eerste endurance wedstrijd in lage vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 11:52

Zondag de eerste wedstrijd in Lage Vuursche Utrecht een ritje van 35 km geen flauw benul hoe lang dat eigenlijk was. Clown gelukkig was op de route om de 5 km aangegeven hoelang je al gereden had nou 35 km is echt niet veel als je normaal lange buitenritten maakt. Jimmy mijn paard werd in totaal 4 keer door een veearts of student gecontroleerd: een keer voor de start, een keer na 22 km en direct na binnenkomst en een half uur na binnenkomst. Ik ken geen tak van de paardensport waar er zo op de paarden gelet wordt perfect vind ik dit. Je paard moet een hartslag van 60 slagen of lager per minuut hebben. Ik was bang dat mijn opgewonden standje een te hoge hartslag zou hebben dat viel dus mee. Wel kon ik niet gezellig met andere paarden meerijden omdat hij dan te erg ging dribbelen. Ik rijd normaal western en oefen trail dit kwam nu goed van pas ik kon de 5 hekjes op de route te paard openen terwijl andere moesten afstappen. Ik kan iedere ruiter een endurance wedstrijd aanraden ik ben spring, dressuur en western en eventing paarden tegengekomen. Het meest zag je kleine slag paarden. Je moet je paard wel in de hand hebben omdat je ingehaald wordt weliswaar in draf en je paard moet verkeersmak zijn op deze rit moesten we bv. een treinovergang over. Jimmy heeft er niets van over gehouden maar ik heb een paar flinke blaren van een verkeerde gespannen zit, te veel met mijn tenen naar buiten gekeerd en ik ben een beetje stijf. : :


Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:14

Dat lijkt mij zo gaaf om te doen dat Endurance!! Maarja heb geen paard Verdrietig
Ik ben weleens benieuwd hoe dat er aan toe gaat IRL.

Ben je de hele weg alleen, hoe gaat de start en over wat voor soort terrein moet je allemaal ect...nog veel meer vragen...???

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:14

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:08

ik hoop volgend jaar in schoorl te kunnen starten voor de eerste keer. ik wil al jaren meedoen maar zit steeds met vervoer en had de accomodatie niet om goed te kunnen traien. Nu sta ik bij het bos en het duin dus plek zat. Meer mensen die willen starten in Schoorl?? Zoek nog wel vervoer namelijk.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:56

Schoorl? Misschien wel. In oktober ga ik voor het eerst in katwijk. Doe wel de 25 km, anders vind ik het te ver. Mijn paard is nog niet zoveel gewend. Vind het ook echt heel leuk, ben benieuwd hoe het zal gaan!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:58

katwijk aan zee?

"Some memories are best forgotten"

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:54

yep, gaat door strand en duinen, dus dat zal wel! Ga jij ook yor? Ik hoop dat er zoveel mogelijk bokkers komen, lijkt me echt heel leuk. Misschien zijn er nog mensen die ook willen komen en die ook niet zo heel fanatiek zijn? *LOL* Het wordt namelijk mijn eerste keer, dus ja, het zou best eens kunnen dat ik als laatste over de finisch kom! *LOL*

Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:03

ik zou best een keer een endurance wedstrijd willen rijden.. lijkt me wel wat..... katwijk aan zee daar woont mijn opa Lachen daarom vroeg ik het me af..
ik zit alleen met vervoer...
als het pas in oktober is valt dat misschien best wel te regelen voor mij, ik hoop dat we dan inmiddels wel een auto met trekhaak hebben..

"Some memories are best forgotten"

de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 20:00

Zo te lezen zijn er nog meer endurance (in spé)ruiters. Voor mij is vervoer zoals voor velen ook een probleem. ik ben al 2 keer stom stom stom gezakt voor mijn rijbewijs E. Het is niet makkelijk autorijexamen te doen in Rotterdam. Misschien zijn er mensen die met hun (gehuurde) trailer een centje bij willen verdienen. Endurance wedstrijden worden in mooie omgevingen gehouden. Je zou misschien ook met je hond kunnen wandelen of helpen met groomen (water, een deken of voer aangeven). De wedstrijd duurt niet de hele dag. Ik deed zondag nog geen 2 uur en 45 minuten over de rit. Je hebt dan nog wel tijd nodig voor de keuringen en het zadelen. Ben je geïnteresseerd mail me dan. Ik ben ook voor buitenritten te porren. Dit is geen huwelijksadvertentie ik heb al een relatie.


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:07

toch nog een beetje reclame maken.

1 september wordt door mij en mijn ouders de Holterbergrit georganiseerd. De start en finish van deze endurancerit zal zijn in de manege van Haarle. Het is altijd een enorm gezellige rit (en absoluut niet zwaar) en de sfeer is altijd optimaal. Misschien is het wel leuk voor de mensen die nog niet bekend zijn om eens op zo'n rit te kijken. Iedereen is van harte welkom en men kan zo naar binnen lopen.

Ik sta trouwens achter de bar (dus mocht je dorstig zijn...)

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:07

hmm.. what shall I say.. Knipoog

grapje! Lachen

misschien kom ik wel ff kijken als er meer bokkers gaan ( voor de meeting dus) want voor meedoen is t net ff te ver weg..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers