprotector (voor of tegen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Bodyprotector (voor of tegen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:48

Ik rijd nu (vooral in de springles) met een bodyprotector. maar veel mensen rijden er niet graag mee of vinden het niet goed zitten enzo. maar eigelijk vind ik het nog gemakkelijk om mee te rijden. ik heb er totaal geen probleem mee en voel me veel veiliger. mn rug is goed recht en heb ook geen zo'n zere rug meer na het springen (ik weet wel niet of het daardoor komt hoor)
nu wil ik weten hoe denken jullie hierover. en wie draagt er nog een bodyprotector en hoe vind je het om ermee te rijden?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


SchoentjeJarig

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:36

Ik draag zelf geen bodyprotector, maar ik ben er absoluut niet tegen. Ik vind het zeker een goed ding voor kinderen en mensen die nog niet zo veel ervaring hebben. Verder is het ook goed voor risicovlle dingen, zoals sgw of een paard zadelmak maken. Ik vind dat het alleen niet zo mooi staat, maar veiligheid gaat voor vind ik. ik vind het dus een goed ding, blijf hem lekker dragen, ook als er sommige mensen wat van zouden zeggen...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:40

Ik zou niet weten waarom ik er tegen zou zijn. Ik rij recreatief en dressuurmatig, ik vind het dan niet nodig om met zo'n ding te rijden.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:45

Ik vind het een heel goed punt dat je dat doet. Heb een keer in een 'spring'les(was eigenlijk een dresuurles maar we gingen balkjes lopen en daarvan kwam dan weer een kruisje) een zwaar ongeluk gehad waarbij ik achteraf zeg, had ik maar een body protector aan gehad(ik heb nog steeds verschrikkelijk veel geluk gehad dat het zo goed is afgelopen). Ik spring enkel met Dennis en ben daar eigenlijk te makkelijk mee. Ik heb wel m'n cappie op maar heb geen body protector. Het is meer dat ik hem niet koop voor dat enkele sprongetje op 'maar' een shet. Maar als ik er eentje gehad had zou ik hem zeker regelmatig aan hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:31

Ik heb er geen, maar ik vind het beslist geen gek idee! Veiligheid voor alles!

Sometimes life is a fiets bitch...........

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:35

Heel erg goed dat je hem draagt. Veiligheid staat boven alles!
Ook met 's avonds buiten rijden, lijkt ik net een kerstboom, maar het is voor mijn eigen veiligheid en voor de veiligheid van mijn verzorgpony.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 02:10

Voor het inrijden lijkt het mij eigenlijk best een goed idee! Mijn hoofd zal zowiezo beschermd zijn, maar een rug is ook heel kwetsbaar. Hmmm, wat kosten die dingen?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 08:47

Ik wil er erg graag een. Als ik een een wat ruimere maand zit koop ik hem gelijk Haha!
Vooral als ik buiten ga rijden zou ik hem dragen, stel dat je op het harde beton kletterd Scheve mond maar ja, zo kan ik nog wel tig dingen bedenken waarbij ik graag een bodyprotector had gehad.

Ik ben een keer zo hard op me rug gevallen dat ik dacht dat ik verlamd was... dat heeft me toch behoorlijk schrik aangejaagd. Ik moet maar snel zo'n ding kopen *LOL*


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:20

Ik heb ook een bodyprotector maar dit is toch alleen voornamelijk voor de SGW. Met springen wedstrijden en gewoon les gebruik hem NOG niet maar denk ookeigenlijk niet dat dat gaat gebeuren. Vind het ook niet zo lekker zitten maar ben er natuurlijk wel mee eens dat het verplciht is bij SGW. Maar helaas zijn die dingen zo duur..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:07

ik heb er een sinds een paar weken en ga die gebruiken voor de SGW en misschien voor springwedstrijden. Ook toen ik laatst voor het eerst in 3 maanden weer op Pablo stapte heb ik hem omgedaan omdat hij nog wel eens raar kan doen. Dat beviel trouwens prima met rijden, alleen in een dressuurzadel met een diepe zit stoot je af en toen tegen de lepel aan.

