Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! geef je mening want ik heb echt ee

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 10:18

Hoi,

Lees mijn verhaal beeld je het in en vertel wat jij zou doen: Ik heb een hele lieve pony genaamd Anne ze doet nooit iemand kwaad en ik he haar al een jaar en ben erg gehecht aan haar. Ze is niet zo groot en over een half jaar word ik te groot voor haar. Nu heb ik een andere pony aangeboden gekregen nog een hele jonge (3) wat grotere pony Kimmetje Ze is heel talentvol en kan mooi lopen. Maar wat moet ik nu doen bij Anne blijven en over een half jaar bij haar weg gaan en dan geen nieuwe pony krijgen of nu weggaan en Anne verkopen en met Kimmetje door gaan? Wat zou jij doen? vertel het me Anne of Kimmetje Ik hoop dat jullie reageren want ik zit er heel erg mee veel liefs Daphne


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:27

Mmmm, als je voor het kleine ponytje een leuk adresje kan vinden, waarom niet?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:31

Mmmmm, moeilijke situatie zeg! Verdrietig Maar als je echt te groot voor je pony wordt dan kan je hem beter nu verkopen, omdat je nu een nieuwe pony op het oog hebt die je leuk vindt, je weet natuurlijk niet hoe dat is over een half jaar. Alleen, je zegt dat die pony groter is, maar hoeveel scheelt het? Het zou natuurlijk sneu zijn als je hem dan over een paar jaar weer moet verkopen! Mijn advies is dan ook om gelijk een grote pony of paard te kopen, want je hebt er alleen maar veel verdriet van als die wegmoet. (zal je nu ook hebben) Ik weet niet waar je met je pony staat, maar misschien kun je iemand vinden die je pony koopt en hem op dezelfde stal zet. Maakt het allemaal wat makkelijker. Nou, veel succes!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 10:35

hoi

Bedankt voor jullie reactie!!! enneh Mirte over je vraag, die pony die ik op het oog heb is een kruising tussen een d-pony en een paard dus daar kan ik nog wel ff mee.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:44

Je moet toch een keer van haar af, zeg je , dus kun je het beter nu doen als je nu een leuke andere pony heb gezien

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 11:34

Hoi!
Als het goed klikt tussen jou en Kimmetje, als je denkt "Die is het", dan is het het beste om Anne te verkopen.
Anne moet toch weg, en je kunt haar misschien wel verkopen aan een jong ruitertje, waar ze nog vele jaren met liefde zal worden verzorgd en bereden.
Je zegt zelf dat je te groot voor haar wordt, dus dan is dit voor Anne ook het beste. Mocht ze worden verkocht aan iemand in jouw omgeving, dan kun je altijd vragen of je een keertje mag komen kijken?
Heel veel sterkte, het is op het moment even moeilijk, maar ik denk wel dat je een lieve nieuwe eigenaar voor Anne vindt, en ontzettend gelukkig wordt met Kimmetje!
Groetjes, Dorine.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 12:24

Dit probleem komt bij zoveel pony kids voor, dat ze er niet meer op passen. En dan kopen ze daarna een pony waar ze heel lang op kunnen blijven rjiden, en sommigen kopen meteen een paard, of e pony, zodat ze die niet meer weg hoeven te doen. en dat zou ik ook doen als ik jou was. Als jouw pony lief is, dan is hij heel kostbaar voor vele jonge kinderen. Die zullen er veel plezier van hebben en hem goed behandelen.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 14:23

Dat is inderdaad een moeilijke keuze,ik zou een heel leuk adres voor je pony zoeken waar je haar eventueel nog kan opzoeken en de andere pony kopen Scheve mond\ PS:Mag je Anne niet houden als gezelschapspony voor je nieuwe pony

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:24

Hoi Daphne, wat moeilijk.... Ik denk dat je die vraag echt alleen zelf kunt beantwoorden, want het heeft voor jou veel consequenties. Maar als je een goed adres voor Anne kunt vinden, en je nog eens bij haar kunt kijken, kun je dan afscheid van haar nemen?
Want dan heb je de mogelijkheid om wat met Kimmetje op te gaan bouwen....

Moeilijk hoor! Heb je geen mogelijkheid om Anne erbij te houden?

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:08

Hoi Daphne,

Ik ken jou wel, en Anne ook, ik ben de zus van Agnes Knipoog
Maar wat ik wou zeggen, volgens mij wordt je niet zo snel te groot voor Anne hoor. Want haar vorige eigenaresse is ook een volwassen vrouw en reed ook nog gewoon op Anne. Lachen
Maar als je echt denkt dat je niet meer op Anne kunt rijden kun je denk ik beter voor die andere pony gaan.

Groetjes Claudia!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:31

Een kruising tussen een d-pony en een paard..???? gewoon een e-pony dus..?

