Wintec zadels...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 15:10

Wie heeft hier ervaring mee(VZH). Sommige mensen vinden ze errgu slecht Verward (vooral de nieuwere). Maar ik vind ze erg fijn zitten.
Welke ervaring hebben jullie ermee?


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:15

Ik heb dan een dressuur zadel, maar wintec rulez echt!! ze zitten super lekker en je hoeft ze niet steeds te vetten enzo!! Party!! en ze zijn ook nog eens goedkoper dan een normaal zadel!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:22

Maar dta vraag ik me nog steeds af gaat het zweetblad niet gauw kapot als de beugelriem een beetje schuurt ?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 15:26

Nathalie: mag ik vragen hoe lang je hem al hebt en of ie een beetje mooi blijft?
Ik wil namelijk van het voojaar (hoop ik) een fjordje kopen, en daar wil ik graag een wintec zadel opleggen, maar ik wil dus eers graag weten of ze wel lang goedblijven, in tegenstelling tot wat ik van meerdere mensen heb gehoord Boos!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 15:27

Nathalie: mag ik vragen hoe lang je hem al hebt en of ie een beetje mooi blijft?
Ik wil namelijk van het voojaar (hoop ik) een fjordje kopen Clown , en daar wil ik graag een wintec zadel opleggen, maar ik wil dus eers graag weten of ze wel lang goedblijven, in tegenstelling tot wat ik van meerdere mensen heb gehoord Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:43

Nou ik heb het zadel bij mijn pony gekregen en heb hem nu ongeveer 8 maanden. Maar het zadel is (denk ik) toch wel een jaar of 10 oud (zolang hebben de vorige eigenaren hem gehad, ik zal het binnenkort wel eens vragen hoe oud het zadel is) het zadel is nog mooi en nee hij slijt niet door de beugelriemen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 16:20

In de manège heb ik op een kunststof dressuurzadel gereden. Ik vond dat het zalig zat, je kwam er bijna niet uit, je plakte er echt in.
Ik denk dat wanneer je je kunststof zadel een beetje onderhoud (lees goed verzorgd), je er best lang mee kan doen. Manèges kopen ook niet een kunststof zadel om, ik zeg maar wat, 2 jaar later alweer een ander te moeten kopen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 16:21

Ik ben helemaal weg van Wintec! Pling Pling Ik heb een wintec en een maxam (van thorownogwat) en ze bevallen me allebei super. Het licht heel goed op de rug (bij ons worden deze zadels veel gebruikt voor paarden met een moeilijke rug) en ze zitten comfortabel. In de edurance sport zie je zo ook vaak. Mensen zijn negatief vanwege de slijtvastheid. Maar ik heb ze al jaren en ze zien er nog harstikke mooi uit. Dus het valt echt mee. Net als bij leren zadels, je moet er gewoon zorgvuldig mee omgaan.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 16:26

misschien moet ik er ook eens over na gaan denken.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 16:27

Ja, maar ze zeggen ook dat de nieuwe heel slecht zijn, dus erg snel slijten. Zo te horen hebben jullie allemaar die oudere, en daar krijg ik dus wel goede verhalen over Verward

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 16:30

Als je graag een oudere hebt, kan je misschien op zoek gaan naar een tweedehands zadel!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:19

Ik heb er 1x op gezeten, maar ik vond ze niet echt comfortabel. Het was een vzh model, dus ik weet niet hoe de dressuuruitvoering zit. Ik denk er wel over om er nog eens een te proberen, want ze zijn niet zo vreselijk duur.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:19

Ik heb sinds ca 2 mnd ook een Wintec Pro dressuurzadel. Heb nu al spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht. Zit echt heerlijk! Heb laatst met regenbroek gereden en zelfs dan blijf je goed zitten.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:55

Op de manege hadden ze veel Wintec's. Oude en nieuwe en ze waren allemaal mooi(oke, de oudere wat minder maar toch). Die Wintec pro vind ik echt super. Dientje had er een en daar heb ik een paar keer op gereden. D'r vorige berijdster heeft dat zadel meegenomen en toen kwam er een oude Wintec. Die lag niet goed op haar dus die ging weer weg. Nu heeft ze een een of ander kunststof zadel en die is ook super.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 21:19

Ik heb een paar keer op een wintec gereden en op het ene paard zitten ze wel lekker maar een ander vind ik het weer voor geen meter zitten Verward tja...vind ze trouwens snel kapot gaan hoor, de stiksels bij de zweetbladen laten snel los en door de wrijving slijt het suede snel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 21:48

Bedankt voor alle reacties! Ik heb er zeker wat aan, ga tegen die tijd ff kijken of ik een tweede handsje op de kop kan tikken Haha! , of wellicht een nieuwe koop

Bedankt nogmaals Cool

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:47

ja hoor, zit geweldig!
ikke heb zelf een wintec 500 vzh, nu een half jaartje ofzo, en ik ben er erg tevreden mee!!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:41

vond niet zo lekker zitten maar was een veelzijdigheids zadel en ben dressuur gewend kan ook daar aan liggen! Frusty

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 15:51

Ik heb nog maar een keer op een dressuurzadel gereden, maar wel vaker op het wintec vzh, zat als een huis Haha!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:43

hoi,

Ik heb die wintec 2000 met equisuede.
Ik heb hem nu pas een half jaar maar hij ziet er nog als nieuw uit terwijl ik hem toch 6 dagen in de week gebruik.
Hij zit heerlijk en je kan er goed in doorzitten door dat equesuede. Je blijft zeg maar een soort van plakken.

Groetjes,

Linda

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 20:47

ik heb voor nina ook altijd een kunststof zadel van wintec gehad. echt zaaaalig! je zit stevig en schuift minder dan met een leer zadel. en het is makkelijk onderhouden. en ze passen vrijwel op ieder paard! na at wintec had ik een lederen maar toch zou ik kiezen voor wintec! echt perfect als je het mij vraagt.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:24

Wintec is super!! Ik heb een Wintec 500, nu 7 mndn en hij is geweldig, kostte geloof ik f750,-. De mijne heeft helemaal 'leatherlook' Scheve mond\ en alleen een randje equisuede op het zweetblad. Tot nu toe dacht iedereen die hem zag dat het leer was. Ik heb hem op maat laten maken voor mijn pony. De vorige eigenaar reed met een Wintec Sport, die lag perfekt. Maar ik heb een ander model gekocht, de zadelboom is iets ingekort en de kussens daardoor iets opgevuld. Het is by the way een vzh. Greetz

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:04

Ik vind ze helemaal geweldig en daarom ga ik er ook 1 voor chess kopen. Ik zou eerst een nieuwe kopen wintec 2000 en die was F800,- maar nu heb ik 1 gezien die 2ehands is voor F200,- maar dat is wel een wintec 100, en ik weet nu , jaja dat dat een ouder model is.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 12:07

haha ben je er toch uitgekomen? Ik denk ook maar dat ik een Wintec zadeltje ga kopen straks Haha!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:08

Heb een wintec op proef gehad maar snel weer weggedaan. het is echt een rotzadel. Niks voor mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag en 42 bezoekers