welk totaal supplement?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

welk totaal supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 15:39

Hoi, ik wil mijn paard naast de brok en muesli een totaal supplement gaan voeren aangezien hij nu intensiever gewerkt wordt.

Ik zoek een produkt waar alle vitaminen, mineralen en sporelementen inzitten, met name Vit. E en selenium (niet een produkt waar dit alleen in zit!!!)

Wie heeft er ervaring met totaal supplementen en welk produkt voer je.

Zowel pos. als neg. reakties zijn welkom.

Reacties met "in gewone brok zit alles in' die ken ik wel, ik ben er al zeker over uit dat ik mijn paard een aanvulling wil geven.

Onwijs bedankt.


Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 15:52

Als je het geeft omdat het werk wat zwaarder wordt kan je misschien beter kijken naar wat hij nodig heeft als hj meer werkt, niet alle vitaminen/mineralen/voedingsstoffen hoef je dan aan te vulen....
misschien dat je ook wel gewoon over kan stappen op een prestatiebrok?

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:36

Opkikker van de Paardendrogist werkt super!! Hier zit alles in incl. darmbacterien voor de darmflora (vertering).

Zie www.paardendrogist.nl

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:54

Ik heb een tijd Reformin gegeven. Alleen vond Lars dat niet zo lekker. En het is erg duur. Nu geef ik Pavo Vitaal en daar ben ik wel tevreden over.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:42

Chevinal plus van foran is super, maar wel duur. als je dit voert komt het neer op 1 euro per dag per paard.
dit word op heel veel topstallen gevoerd, waaronder piet raaymakers en tineke bartels.
sinds wij dit voeren merken we gewoon erg veel verschil.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:19

Ik heb goede ervaring met 2 produkten: Surelimb van Dodson&Horrell (een breedspectrum vitamine-mineralen preparaat in poedervorm), en Powersport van Masterhorse (speciaal voor paarden hoog in het werk, in brokvorm). Surelimb geef ik aan mijn merrie die gewoon dagelijks gereden wordt, Powersport aan mijn draverhengst die ook aan draverijen meedoet en echt intensief getraind wordt.

Extremely rare and Beyond Compare

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:17

Waarom wil je je paard supplementen geven? Komt hij echt iets te kort of is het iets wat je denkt dat goed is? Je hebt bij je vraag al gezet dat je weet dat in het gewone voer alles al zit, maar ik wil het toch even noemen. Het zomaar geven van supplementen is niet altijd even goed, 'baat het niet dan schaadt het niet' gaat lang niet altijd op.

Dag, lieve Kristal...

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:21

Voersupplementen zijn bij een gezond paard alleen goed voor jou gemoedsrust. En voor de portemonee van de fabrikant/winkel. bij veel goed hooi/kuilgras, goede brok en musli moet je zelfs gaan kijken of je m niet te veel pietamientjus gaat bijvoeren!!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:32

als je een goed gebanceerd supplement geeft voor je niet makkelijk te veel.
als je paard zware arbeid moet verrichten kan hij iets extra's nodig hebben. Dat toen topsporters zelf toch ook...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:43

Maar ook topsporters stoppen zichzelf vaak te vol met allerlei onzin vitamines en supplementen. Ik ben het met Unity eens, je koopt alleen je eigen gemoedsrust af en hebt het gevoel dat je iets goed doet.

Dag, lieve Kristal...

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:53

tís toch appart dan, dat als je het bij 24 totaal verschillende paarden gaat voeren dat ze in twee weken tijd bijna allemaal (nog) mooier in het vachtje komen, een (nog) betere conditie krijgen en zich (nog) losser in het lijf gaan voelen.
Nu voel ik alweer de reactie "waarom suplementen voeren als ze toch al zo al zo goed zijn" opkomen.
Omdat wij onze paarden niet goed willen hebben, maar perfect.
Want als je de kost wilt verdienen in de paarden, dan zul je moeten verkopen. En wanneer verkoop je, je paard het duurste? Juist, als hij er perfect uit ziet.
en daarom geef je sopplementen...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:19

Ik ben ook niet zo'n voorstander van supplementen, geef het alleen aan paarden die duidelijk minder goed in hun vel zitten of minder dan 1 kg brok per dag krijgen. Ik voer Equiral stud, daar zit al extra Vit E en Selenium in. In de tijd dat de paarden verharen (nu dus) geef ik ze af en toe wat lijnzaad. Als ik wel eens een supplement voer neem ik gewoon de goedkoopste uit de catalogus van de Paardendrogist en dan nog vind ik het VRESELIJK duur, dus dat zou ook een reden kunnen zijn om je nog eens te bezinnen.

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:29

Ik geef mijn paarden vitaminen omdat we in de randstad staan. Voor mensen wordt een dagelijkse vitamine C inname van 75 mg aanbevolen, maar als je zoals ik midden in een gebied met industrie en hopen files staat, heb je wel zo'n 300 mg vitamine C nodig! Ik neem dus zelf ook een vitaminepreparaat. Het vervelende van vitaminetekorten is dat je ze pas opmerkt als het veel en veel te laat is, en dan nog krijg je eerst andere kwalen zonder dat je doorhebt dat je ergens een tekort hebt.
Mijn paarden staan ook in de buurt, gelukkig wel in een groene polder maar rijkswegen zijn hier nooit ver uit de buurt, en zeker omdat de jongste ook nog eens zwaar werk verricht, krijgt hij een supplement. De oudste krijgt een lager gedoseerd supplement puur omdat ze ouder wordt, en met haar 17 jaar is ze nog net zo fit als met 7, kwaad kan het in elk geval niet. Ik ben qua voer mede afhankelijk van mijn stalhouder, en die geeft onderhoudsbrok, voor mijn gevoel zit daar niet alles in wat ze per dag nodig hebben.

