Wat zouden jullie doen als je nu zwanger blijkt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat zouden jullie doen als je nu zwanger blijkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 15:30

Ik ben niet zwanger hoor Knipoog

Maar een meisje uit mijn klas is dus wel zwanger... We zitten midden in het 3e studiejaar en voorlopig hebben we geen stages. Maar ze heeft toch besloten ermee te stoppen en een tijd na de bevalling weer te beginnen. Dit leek mij zonde want ze bevalt pas in september en vanaf half juni hebben we dus al vakantie... en vanaf die periode begin je volgens mij toch pas op te vallen met je dikke buik...

Ik woon alleen, studeer nog, heb geen vaste vriend enz.. Ik zou een kind nu dus weinig kunnen geven. Maar er zijn denk ik altijd wel oplossingen. Een abortus zou ik nooit doen (is al een topic over geweest), maar mijn studie zou ik blijven voortzetten en zeker weten afmaken. Dit studiejaar zeker en in agustus zou je altijd nog kunnen instromen in het 4e jaar..

Wat zouden jullie doen als je nu zwanger blijkt?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:36

Stel dát... Dan zou ik flink balen. Verder zou ik gewoon doorwerken tot ik zwangerschapsverlof kan nemen en na de geboorte weer 2 of 3 dagen gaan werken.

:evaw:

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:36

ik zou t houden, maar wel een andere opleiding kiezen, omdat de opleiding die ik doe ook lichamelijk vrij zwaar is met de stages (paardenhouderij). waarschijnlijk zou ik proberen mn havo te halen.
maar gelukkig sta ik nu niet voor die keuze. zou er nog niet aan moeten denken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:37

tja, ten eerste zou ik gewoon goed oppassen dat ik niet zwanger raak... mocht de pil toch niet zo goed werken als ze zeggen of mocht het condoom scheuren en ik blijk zwanger te zijn laat ik het denk ik weghalen. ik bedoel, ik ben nog maar 17, word over een half jaar 18. ik vind mezelf nog een kind, dan kan ik geen kind opvoeden. en financieel zou ik het ook niet kunnen. dus vandaar

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:38

als ik nu zwanger zou zijn, dan zou dat niet best zijn, want dat zou betekenen dat ik een kind zou krijgen zonder dat ik een relatie heb... Dat vind ik dus niet echt een beste basis om een kind op de wereld te zetten .

Ik denk trouwens dat dit niet snel zou gebeuren hoor, ben erg pietje precies met juist dit soort dingen *LOL* , maar mocht het dus wel onverhoopt gebeuren, dan zou ik dus wel aan een abortus denken...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:50

Als ik zwanger zou zijn? Hmm, dan zou ik denk ik in een zware identiteitscrisis terecht komen en dan zou ik uitzoeken wie mij voor een paar miljoen euro wil onderzoeken in de naam der wetenschap.

Als m'n vriendin zwanger zou zijn? Hmm. Geen idee eigenlijk. Ligt er veel af van haar. Als ze wil aborteren dan sta ik daar achter, als ze het kind wil houden dan hetzelfde verhaal. Maar iig zorgen dat we alle twee onze studie af kunnen maken...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:51

ik denk dat ik dan heel snel beroemd zal worden.

[edit]bart was me voor, verdorie[/edit]

Amor Vincit Omnia

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:52

Arnold Schwarzenegger was jullie al voor Haha!
Maargoed ik heb dus hetzelfde als Bart, ik zou achter elke beslissing staan van mijn vriendin.


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:53

haha, leuk hoor SP..
Ik zou het houden, ook al woon ik nog thuis en mijn vriend ook.. ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het weg te laten halen..
Als ik jonger was geweest had ik dat waarschijnlijk wel gedaan..
Maar gelukkig hoef ik hier verder niet over na te denken, want voorlopig zie ik mezelf nog niet met een kleine hummel lopen..(wel een hummel van een ander, maar die kan je teruggeven..)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:54

Ik denk dat ik, als ik nu zwanger zou zijn, het kind zou houden... ook al heb ik geen 'serieuze' relatie op dit moment. Ik ben inmiddels 32 jaar en wie weet zou dit dan nog de enige kans zijn die ik zou hebben om kinderen te krijgen dus ik zou het niet weghalen nee. Het leven zou er niet makkelijker op worden maar ach.. wie dan leeft wie dan zorgt. Verder pas ik wel op voor 'ongelukjes' Haha! en gelukkig ben ik niet zwanger Haha!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:55

