Knoflook oorzaak van geirriteerde luchtwegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 00:44

Hallo iedereen,
naar het schijnt proest mijn pony, door het inademen van het knoflookpoeder tijdens het eten, ondanks dat ik het door elkaar schud. Nu geef ik het een week niet meer en ze is steeds minder gaan proesten (echt hoesten is het niet), vandaag helemaal niet meer. Ik denk dus dat het misschien idd daardoor kwam Scheve mond\ . Maar...de pony van m'n vriendin had het ook, geef ik ook niet meer, proest dus ook niet meer. Maar heeft witte, doorzichtige neusuitvloeiing tijdens het werk. Kan dat ook een teken van irritatie zijn, bijv. van het neusslijmvlies Verward ??

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 10:14

waarom probeer je niet een tijdje knoflook olie,als ze dan nog proesten/of neusuitvloeiing hebben na een week of 2 dan is het tijd om de DA te laten kijken want dan kan het ook een virusje zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 11:39

Of je doet er wat water of olie (zonnebloem-, olijf-, lijnzaadolie oid) doorheen. Dan stoft het ook niet meer.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 13:20

Ik doe de knoflook altijd door de zemelen, is het lekker nat. Het is namelijk vreemd dat een paard gaat proesten van knoflook, want het is juist heel goed voor verkoudheden en luchtwegen. Ik denk dat nat maken al heel veel helpt!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:23

Mijn paard gaat met zijn hoofd schudden als ik knoflookkruiden geef. Dus ook ik heb knoflook uit het menu geschrapt!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:50

Ik geef ook knoflook, in eerste instantie tegen de vliegen, maar m.i. helpt dat niet zo.. .. een ander voordelig resultaat van knoflook is het slijmoplossend/ losmakend vermogen... wat je ziet -witte neusuitvloei- is volgens mij zo slecht nog niet, das alleen een teken dat de "troep" eruit komt! En das nog altijd beter dan dat het in de longetjes blijft zitten! Zolang de neusuitvloei niet geel/groen is hoef je je volgens mij geen zorgen te maken!