Het zit niet mee..bijna dood ervaring!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 23:30

Nou, veel nare berichten van mij de laatste tijd. Na dat hele gedoe met m'n toegetakelde paardjes nu wéér iets. Ik belde vandaag met een vriendin en die vond alles zo sneu voor m'n paardjes enzo, dat ze me uitnodigde om met haar en haar paarden aan het strand te gaan rijden. Dit leek mij uiteraard heel leuk en ging dus vanavond naar haar toe. Ik nam haar haflinger mee, lief beest maar wel heel ondeugend, bokt snel. Zij ging op haar paard en haar vriend ook. Het ging allemaal heel leuk en lekker, alleen was het wel her en der glibberig. Op een gegeven moment gingen we dus een stukje galopperen, en mijn haf ging best snel door de bocht omdat ik die bocht te laat zag. Hij glijdt dus een beetje weg maar begint ondertussen echt heel erg te bokken. Dus ik werd gelanceerd en kwam met een keiharde klap (zei haar vriend) terecht. Verder weet ik er niet zo heel veel meer van, alleen dat ik schreeuwde dat mijn rug zo'n pijn deed en dat ik geen adem meer kon halen. Ook voelde ik mijn hele linkerkant niet meer, echt heel eng. Na een paar minuten ging het weer iets beter en die vriend wilde dus de ambulance bellen. Maar dat wilde ik niet en met pijn en moeite ben ik weer op Mick (haf) geklommen. Ik probeerde me de rest van de rit maar groot te houden, maar ik verrek nu echt van de pijn. Ik heb een gruwelijke hekel aan dokters maar ik denk dat ik morgen toch maar even langs ga. Ik heb wel weer gevoel in m'n arm en been, maar die pijn is nog heel erg en m'n ruggegraat is rood en gezwollen. Ik voel me nu best een beetje zielig Huilen Huilen alles gaat de laatste tijd fout! Een top vakantiebaantje dat niet doorgaat, vreemden die op mijn paarden rijden en de manen afknippen en nu dit. Wat volgt nog? Ik hoop dat die rug snel beter gaat, want ik heb volgende week een wedstrijd en die week daarna ga ik op safari. Ook voel ik me stom. Ik neem het mezelf kwalijk dat ik eraf ben geknald, als ik hem nou in die bocht wat had ingehouden...zucht. Mijn vader zei net al dat ik maar al m'n paarden moest opdoeken, dat er elke keer wel wat is. Wat een meeleven zeg. M'n paarden wegdoen? Nooit! Al voel ik me nu wel een lousy ruiter. Grrr, ben effies pissed op mijzelf. Nou, ik ga nu maar slapen, kijken of dat lukt. Good night alle bokkers!

Mirte

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:42

jeetje, wat rot voor je!!!
en...dat je er een keer afvalt betekent echt niet dat je niet kan rijden, dat kan iedereen gebeuren!!!heel veel sterkte en hopenlijk heb je morgen minder pijn!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:42

he jakkes weer zon rot verhaal... Tzit echt niet mee!!!
Veel beterschap dan maar...
groetjes Kim

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:50

he jakkes meid toch!
kom op naar de dokter!dit klinkt als dezelfde val die ik 4 jaar terug had en zo eigenwijs was niet naar de dokter te willen,ik heb vervolgens 3 jaar lang last van mijn rug en ribben gehad.komop naar de dokter en laten onderzoeken,ik denk dat je zowieso wel wat gekneusd hebt.
heel veel sterkte en beterschap hoor!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:52

Eng is dat he als je geen gevoel meer hebt..ik was er laatst ook afgevallen en toen voelde ik mijn benen ff niet ...bah...maar heel veel beterschap...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:04

He bah. Als ik jou was zal ik toch maar naar de dokter gaan want het kan een stuk erger zijn dan je denkt. Ik zal je niet onnodig bang maken, maar ga toch maar. Pfffff en die haflingers kunnen me toch gemeen bokken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:11

wat erg zeg...
eerst met die manen en die kinderen op je paard en nu dit, ach ik denk ook wel dat je beter naar de dokter kan gaan en dorine, voelde je je benen niet meer? dat is wel eng.. mijn moeder had dat ook een keer toen ze wakker werd en toen waren haar benen verlamd! ze kon niet meer lopen,
dus je hebt wel geluk gehad hoor en ik hoop dat je pijn snel over gaat mirte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:18

wat een rotpony zeg! Ik hoop dat je rug niet ernstig beschadigd is. Wat helpt is in bad zitten met een warme sproeier op je rug. Net als bij paarden die een dik been hebben, moet jij zorgen dat de bloedcirculatie wordt gestimuleerd voor genezing.

monty
Berichten: 85
Geregistreerd: 04-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 13:03

Hee mirte wat balen zeg! Hoe gaat het nu? Ik las dat jij dacht dat je mij kende, en dat klopt! Die paarden die jij gereden hebt zijn nu van mij! Ik ben nu voor een dagje naar nederland gevlogen, maar stuur even een prive mailtje. Jij hebt ook altijd pech he, vorig jaar nog van corani afgedonderd, was ik bij. Had je die dikke voet! Ja ja, ik weet alles nog! *LOL* Het viel nog mee dat je verder niets had, ik bedoel, hij is 1.85! Ik vind het trouwens wel heel moedig van je dat je telkens er weer opklimt, je bent denk ik geen steek verandert! Even tussen ons: ik liet jou ook altijd eerst op die jonge spruitjes hobbelen, scheet zelf in m'n broek! Wat die soms gekke sprongen maakten. Hee ik spreek je nog!!