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:37

Ik ben voor, maar ik moet hem nog wel kopen.
Degene die ik 2 jaar geleden had besteld is nooit aangekomen.

Fiesta, freiberger, what else?

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:39

Manda schreef:
Ik wil er erg graag een. Als ik een een wat ruimere maand zit koop ik hem gelijk Haha!
Vooral als ik buiten ga rijden zou ik hem dragen, stel dat je op het harde beton kletterd Scheve mond maar ja, zo kan ik nog wel tig dingen bedenken waarbij ik graag een bodyprotector had gehad.

Ik ben een keer zo hard op me rug gevallen dat ik dacht dat ik verlamd was... dat heeft me toch behoorlijk schrik aangejaagd. Ik moet maar snel zo'n ding kopen *LOL*

Je kunt ook met je zoldertrap en al vallen en op het beton landen. Dan heb je ook geen bodyprotector om. je kunt je wel tegen alles proberen te beschermen maar een ongeluk zit in een klein oonverwacht hoekje, gaatje etc.

Fiesta, freiberger, what else?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:45

Helaas kan het met zo'n bodyprotector ook fout gaan. Een meisje bij ons was gevallen en precies met de rand van de protector op een balk terecht gekomen, ze heeft het uiteindelijk gered maar heeft wel op intensieve gelegen!

Het is hetzelfde verhaal met een cap eigenlijk, in de meeste gevallen is het een goede bescherming maar hoeveel mensen hebben er al een gebroken neus aan overgehouden? Maar dan toch, liever een gebroken neus dan een schedelbreuk!!

Ik rij zelf zonder protector (ik spring ook niet) maar zou het beginnende springruitertjes zeker aanraden het toch te dragen.

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:46

Ik ben er voor maar heb er geen, nu ik erover nadenk is het misschien best wel verstandig, maar ik denk niet dat het er ooit van komt. Heb wel altijd mijn cappie op

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:05

Jola schreef:
Het is hetzelfde verhaal met een cap eigenlijk, in de meeste gevallen is het een goede bescherming maar hoeveel mensen hebben er al een gebroken neus aan overgehouden? Maar dan toch, liever een gebroken neus dan een schedelbreuk!!
Jola

helaas, zelfs met cap kan je nog een schedelbasisfractuur oplopen... ik heb het zelf gehad: viel van mijn pony af toen ze er vandoor vloog. ben toen met mijn hoofd op het randje van mijn cap gevallen (vanuit de volle galop).. nou dan schuurt je schedeltje wel mee hoor.. als ik aan die val terug denk vind ik zo'n bodyprotector idd niet verkeerd. en ook tijdens het springen. volgens mij rij je een stuk zelfverzekerder als je weet dat je goed bent ingepakt

*\o/* *\o/*

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:23

Jola schreef:
Het is hetzelfde verhaal met een cap eigenlijk, in de meeste gevallen is het een goede bescherming maar hoeveel mensen hebben er al een gebroken neus aan overgehouden? Maar dan toch, liever een gebroken neus dan een schedelbreuk!!
Jola


Ook met een cap op kun je je een schedelbreuk vallen. Ben ik het levende bewijs van. Maar het heeft wel m'n leven gered die cap. Als ik hem niet op had gehad, kon ik het nu niet meer na vertellen.
Als ik ooit weer buiten ga rijden, koop ik zeker ook een body protector. Rijd nu alleen dressuur in de bak.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:51

Citaat:
Ook met een cap op kun je je een schedelbreuk vallen. Ben ik het levende bewijs van. Maar het heeft wel m'n leven gered die cap. Als ik hem niet op had gehad, kon ik het nu niet meer na vertellen.
Als ik ooit weer buiten ga rijden, koop ik zeker ook een body protector. Rijd nu alleen dressuur in de bak.