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:39

Ik zou ook gaan voor het nieuwe paardje Kimmy. Nu loop je er tegen aan. Ik liep ook tegen een paard aan, eigenlijk kreeg ik die in mijn schoot geworpen. Ondanks dat ik eigenlijk pas volgend jaar een paard zou kopen. Ik zou het doen.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:37

Ja, wat ik nu ga zeggen klink misschien hard, maar dat is mijn mening.

Ik vind dat wanneer je een paard koopt dat je moet denken en weten pas ik er op en wat moet en wil ik er mee?
Je koopt niet zo maar een paardje om het na een aantal jaren weer te verkopen ( ik weet dat ik daar veel reacties mee zal opwekken, maar oke)

Ik vind dus dat je het eerste paardje moet houden, je hebt haar gekocht, om bepaalde reden, en ik vind dat wanneer je te groot wordt, je die pony niet aan de kant moet zetten, dat had je dan eerder moeten bedenken voordat je der kocht.

Kun je ze dan niet op een manier alle 2 houden? Ik weet dat een grotere pony wel lekker klink, maar ik vind dat je op de een of andere manier, bepaalde verantwoordelijkheden tegen dat eerste paardje hebt.

Het blijft jou keus, en wat je doet moet je ook helemala zelf weten, maar je vroeg om me mening,


groetjes lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 10:18

DAt is onzin Wjerdo. als er een goede reden is om een pony te verkopen is dat je er te groot voor wordt! Je moet ook aan het welzijn van het dier denken en hem niet te veel belasten. En je kunt toch niet een te groot dier kopen omdat je er anders later van af groeit? Daar schiet je op dit moment dan toch niets mee op?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:27

Ik vind ook dat Wjerdo/Lara geen gelijk heeft. Als je de pony zelf koopt, en je bent al wat ouder, oke prima, dan heb je al wat beter overzicht wat je met de pony gaat doen.
Maar wanneer je van je ouders een pony krijgt, is dit vaak een pony die op dat moment groot genoeg is, en denkt niet iedereen meteen aan de toekomst.
Als je dan merkt dat je toch wat te groot wordt voor je pony, of je weet dat je dit volgend jaar in elk geval bent, en je weet ook dat je nog een paar jaar zult blijven groeien, dan is een grotere pony toch een goed idee.
Wanneer je een goed adres kunt vinden voor je kleine pony is dit toch geen probleem?
Heel veel sterkte met het besluit en bespreek het anders eens met je instructeur?
Groetjes, Dorine.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:49

Als je toch echt van je kleine pony afmoet een keer dan beter nu dan uitstel. Maar als je je kleintje niet perse weg hoeft te doen zou ik het nooit doen!
Ik heb ook zo'n mini (Pinky) waar ik ook nooit echt op zou kunnen rijden. maar Pinky gaat er niet uit! Zelfs niet voor bonfire of wie dan ook!

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 14:37

tja, sommige mensen willen gewoon paard kunnen rijden en het houden van 2 paarden is meestal te duur. En en een paard houden waar je niets mee kunt is ook te duur. Daar hebben we het al eens over gehad. dit is net zo iets.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 20:56

Marco was niet mijn eigen pony en dat heeft de keuze makkelijker gemaakt. Ik zou over een poosje ook te groot zijn voor Marco, en ik kreeg de kans om Mylord te gaan verzorgen. Ik heb de kans aangenomen en ik heb alle zorgen op me genomen om een nieuw meisje voor Marco te zoeken. Dat is me gelukt. Ik ga echter niet weg bij Marco, met de marathonwedstrijden ga ik nog gewoon mee en ik toileteer de pony's (Paul en Marco) op z'n tijd.

Dus zou ik, als ik jou was, kiezen voor de nieuwe pony. ( Tenminste, als je al van plan was om de kleine te verkopen over een half jaartje.) Veel succes ermee......het is en blijft je eigen keuze........


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 12:32

Hoi Allemaal,

Heel erg bedankt voor het reageren. En ik laat jullie wel weten wat ik heb gekozen. enneh.... Blijf je mening geven want ook jouw mening heb ik nodig! Party!!

-xxx- Daphne Party!!

(L)

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:33

Wat vervelend voor je dat je te groot voor haar wodt! Het klinkt misschien hard maar mischien had je voor dat je anne kocht toch eerst wat verder naar de toekomst moeten kijken. Maar het blijft natuurlijk een moeilijke situatie. Ik denk dat als ik met zo'n probleem zou zitten ik eerst eens rod zou kijken naar indderdaadeen andere pony, nou die heb jiij eigenlijk al gevonden. Ik zou dan gewoon aan die mensen vragen of ze die pony niet aan iemand anders willen verkopen zodat jij eerst rusig een goed baasje voor anne kan vinden. Als je haar verkocht hebt, zul je wel evne een moeilijke tijd hebben en misschien ook nog wel helemaal geen behoefte hebben aan een ander paard dus dan moet je wel zeker weten dat je dat ene paard wil. Heel veel succes ermee!
groetjes claudia

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:02

ik zou voor kimmetje gaan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, ikkedus, Mark0919, Sterrenpony, VinandoW, xxIsaa en 36 bezoekers