Arme Marillie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 15:11

Gisteren zijn we lekker het bos ingegaan, leuk voor de afwisseling dacht ik nog. Eveline was mee, die ging op Imatador en ikzelf tuurlijk op Marillion.
Royaal ingesprayd met vliegenspray. Toch liep ie regelmatig naar zijn buik te slaan.

Vandaag plukte ik hem van stal (mocht de wei niet in ivm hoosbuien) leek zijn buik wel een aardbei. Scheve mond\ Huilen Allemaal bulten ter grootte van 6 cm, over zijn hele buik.
Heb 'm wel opgezadeld, want de bulten liepen totaan de singel, ik wilde wat licht werk met hem doen, omdat hij ook het land niet inkon. Doe ik zijn peesbeschermers om, blijkt dat ie 4 megadikke kogels heeft! Scheve mond\
Toch maar de veearts gebeld en die komt dus zometeen even bij hem kijken, waarschijnlijk krijgt hij een injectie tegen allergieen.
Wel op hem gestapt en wat zijgangen in stap gedaan (eerst instructrice gebeld, die adviseerde ook de veearts) en gekeken of ie niet kreupel was. Gelukkig dus niet !
Hoop dat de veearts hem er gauw vanaf kan helpen. Leuk hoor...zo'n bos vol beesten! Schijnheilig


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:49

Agossie, balen zeg! Ik haat die beesten echt Extreme duivel Extreme duivel zou ze allemaal willen uitroeien. Gelukkig woon ik niet vlakbij het bos, dus dat scheelt aanzienlijk. Het paard van mijn vriendin krijgt inderdaad ook van die megabulten. Hij reageert er veel heftiger op. Nou ja, wel goed dat je de DA hebt gehaald, zul je zien dat het na zo'n spuit snel beter gaat. Koelen helpt trouwens ook wel.

Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:02

ahhhhh arme marill, geef hem straks maar dikke knuffel van tante paulien hoor.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:11

Ach, zielig ... Fitz heeft waarschijnlijk een bijensteek in zijn hals, en die gaat heel moeizaam weg. Als het aan het eind van deze week niet beter gaat, laat ik toch ook de veearts maar even komen.

Hoe is bij jou afgelopen bij de veearts??
Ga je morgen nog naar de les?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:27

ahhhh gossie kunnen ze ook zo zielig bij kijken he?
Lodewijk was laatst ook door iets op z'n hals gestoken voor dazen en vliegen /muggjes is ie niet overgevoelig ofzo maar van dit beest had ie me een mega bult was groter dan een ei echt zo'n appelvorm en kei en keihard ging vanzelf weer weg Ik zou het 1 dag aanzien en dan veearts bellen maar de volgende dag was het al een stuk minder gelukkig!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 20:53

Ja, de veearts is geweest. Hij had idd een overreactie...serieus, zijn buik leek wel een omgekeerde poffertjespan! Scheve mond\
Ik had het ook even aangekeken, als hij niet van die dikke benen had gehad. Die dikke benen was dus ook een overreactie.
Hij heeft een injectie gehad tegen die reactie, zijn benen hebben nu weer de normale omvang, alleen zijn buik is nog een slagveld.

Fitz, ik ga morgen wel gewoon naar les, Marillion loopt verder oke...Vivian weet er van en we houden er rekening mee. Marillion voelt zich ook verder oke, hij ziet er alleen niet uit..heel sneu! Verdrietig
Ik kijk het morgen nog aan, als ie een slechte indruk op me maakt, neem ik alleen Imatador mee, maar zoals het er nu uitziet allebei!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:18

in de winter had magnifiek het ook maar toen mocht de veearts niet komen omdat er schapen en geiten liepen door de MKZ miranda is wel medicijnen gaan halen maar bij haar ging het echt over de hele lijf heen wij d8en in eerste instantie dat ze wat verkeerds gegeten had een week later had valentina het ook maar dat ging over zonder medicijnen denk toch dat ze wat verkeerds te eten heeft gehad ofzo (bedoel magnifiek dan he)

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 22:59

agos zo erg gestoken.....

geef hem maar een dikke knuf van mij en tinkie!!!snielig hoor! Scheve mond\

soms is het beter om te zwijgen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:38

agossie!!sterkte met marillion en hopenlijk gaat t snel over!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:30

wat een ellende voor dat beest zeg. Je moet een vliegendek kopen met fijne mazen en een aparte hals (want ander valt die hals naar achteren en heb je er nog niets aan). En dan daaroverheen ook nog eens spuiten, vooral op zijn buik! konden we die insecten maar uitroeien.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 20:48

Arme Maril! Gaat het inmiddels al wat beter? Ik hoop maar voor Maril dat al die bulten niet al te erg jeuken...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 21:03

Ja, vanmorgen waren de bulten zelfs helemaal weg. Zijn benen zijn ook niet meer dik. Pfffff!
Ik heb 'm dus gewoon mee naar les genomen en wat rustiger aan gedaan, maar hij ging eigenlijk als vanouds, hij voelt zich heel oke. Gaf zelfs nog een lekkere bok weg!!! Haha!

Ik ga toch maar weer proberen knoflook bij hem binnen te smokkelen (hij vindt het ZO vies!) en ik heb gehoord dat azijn helpt tegen de jeuk bij eventuele beten?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 04:42

susanne er bestaan knoflook poeder doe dat door ze eten heen.
meestal willen ze het dan wel eten, als je hele teen geeft meestal niet

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 08:02

Ik doe de knoflook door melasse (stroop) en dan op een broodje...trappen ze tot nog toe allemaal in... Haha! Mijn vroegere bijrijdpaard at de knflook gewoon puur uit de hand... Verward Hihihi...ik had het namelijk een keer in mijn hand om ergens door heen te mixen zodat hij het zou eten...maar voor ik kon bewegen had meneer het al uit mijn hand gepakt en opgegeten... *LOL* Maar ik zou het een door een beetje melasse (of appelmoes) proberen anders Suzanne.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 08:13

Oke...das een goeie Vikki!!! Idd gaf ik altijd knoflookpoeder, maar allebei mijn paarden (die kleine draak vreet alles.. Haha! ) moeten er niks van hebben, zelfs niet door de musli!
Maar die van jou ga ik proberen Vikki!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ikkedus, VosjeN, xDeena_ en 51 bezoekers