Citaat:
helaas, zelfs met cap kan je nog een schedelbasisfractuur oplopen... ik heb het zelf gehad: viel van mijn pony af toen ze er vandoor vloog. ben toen met mijn hoofd op het randje van mijn cap gevallen (vanuit de volle galop).. nou dan schuurt je schedeltje wel mee hoor..


Dat is dus precies wat ik probeerde aan te geven. Het kan best wel eens fout gaan, ook met de nodige bescherming maar ik denk dat in 99% van de gevallen ze wel hun werk goed doen.

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:10

Jola schreef:
Helaas kan het met zo'n bodyprotector ook fout gaan. Een meisje bij ons was gevallen en precies met de rand van de protector op een balk terecht gekomen, ze heeft het uiteindelijk gered maar heeft wel op intensieve gelegen!


bij ons is er een meisje gevallen bij de jumping, op eht kampioenschap vorig jaar (september) Zij had geen bodyprotector aan. De pony is op haar gevallen. Ze heeft enkele dagen op intensieve gelegen, maar is overleden, doordat er zoveel beschadigd was.
De dag erna moest ik over diezelfde hindernis, net als zovelen op onze manege en uit die vereniging, en dat doet raar hoor!
Ik heb me die week een bodyprotector gekocht. Ik doe hem aan bij springwedstrijden, als ik ga rennen op de renbaan, "cross-wandelingen" in het bos, en als ik op een jong (en wild) paard moet stappen.
Hij zit trouwens niet slecht hoor
xxx

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:56

Als het prettig zit, waarom niet? Ik gebruik het verder niet omdat ik niet intensief spring of iets dergelijks.

"What we call human nature, is actually human habit.."

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:31

wat is SGW eigenlijk?:?

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:41

Ik vind t echt super goed!! Het is wel voor je eigen bescherming. Ik ben nu sinds een tijdje ook officieel aan t springen enzo en ik ga er binnenkort ook één kopen. Ze zijn inderdaad super duur, maarja daar krijg je wel iets goeds voor terug. Enne, gelukkig willen mn ouders 'm wel betalen omdat ie voor mijn veiligheid is. Lachen
Dus de mensen die er nu mee rijden: Toppie! *LOL*

*geen onderschrift*

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:15

guanacotje schreef:
wat is SGW eigenlijk?:?


Samen Gestelde Wedstrijd.
Als ik het goed heb dressuur, springen en cross in 1.

Brabantse Fries ;)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:37

Ik ben er wel voor en vind het ook prima als mensen er mee springen *LOL* Zelf gebruik ik hem eigenlijk alleen met SGW-wedstrijden en trainingen. Met springen zit ik niet lekker met mijn 'body' aan, ik ga dan heel snel voor de beweging uit zitten(heb ik in de cross niet, dan blijf ik wel wachten op de sprong Verward ) en dat geeft meer problemen en risico op vallen dan zonder dat ding gewoon netjes rijden *LOL*
Met het aanrijden van jonge paarden heb ik hem nog weleens om, maar dat is ook heel erg afhankelijk van het paardje...Knipoog

maar ik ben er wel voor en stoor me ook niet aan mensen die hem met dressuur over hun jasje hebben(krijg hem er maar eens onder Tong uitsteken )...helaas sommige mensen wel, waardoor veel mensen hem maar aflaten Frusty

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:32

Heeft iemand misschien een plaatje of foto van hoe zo een ding eruit ziet, want ik kan me er niks bij voorstellen, maar als ik het zo hoor lijkt het me wel een goed idee..?

jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:44

Heeft iemand misschien een plaatje of foto van hoe zo een ding eruit ziet, want ik kan me er niks bij voorstellen, maar als ik het zo hoor lijkt het me wel een goed idee..?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, JJ4 en 88 bezoekers