vorige eigenaar op bezoek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

vorige eigenaar op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 14:36

ik had gister de vorige eigenaar/fokker van goldie op bezoek. (ik heb haar 8 maanden). Ik zag er best wel tegen op, want ze trof Goldie en mij niet echt op ons paasbest en je wilt toch een beetje een goede indruk maken, ook al is het nu mijn paard!
goldie heeft de afgelopen 2 maanden stilgestaan vanwege blessures en ik ben dus net weer een beetje begonnen met rijden!
ik was ook erg bang dat goldie een dwarse bui zou krijgen, want die heeft ze nogal eens en dan moet ik haar echt aanpakken en dat voor de ogen van haar oude eigenaar..... liever niet!

het was heel grappig, ze vond dat goldies balans veel verbeterd was (terwijl ik die op dit moment nog echt knudde vind) en dat ze een stuk soepeler was op links (idem).
Ook was het leuk om te zien dat goldie haar wel herkende maar toch bij mij bleef staan! Vooral omdat dat toch aangeeft dat de band tussen ons begint te groeien. Ze is namelijk heel eenkennig en dat heb ik geweten ook...

al met al een hele leuke dag, maar ik ben wel blij dat hij voorbij is!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:28

leuk hoor!
Het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik een pony had en heb verkocht. De laatste tijd zijn er toch kriebels om eens een kijkje te gaan nemen....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:31

hey wat leuk. dat heb ik ook met sidney gedaan. was erg leuk. vooral omdat ik nu allemaal foto's heb van haar veulentjes en haar zelf als veulen Lovers

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 14:03

ja het was echt heel grappig! ook een aantal puzzelstukjes vielen op hun plek. Goldie is heel eenkennig, vertoont enorm kuddegedrag en heeft moeite om mensen (vooral vreemden) te vertrouwen.
Ze vertelde dat goldie de eerste 3 jaar in een groot land in hongarije heeft gestaan en pas op haar derde echt in aanraking is gekomen met mensen. ze is nu 4.5 dus dat is pas 1.5 jaar geleden.

en Goldie wil haar achterbenen absolut niet optillen, en nu blijkt dat zij dat nooit gedaan heeft, de hoefsmid kwam elke 6 weken en zelf kreeg ze het niet voor elkaar en is er gewoon mee gestopt! ahaaa vandaar! ook heeft goldie mijn vinger gebroken aan de longeerlijn en nu blijkt dat ze dat bij haar ook gedaan heeft! Ik had steeds het idee dat goldie bij mij pas begonnen was met haar dwarse buien maar het blijkt dat dat dus niet het geval is! zij vertelde dat goldie soms echt onhandelbare buien had....

Ik ben een stuk wijzer en begrijp nu ook sommig gedrag van haar beter!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:13

Wel leuk hoor.
Dat je zo contact kan houden.
Zou willen dat de fokker van Lasagna een keertje hierheen zou komen.
Dat zou ik heel leuk vinden *LOL*.
Maar gelukkig heb jij een leuke en leerzame dag gehad.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:01

Leuk hoor als het goed klikt met de vorige eigenaar. Was het bij mij ook maar zo

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:41

Leuk! ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als de vorige eigenar(es) van mijn sgatje zou komen kijken Lachen ..... Maar die "zenuwen" zijn logisch volgens mij?

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:55

Wat fijn voor je dat het is meegevallen. Ik heb ook heel goed contact met de vorige eigenaresse. Vorige week kwam ze nog onverwachts naar de les kijken en had een fotoboek bij zich waar al haar foto's van hem instaan. Enig!!