mestboy handig of juist niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 15:57

wie heeft er ervaring met de mestboy die je bij divoza kunt kopen? ik wil er misschien een kopen maar wil eerst eens kijken of hij echt praktisch is om je poep uit de wei te scheppen. de steel van de hark en van de bak lijkt me zo kort? wie gebruikt hem ook?????


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:14

Ik gebruik hem ook, en vind hem zeer handig. Met de schep schoof ik de mest altijd alle kanten op ipv dat het op de schep terecht kwam. Maar de steel is idd nogal kort, het schijnt dat er nu ook langere bestaan.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:21

Ik heb er geen eentje, maar ze lijken me wel handig. Maarja, met een schep en bezem is ook niks mis mee.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 16:24

ik had hem vandaag bij divoza gezien maar het enige wat me dus tegn houd is de steel die van beide delen zo kort is. mocht er idd een langere versie zijn zou ik hem wel kopen. krijg je nu niet erg last van je rug als je zo gek gebukt staat? ik wil hem voor de wei gebruiken. is dat wel te doen zolang krom staan??

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:43

Bij ons op stal hebben ze 'm ook! Ideaal vind ik, alleen moet ik altijd 2 x lopen, zoveel mest mijn paard, hahahaha!

Als ik zometeen verhuisd ben wil ik 'm absoluut ook! En op meerdaags concours is het ook heel handig. Knipoog

Je moet idd wel bukken en om er de hele wei mee leeg te scheppen lijkt me niet zo... het is meer bedoeld voor als je paard bv een hoop in de gang neergooit, dat je het makkelijk, handzaam en snel kunt verwijderen....en dan vind ik het prima werken. Party!!
Mesthopen uit de bak halen ze bij ons gewoon met een emmer en plastic handschoenen weg....keurig netjes: om de dag!!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 18:03

Het vergt een beetje andere poepschep-techniek, de mestboy...ff oefenen dus, om er alleen mestballen mee uit de wei te halen is-ie IDEAAL! Helaas is de steel op de aanhechting van het harkje een beetje banketstaaf gelast... dus als je ruig poep gaat scheppen... heb je kans dat-je alleen de steel van het harkje in je hand hebt [duurt bij mij ong. 2 maanden met een nieuwe, die krijg je dan wel weer vergoed, maar toch...]

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 18:43

Ik gebruikt hem ook. Ik vind hem handiger dan een schep. Maar een vriendin van mij vind een schep fijner. Je heb een stalboy met een lange en een korte steel. Ik vind zelf die met de korte steel fijner.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 19:04

ik heb hem bij divoza helaas alleen met korte steel gezien. ik ben rugpatien en daarom kan niet niet echt krom staan anders loop ik de dag erna krom van de pijn. ik zou er graag een met een lange steel kopen maar hier zijn ze dus niet te koop wat kost hij bij jullie????

xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 19:12

Wij gebruiken die mest boy ook. Super handig. En wij doen er het hele weiland mee en de box. Alleen als je vaak over stenen of asfalt schraapt dan slijt het metaal. Mijn vader heeft hem al drie keer gemaakt.
We hebben die met korte steel en ik heb er geen problemen mee. Ik ben maar 1.68 maar geen last van rug.

Groetjes Sandra

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:18

Wij hebben een soort hark met hele lange tanden waar de drollen zo mee opgewipt kunnen worden. Is echt makkelijk. Kruiwagen mee de wei in en het is zo gedaan. Hij staat in de Divozagids op dezelfde bladzijde als de Mest-boy. Hij lijkt op nummertje D maar die van ons is van kunststof.

Om mest van bijvoorbeeld de poetsplaats op te ruimen, gebruiken wij een simpele sneeuwschep en een harde bezem.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:34

Ik houd van mijn mestboy! Lovers Vind het zelfs leuk om de mest op te ruimen in het land, kan ik mezelf uren mee zoet houden... Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:14

Ideaal, wil niet meer anders!!! Mest opruimen in de wei is hiermee zo gebeurd, werkt superpractisch! Groetjes Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:18

Ze hebben hier een soort mestboy, het schep gedeelte is echter met gleufjes zodat je het ook kunt gebruiken om zaagsel stallen uit te mesten zonder zaagsel mee te nemen.
De steel is langer ook dan bij de officiele mestboy en hij is heel licht in gebruik.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 06:30

Bij de ruitersport zaak hier bij ons in het dorp hebben ze wel gewoon de lange versie.

Ik heb de mijne nu al zeker een jaar en ik gebruik hem voor het drollen wippen in de wei, maar ook in de zaagsel stallen is hij ideaal.

Ik zou niet meer zonder willen en kunnen!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 08:45

ik zal divoza toch maar eens bellen. ik wil er dan wel een kopen maar echt met lange steel. en orri, bestaat jouw mestboy uit een schep en hark of alleen zon schep met gleufjes.?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nezumichan en 44 bezoekers