Als ik nu zwanger zou worden zou ik meteen voor een abortus kiezen. Ik ben pas bijna 18. Ik snap eigenlijk niet zo goed wat mensen tegen een abortus hebben. In die weken kun je nog niet eens van een kind spreken maar meer van een grote klomp cellen Verward.. Een meisje wat een paar jaar geleden bij mij in de klas heeft gezeten durfde het in het begin niet aan haar ouders te vertellen en heeft veel te lang gewacht. zoals ze zelf later vertelde dacht ze op dat moment dat het vanzelf wel weg zou gaan (ze was ook pas net 14 geworden...) Abortus was toen niet meer mogelijk en ze heeft het gehouden. Ze is nu 18 en haar zoontje wordt bijna 4. IK denk dat zo'n zwangerschap je hele leven toch flink in de war gooit. Ze gaat nu wel gewoon verder studeren, maar dat komt meer omdat haar moeder het kind eigenlijk heeft geadopteerd. Ik vind dat als je zwanger bent en je houdt het kind, dan moet je er ook zelf voor zorgen Scheve mond

Don't hate me cause you ain't me!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:56

Ik ben 14 en zit dus al helemaal niet op een kind te wachten.
Ik zou het niet houden hoor...ja misschien denk je er anders over als je wel echt zwanger bent.
Maar hoe zou ik zon kindje groot moeten brengen?
Nee misschien over een paar jaar maar nu moet ik er nog niet aan denken.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:58

Als ik nu zwanger zou zijn dan zou dat een bewijs zijn dat ik vreemdgegaan ben Haha!
Aangezien ik dat niet doe is het zeer onwaarschijnlijk dat ik zwanger raak. Maar ik zou flink balen om eerlijk te zijn alleen zou ik het nooit weg kunnen laten halen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:14

Poehh... Ik zou het niet 100 % zeker weten; ik zou eerst vreselijk balen en dan toch denk ik om een vruchtwaterpunctie vragen Scheve mond .
Voordat hier iedereen op een vreselijke manier over me heen gaat vallen: ik ben inmiddels op een leeftijd dat de kans op een gehandicpt kind gewoon een heel stuk groter is. Ik heb niks tegen gehandicapten en als dit mijn eerste of tweede kind was geweest en het zou gehandicapt zijn, was ik erg verdrietig geweest, maar het was geen reden geweest om de zwangerschap te onderbreken. Ik heb nu echter al 2 kinderen en met een gehandicapt kind zou het erg zwaar worden; immers, zij krijgen dan ook een heel stuk minder aandacht! Aandacht waar ze imo zeer zeker recht op hebben!! Helaas ben ik niet het type "Über-Mutter" die dan al haar kinderen nog gerecht kan worden Scheve mond !! Ook komt daar zeker nog een portie egoisme bij: m´n paard kan ik dan misschien hooguit nog 1 á 2 keer in de week een uurtje bezoeken Verdrietig ! In geval van een gehandicapt kind, zou ik de zwangerschap dus waarschijnlijk laten onderbreken.
Als alles goed zou zijn, zou ik het, denk, ik wel houden.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:18

Stel dat, dan baalt iig mijn nieuwe baas heel erg Haha! Maar ik zou het houden en mijn vriend zou dat ook willen. Dan maar eerder gaan samenwonen en onze levens wat aanpassen maar ik zou het niet laten weghalen. Ik bekijk het ook zo: ik ben al Bloos Knipoog 25 en als ik nu zwanger zou worden en het weg laat halen en over bijvoorbeeld 5 jaar wel zwanger wil worden maar het lukt vervolgens niet...... dan ga ik zo'n spijt krijgen dat ik destijds abortus heb laten plegen. Wat opvang betreft hoef ik me ook geen zorgen te maken. Mijn schoonmoeder kan zich er nu al op verheugen dat ze straks lekker elke dag op de kleinkinderen mag passen Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:25

ik denk dat ik daar niet over hoef zorgen te maken, ik wordt namelijk nooit zwanger, dat ik van weet Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:25

Ik ben nu 18 jaar, zit in de examenklas van de havo
Daarna wil ik gaan studeren in Delft, wil veel gaan reizen
Lekker werken en doen...

Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik het weg laten halen.
Ik weet nu al bijna zeker dat ik later geen kinderen wil...
Ik zie mezelf gewoon absoluut niet moederen, een kind past niet in mijn leventje.

Ik wil het ook het kindje niet aandoen met zo'n moeder als ik Haha!

