bleeeeegh Nieuwe zadels uitzoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

bleeeeegh Nieuwe zadels uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 20:12

Mac en Buffy moeten allebei een ander zadel.

Maar Buf moet nog 4 worden. Zeker weten dat hij nog groeit. Dus wat moeten we daar dan weer mee aan??

En het zadel van Mac heb ik nu 1,5 jaar denk ik. Een heel fijne Billy Cook (oud, maar lekker). Mac wordt nu 6 en is eindelijk klaar met groeien. Maar het zadel ligt niet meer fijn. Dus ook wat anders.

En natuurlijk past mijn BC weer niet op Buffy Frusty

Dus vandaag maar weer eens zadels gaan kijken. Ik vind dat een stressvolle bedoening. Omdat ik er de ballen verstand van heb. Nog steeds geen idee waar ik nou op moeten letten.

Toch maar leren zonder zadel te rijden Haha! Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:18

Waarvoor laat je Arthur of Evelien niet langskomen met een collectie?
Die passen voor je en kunnen goed zien of het zadel past of niet....Lijkt mij een stuk makkelijker en Arthur ruilt ook in (Evelien weet ik niet).
Klaar is Kees Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:34

Evelien ruilt ook in.

Is dat Ortho Flex zadel niet iets voor jou, was van Natascha geloof ik.

Ik ben zelf ook weer aan het dubben om een OF/Timberline te kopen of toch voor maat werk te gaan.
Gelukkig moet eerst de bankrekening nog groeien Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:15

ik raad ook evelien aan. ze legt je graag uit waar je allemaal op moet letten.
daarnaast kun je ook inruilen en ze heeft ook 2e hands zadels mocht je daar je voorkeur aan geven..
evelien is van eurohorse ridingshop ..
haar nummer staat in het sticky van de westernshops..

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 01:36

vera schreef:
Waarvoor laat je Arthur of Evelien niet langskomen met een collectie?


mmmmm, ik ben geloof ik de enige in Nederland, maar die Arthur vind ik een erg irritant mannetje. Daar koop ik liever niks.

Evelien is zeker een optie. Die ga ik bij Jolanda op stal zien de 29ste.

Verder vind ik het nadeel van dat "langskomen met de collectie" dat de vrijblijvendheid er snel vanaf is en dat het toch vaak een beperkte collectie is. Maar ja, je moet wat. En de wijze waarop het zadel past op je paard is toch het belangrijkste.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 01:49

Ik heb net afgelopen vrijdag bij HO een aantal zadels uitgeprobeerd en uitgezocht en volgende week vrijdag komt hij met die zadels naar mijn paard toe om definitief iets uit te zoeken. Beter dan met mijn paard lopen slepen Lachen Maar westernworld zit ook bij je in de buurt toch?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:33

Marianne schreef:
mmmmm, ik ben geloof ik de enige in Nederland, maar die Arthur vind ik een erg irritant mannetje. Daar koop ik liever niks.


Haha! nee hoor, je bent niet de enige, alhoewel niets kopen mij weer net iets te ver gaat.

Het lijkt me heerlijk een nieuw zadel uit te moeten zoeken, mits je er natuurlijk financieel op gerekend hebt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:36

Mij lijkt het ook wel leuk om een nieuw zadel uit te zoeken. Maar zulke uitgaves komen altijd onverwacht

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:35

He, maar past je BC ook niet met een built up pad op Buf? Dan hoef je daarvoor niet direkt een nieuw zadel te kopen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:53

Hoi,
Heb precies hetzelfde. Buddy is bijna 4, wil hem graag rijden, maar met welk zadel? door zijn compacte bouw en weinig schoft wordt het moeilijk.
En over tijdje natuurlijk past een zadel niet meer. Zit dan maar aan een VZH zadel te denken, voor de eerste tijd.
Had heerlijk Billy Cook, die heb ik echter verkocht.

Evelien van de Euroriding horsehop komt donderdag wel, als ze iets voor redelijke prijs heeft en het past...

pmarena

Berichten: 48100
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 15:23

Of voor een paar jaar een Torsion natuurlijk... Schijnheilig
Jammer dat die bijna niet tweedehands te krijgen zijn , dat wel.

Maarja ik ben Torsion-fan Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:19

Vind jij een torsion net safe als en zadel?

pmarena

Berichten: 48100
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:49

Net zo veilig als een zadel ?

Waarom niet Verward

Ik vind een Torsion fijner dan een standaard zadel , je hebt veel meer contact met je paard , en geen starre boom tussen de rug en je eigen kont....lekker zacht en veel bewegingsvrijheid , geen knelpunten..
Perfect voor lekker eropuit trekken met je paard en wat lichte oefeningetjes.

Voor het echt professionele trainen is het niet bedoeld , maar voor leuk voor jezelf bezig zijn : toppie !

Wat denk je dat er niet veilig aan is dan , als ik je goed begrepen heb ? Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:42

Nou als je paard opeens op zij springt of zo. Ik kan het in gedachten alleen vergelijken met bareback, waar ik op mijn vorige haf. wel eens mee reed. Als hij dan naast de hoefslag ging, onverwacht (bijv in galop) dan gleed ik nog weleens er naast. In zijn geval was dat niet erg, mar met mijn nieuwe 4 jarige lijkt me dat nog niet zo leuk. Dus is het veiliger dan een bareback?
Eveline van de euroriding horsehop zegt dat de druk bij torsion vooral rondom de singel komt....

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:45

daar kan ik wel inkomen jah met die druk
leg maar eens een riem over je been en trek die aan.
en doe er dan eens een boekje onder.. dat scheelt in druk omdat de druk bij een zadelboom verder verdeeld wordt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:41

dat opzijspringen dat ken ik ja. Daardoor ben ik er ooit afgevlogen toen ik op een engels zadel reed wat ik niet gewend was. Daarom weet ik de hoge boom van mijn Orthoflex zo goed te waarderen dat er op mijn nieuwe zadel weer zo'n fijne hoge boom komt. Wegrennen vind ik niet erg maar zomaar een meter opzij... Boos!
De Torsion lijkt mij persoonlijk ook heel erg comfortabel zitten.

pmarena

Berichten: 48100
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:22

Een Torsion heeft gewoon beugelriemhaken , je hebt dus je beugels als steun , heeft zo'n beetje dezelfde zit als een westernzadel maar dan zacht... ik zit er lekkerder op dan op een standaard zadel , veel beter contact en daardoor ook vaster eigenlijk Lachen