gruBe von Andrea

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 14:14

Jee, dat is echt erg!!
Je moet echt naar de dokter gaan hoor! Je kunt er anders jaren later erge last van krijgen; ik spreek uit ervaring want ik zit iedere 4 dagen bij de manuele therapeut voor mijn rug.....!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 15:03

Zo, ik zal jullie even op de hoogte stellen van mijn toestand (wat klinkt dat ernstig *LOL* ) nu. Nou, ik heb vanacht dus echt niet kunnen slapen, ik had echt hele erge pijn en op het moment doet echt alles zeer, maar dat is logisch naar zo'n val. Maar goed, ik wilde eerst niet de dokter bellen maar op jullie advies toch maar gedaan. Kreeg ik zo'n assistente aan de lijn, dus ik het hele verhaal uitleggen en of ik nog even langs kon komen. Kon dat gewoon niet! Ze zei dat ik eerder had moeten bellen (duh, wist ik veel dat ik zou vallen) en nu was er geen plaats meer. Heel misschien morgen maar anders wordt het maandag. Lang leve de gezondheidszorg Boos! Ik dus m'n zus bellen (fysiotherapeut) en die kwam even kijken. Nou, zij denkt dat het vooral mijn rugspieren zijn die zijn beschadigd, maar heel misschien ook een stukje wervel, maar dat wist ze niet zeker. Verder zijn volgens haar mijn linker ribben gekneusd en is mijn gewrichtskapsel van mijn schouder beschadigt. Valt niet veel aan te doen. Weeeee, baal zo! Huilen Ook vandaag gaat alles weer mis. Ik moest m'n propedeuse ophalen, hadden ze die van mij niet vanwege een storing in de computer! Lekker, voor niets een uur naar school gereisd. Ging m'n paard z'n medicijnen geven, valt het flesje uit m'n handen en is stuk. Doeii 80 piek, net nieuw flesje...grrrrrrr Ik ben zooo blij dat ik bokt heb *LOL* jeetje, wat zou ik zonder jullie moeten! Haha! nee echt hoor, bij mij thuis geeft niemand echt om paarden ofzo en hebben dus echt geen begrip voor iets dat met paarden te maken heeft. Ik hoop zo dat eerdaags iets positiefs op m'n pad komt! Wat klinkt dat zweverig, maar het ze zeggen weleens dat als je positief blijft er ook positieve dingen komen. Ik ga dus nu even heel positief zijn! Party!! Party!! Party!! lalala.

Nou doeii!

Mirte

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:18

Ow dat klinkt pijnlijk! Het gaat niet zo lekker de laaste tijd zeg! Nou kop op, komt allemaal weer goed Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:20

o god wat klinkt me dat bekend in de oren.echt zo'n dag dat alles fout gaat.ik liet ook eens een vol flesje medicijnen van mijn pony uit mijn handen vallen=40,- weg.kapot.en het ergste de volgende dag laat ik een nieuw vol flesje WEER vallen.dus weer kapot.o toen was ik echt zo pissig op mezelf!

enne over je val:GOED UITRUSTEN
moet van mij.ik heb het ondervonden dat ik niet genoeg uitgerust heb en er vervolgens 3 jaar lang mee aan het dokteren geweest ben.van therapeut naar therapeut van die dokter naar de andere.dus echt,neem alle rust die je nodig hebt!meen ik serieus,anders zit je straks met de gevolgen ervan.ik had gekneusde ribben maar ik had me niet latenondezoeken en zoiets van na een week o ik kan alles wel weer,niet dus door te weinig rust heb ik beenvliesontsteking over die ribbeenderen gekregen en nu na 4 jaar ben ik nog steeds gevoelig als iemand de linkerkant van mijn ribben aanraakt!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:27

Ken het gevoel wel. Heb ónder m'n paard gelegen, tussen paard en hek ed. En elke keer denk ik: ik doe het neit meer, tot ik mijn sweetie zie (waar ik t meest naast gelegen heb).Toen ik eronder lag dacht ik dat ik alles gebroken had...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 16:47

Jeetje sanderijn, klink inderdaad niet zo best! Balen als zoiets zo lang kan duren. Ik denk dat ik het ook maar zeer rustig aan doe nu, vooral omdat ik bijna op vakantie ga. De wedstrijd zeg ik ook maar af. Heeft niet zoveel zin nu.
Was wel blij om te lezen dat jij ook je medicijnflesjes had laten vallen, ben ik niet de enige! kon mezelf echt schieten vandaag. Ik ga zo wel naar m'n paard toe, ik denk dat een beetje bewegen wel goed is. Van dat liggen word je ook stijf.
Is alles wel goed met je afgelopen Laui? Leek me namelijk ook niet erg prettig. Nou mensen, ik laat wel weer van me horen *LOL*

groetjes Mirte

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 19:13

jamaar wel voorzichtig doen he?
en tja ik vond mezelf ook nogal dom toen ik dat flesje liet vallen,maar vond mezelf nóg dommer toen ik de volgende dag gewoon weer eentje liet vallen Frusty

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:24

Jemig kind.. ga aub ff langs de huisarts! Ik heb ook al een aantal klappen gehad -voortanden eruit gesteigerd (lang leve de stifttanden) , gebroken kaak en vorig jaar een gebroken vinger die -omdat ik niet naar de dokter ben geweest- nog steeds niet goed genezen is. Kleine dingetjes, maar tis wel je rug waar jij het over hebt, en das volgens mij op je hersenpan na het belangrijkste deel van je lichaam!