Het leven is een gebakje!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:26

Ik zou het niet houden, dus een abortus.
Waarom, omdat ik bepaalde normen en waarden heb waarin een kind hoort op te groeien, dus in een normale gezonde leefomgeving waar papa en mama beide gelukkig er in zijn om een baby op de wereld te brengen. Verder vind ik dat een kind een goed toekomstplan moet hebben waarin een kind mogelijk heden heeft om gelukkig te worden en ze een goed toekomst perspectief hebben. Zo lang ik een kind dat niet kan geven begin ik er niet aan. Er zijn al genoeg ongelukkige kinderen.
Dat zou ik een kind dus niet kunnen bieden en verder ik heb voor mezelf een toekomstplan dat ik zeker wil uitvoeren. Verder leef ik te "wild" om een kind op de wereld te zetten. Ok, daar kan je mee stoppen maar gezond en gelukkig worden we er dan beide niet van.
Maar goed, elke situatie is anders en is alles voor mij compleet dan zal ik het ook zeker houden en word ik een hele lieve mama Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:39

Poeh, echt een moeilijke vraag... Nu zeg ik dat ik het weg zou laten halen, omdat ik volgend jaar wil gaan studeren en het totaal niet uit zou komen. Ik heb dan geen geld, geen huis, geen opleiding...lijkt me niet zo'n goede basis voor een gezin. Maar ik weet dat je pas echt kan oordelen als je zwanger bent, dan zit er toch een kindje in je buik en dan denk ik er misschien wel heel anders over. Maar het zou me niet goed uitkomen in ieder geval. (Voorlopig raak ik toch niet zwanger want ik heb geen vriend en ben geen one-night-stand'er')

:D

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:39

stitch schreef:
ik denk dat ik daar niet over hoef zorgen te maken, ik wordt namelijk nooit zwanger, dat ik van weet Lachen

Oke, voor jouw de volgende vraag Haha! Wat als jouw vriendin nou zwanger zou zijn? Wat dan? Wat zou jij iig willen/doen? Tell us Tong uitsteken Knipoog

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:52

Ik zou het echt niet weten. Ik heb een dochter van 4 (bewust gemaakt Haha! ) , maar we willen momenteel zeker geen tweede. Omdat Robin erg veel aandacht opeist, de financiele middelen er niet zijn voor 2 kids en alle dieren (3 honden, 2 pony's, 2 katten en 2 ratten) behouden.
Ik weet dat er bij de komst van een tweede erg veel weg/anders moet en ik weet niet of ik dat er voor over zou hebben. Maar misschien denk ik er wel heel anders over als het zoveer komt. Voorlopig zorgen mijn man en ik er voor dat er geen tweede komt! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:10

Ik zou er echt stevig van balen, ik heb 2 gezonde kinderen die dit jaar 6 en 9 worden en een derde ligt niet in de planning.
Mocht ik per ongeluk toch zwanger raken, dan zullen we even heel hard moeten slikken, maar het kindje met liefde welkom heten uiteindelijk.
Wat dat betreft is het goed dat een zwangerschap 9 maanden duurt Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:16

Ik wil geen kinderen. Maar als ik ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch zwangerzou zijn, dan word ik mama, heel simpel. Ik ben God niet, dus ik oordeel niet over leven en dood.
Ik heb een stabiele relatie en de mogelijkheden om een kind goed groot te kunnen brengen, dus dan komt het en zal ik het met zo veel mogelijk liefde ontvangen. Ik denk trouwens dat dat vanzelf komt, omdat het toch een nieuw mensje is dat in je buik groeit.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:24

Ik wil heel graag kinderen..(liefst morgen nog *LOL* )ben ook aan het afbouwen met mijn medicijnen....maar als ik op dit moment zwanger zou zijn...zou ik even niet weten wat ik moet doen...
Ik mag absoluut nu niet zwanger worden..dat mag ik pas na dat ik 3 maanden gestopt ben met mijn medicijnen.
Het kan natuurlijk zijn dat ik "geluk" heb en dat er niks met het kindje aan de hand zou kunnen zijn maar daar ga ik niet op gokken...de kans is zeer groot dat er heel wat aan de hand kan zijn met het kindje...en dat wil ik het niet aan doen.

Dus ik zou op dit moment niet weten wat ik zou moeten doen mocht ik nu zwanger zijn...ja flink huilen denkik en me zelf goed voor mijn kop slaan.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:15

als ik nu zwanger zou zijn zou ik besluiten om het kindje niet te laten komen (denk ik) we hebben 2 gezonde dochters een 3de zou ik niet meer willen omdat ik dan niet meer zou kunnen werken en mijun kinderen dan tekort zou doen, ze zouden dan allerlei dingen niet meer kunnen doen zoals zwemles( kost een vermogen) , verder zou de hond weg moeten omdat ik daar dan geen tijd meer voor heb, het paard moet weg enz.enz,
maar gelukkig kan ik niet meer zwanger worden alleen als ik vreemd ga Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, Camino_S, DieL_Zor, GoogleAdsense, Michelleex, Rosalie_91, sberg, SemrushBot, Spaansepony, Tzatziki en 147 bezoekers