verharen tijdens dracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

verharen tijdens dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 11:12

Hoi, 3 van mijn pony's zijn drachtig en die 3 verharen echt enorm, terwijl de hengst en jaarling nog volop vacht hebben.
Kan dit aan de dracht liggen??


Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:48

Mijn drachtige merrie verhaard ook meer dan de andere. Misschien komt het door de hormonen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:01

nou mijn niet drachtige merrie verhaard meer dan mijn drachtige merrie dus ik geloof niet dat het iets met de dracht te maken heeft?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 10:05

het schijnt toch dat drachtige merries voor de bevalling ervoor zorgen dat ze de meeste haren kwijt zijn.
zodat de veulens niet aan de haren kunnen gaan snoepen??

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:39

Nou, ik denk dat het niets met de drachtigheid te maken heeft, maar dat het bij de jaarling ligt. Jaarlingen schijnen namelijk moeilijker uit hun vacht te komen. Mijn drachtige merrie is ook al erg aan het ruien, maar de jaarling hengst heeft echt nog een super vacht en laat nog niets los. Ook de ruin bij ons op stal laat nog niets los.
Ik heb gehoord dat het komt omdta het een jaarling is, en mishcien heeft het ruin/ hengst izjn er ook wel wat mee te maken ??

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 22:50

Ik denk echt dat het aan de dracht ligt, want een kennis van mij heeft 20 shets, en die zijn nog niet in de rui, maar die van mij; met bosjes trek je het haar eruit.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:54

nou ik denk eerder dat het per paard gewoon verschillend is, wat krijgt het te eten, hoe word het gestalt etc
paarden die vaak buiten lopen in de kou lijken me wat later te verharen dan diegene die met bv een deken in een warme stal staan?

Ik heb al meerdere veulens gehad en kan niet zeggen dat die paarden eerder verhaarden dan de rest ofzo hoor.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desireeee_x, MyWishMax, Pantykous, Taucha en 81 bezoekers