Extremely rare and Beyond Compare

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:44

Ik geef Sheril Kompleet Suplement van de Paardendrogist. Omdat ze maar 1/2 kg brok per dag krijgt, en ze voor vitaminen en mineralen meer nodig hebben, heb ik besloten dit bij te voeren. Ik geef wel de minimale hoeveelheid.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:08

Ik geef Leo nu Prominent. Daar zit echt bijna alles in, o.a. vitaminen, mineralen, knoflook, zeewier en biotine. Ik heb het van de zomer voor Saphira gebruikt en ik ben er zeer tevreden over. Leo is tot begin december een paar maanden verwaarloosd en is nog steeds niet helemaal bij gekomen bij zijn vorige eigenaar, hij kan dus wel een extraatje gebruiken. Ik moet even nagaan of er Selenium in zit, maar volgens mij is er geen enkel gemixed supplement waar dit bij zit. Ik heb zelf nog Vit. E en Selenium los, dus als hij straks meer arbeid moet verrichten kan ik dat altijd nog los toevoegen.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:18

Tiffy schreef:
Ik moet even nagaan of er Selenium in zit, maar volgens mij is er geen enkel gemixed supplement waar dit bij zit. Ik heb zelf nog Vit. E en Selenium los, dus als hij straks meer arbeid moet verrichten kan ik dat altijd nog los toevoegen.


Verward In beide supplementen die ik geef zit ook selenium, dat zit meestal in vitamine-mineralen supplementen.

Extremely rare and Beyond Compare

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:19

Ik geef Gamble Max H door de slobber 3 a 4 keer per week. Dit op aanraden van de DA. Hij had wat problemen met zijn weerstand en omdat hij al wat ouder is (16) neemt hij de voedingsstoffen in het voer minder goed op. Het resultaat is werkelijk goed zichtbaar en je krijgt een domino-effect. Hij zit beter in zijn vel, werkt makkelijker, wordt losser en komt daardoor weer beter in zijn vel te zitten. Ik geloof niet dat het allemaal aan een suplement ligt maar het helpt in het totaal pakket.
Succes ermee, groetjes Gamble

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:44

promptertje"]
[quote="Tiffy schreef:
Ik moet even nagaan of er Selenium in zit, maar volgens mij is er geen enkel gemixed supplement waar dit bij zit. Ik heb zelf nog Vit. E en Selenium los, dus als hij straks meer arbeid moet verrichten kan ik dat altijd nog los toevoegen.


Verward In beide supplementen die ik geef zit ook selenium, dat zit meestal in vitamine-mineralen supplementen.
[/quote]

Zit hier ook knoflook en biotine in, want dat wil ik ook graag in een compleet supplement hebben.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:51

Nee, geen knoflook, alleen vitaminen en mineralen (en dus biotine). Ik wil er juist géén knoflook in Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:58

promptertje schreef:
Nee, geen knoflook, alleen vitaminen en mineralen (en dus biotine). Ik wil er juist géén knoflook in Haha!


Smaken verschillen, ik ben gek op knoflook Knipoog en op sambal, maar da's weer een ander verhaal Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:59

Ik lust het ook graag, maar mijn paarden niet Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:58

schoentje, als je je geld ermee wild verdienen, zul je juist met een goedkoop en zogoedmogelijk voer moeten werken. Dan is een voedingssupplement veel te duur!!!
in een gewoon rantsoen zitten al genoeg supplementen voor een gezond paard.
Maar als je dan echt geld wilt verdienen... Breng een voedingsupplement op de markt!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:49

Unity schreef:
Voersupplementen zijn bij een gezond paard alleen goed voor jou gemoedsrust. En voor de portemonee van de fabrikant/winkel. bij veel goed hooi/kuilgras, goede brok en musli moet je zelfs gaan kijken of je m niet te veel pietamientjus gaat bijvoeren!!

Dat dacht ik dus ook altijd.
Alleen ben ik daar niet meer van overtuigd. Mijn paard is daarvan het bewijs.
Hij heeft nu Cavallor Muscle Base en beweegt uit zich zelf veel soepeler en ruimer dan ooit daarvoor.

Maar ik ben het wel met je eens, dat je heel goed moet weten of je voer wel toereikend genoeg is. Kun je het met ander voer oplossen heeft dat natuurlijk altijd prioriteit. En kan je paard zelfs uit het beste voer voor je paard nog niet die extra stoffen halen. Laat je dan eens goed voorlichtend wat je kunt gebruiken om je paard te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:50

goed maar goedkoop voer?
waar vind jij dat? Haha!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:03

Unity, ik werk op een handelstal en niet bij een voerboer.
Gelukkig brengt dit supplement ons niet in de rode cijfers, anders zouden we het niet voeren denk je wel?
En in een gwoon rantsoen zit zeker genoeg voor een paard dat weinig arbeid verricht, maar een paard dat topprestaties moet leveren, heeft soms iets extra's nodig...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion en 34 bezoekers