eierstokkanker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

eierstokkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 20:45

Vanmiddag is de DA geweest en er is een eierstoktumor bij Jewel geconstateerd. Aan haar rechtereierstok is een tumor waargenomen te grootte van een handbal. Hij schatte het op ongeveer 3kg. Mijn dag is kapot. Ik dacht, toen ik het hoorde, dat de grond onder mijn voeten scheurde. Jewel werd steeds magerder, ondanks dat ze goed at. Alles maar dan ook alles is onderzocht. Ik liet hem vandaag komen om wederom een bloed- en mestonderzoek te doen. Hij ging rectaal mest uit haar halen en begon inwendig haar verder te onderzoeken. O.a. ook aan haar eierstokken. En ja hoor, toen zei hij dat hij de oorzaak al wist. EEN TUMOR.
Operatief is het te verwijderen, maar............... De risico's en eventeel de
goedaardigheid of de kwaadaardigheid en haar slechte gezondheid.
Vorig jaar april had ze al huidtumoren en die zijn verwijderd. Nu is het inwendig. En dan nog het financieel plaatje. Ik heb geen idee hoeveel zoiets moet kosten. Wij hebben Jewel niet verzekerd. Wij zijn er allemaal kapot van. Ze is alles wat ik van een paard wilde hebben qua karakter. Ik zit hier dit bericht te typen met rollende tranen, ik weet niet eens meer wat ik typ...


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:04

o, dit gun je niemand.
heel veel sterkte

Kiekeboe

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:15

Oh wat erg. Maar ik denk dat je toch gauw een beslissig moet maken. Ze zal toch pijn hebben/krijgen. Het zal moeilijk zijn, maar ik hoop dat ze weinig pijn zal hebben. Heel veel sterkte.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:28

Ik weet wat je voelt. Een van mijn beste merries is er ook aan bezweken.Sterkte.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:56

Wat erg...
Heel veel sterkte!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:50

heel veel sterkte!!!!!!

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:25

Tjee Irma, wat afschuwelijk. Probeer nu je verstand te laten beslissen en niet je hart. Hoewel ik zeker weet dat je het beste met Jewel voor hebt.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen!!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:48

Wat vreselijk.....

Ik weet niet zoveel te zeggen, heel veel sterkte Verdrietig

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 21:50

Wij hebben toch besloten haar te opereren. Volgens de Amulante Kliniek uit Utrecht, die vandaag een echo hebben gemaakt, ziet de prognose er goed uit. Het zal alleen een buikoperatie worden en geen flank. Daarvoor is het te groot. Het grote verschil is het prijskaartje. Ondanks dat toch maar besloten. Kijk als uit de biopsie die ze nog voor de operatie gaan doen, uitblijk dat het kwaadaardig is, dan hebben wij besloten haar toch te laten inslapen. Het is ook voor mijn eigen gemoedsrust. Ik heb dan het gevoel, dat ik werkelijk alles heb gedaan wat mogelijk is en dan zou ik er vrede mee hebben. Maar laten we vanuit gaan dat ze genezen kan, zoals ze tot nu toe zeggen.

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 21:53

Oh ja, ik had nog gevraagd aan die arts uit Utrecht vandaag of er enig verband was met de Sarcoides (huidtumoren) en nu dit. Volgens hem is er geen enkele verband mee. Het staat totaal los van elkaar. Wij hebben alleen de verschrikkelijke pech in de korte tijd, ongeveer 1 1/2 jaar, dat wij haar hebben.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:51

Vreselijk om dit nieuws te horen, ik heb je vanmiddag gesproken aan de telefoon (kliniek). Toen ik je stilte aan de telefoon hoorde en je verdriet moest ik zelf ook een paar keer slikken. Er is niemand die je op dit moment garanties kan geven, maar ik hoop voor jullie dat er iets aan te doen is!
Ik wens jullie heel erg veel sterkte en ik had beloofd om het een en ander voor je uit te zoeken dus je hoort vast nog van mij.


Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:24

Zijn zulke tumoren altijd zo groot op die plaats?
Ik hoop echt voor je dat de tumor niet kwaadaardig is en dat de operatie slaagt.Veel sterkte en succes toegewenst!

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 13:20

Ik schrok me helemaal dood toen ik je berichtje kreeg, ik werd er helemaal naar van.
Jewel is een topmerrie, ze verdient dit niet!!! Huilen

Sterkte, ik duim voor Jewel en jullie!!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:59

Heel veel sterkte ! En wij duimen allemaal voor jullie dat de tumor niet kwaardaardig is en dat ze snel weer opknapt.

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 21:10

Het moet nu echt snel gaan gebeuren. Gisteren heeft ze een klein beetje gegeten, maar vandaag niets. Ik ga morgenochtend meteen bellen of ze uiterlijk dinsdagmiddag in Utrecht terecht kan. Het liefst eerder natuurlijk. Jewel is nu echt een Biafrapaardje. Je hart breekt om dat te zien.
Een trailer heb ik al geregeld. Inweze kan ze zo weg naar Utrecht.

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 20:27

Morgen mag ze naar Utrecht. Eerst krijgt ze onderzoeken en hopelijk wordt ze woensdag of donderdag geopereerd.
Eigenlijk ben ik doodsbang. Bang voor de uitslagen van de onderzoeken.
Stel dat het kwaadaardig is. Ik moet er niet aan denken, dan ben ik haar kwijt. Want dat hebben we wel besloten. We laten haar niet lijden.
Ik weet wel dat ik positief moet zijn, maar diep ergens achter in je hoofd heb je dat duiveltje.....

Gisteren kon ik, geestelijk, niet naar haar toe gaan. Anders ga ik altijd iedere dag. Alleen gisteren wilde ik even geen pijn hebben, want dat doet het iedere keer als ik haar zie. Zo vreselijk mager. Klinkt stom he, maar ik wilde even 1 dag niet aan haar denken, even rust. En als je vraagt of dat gelukt is, moet ik zeggen "Nee". Je staat er mee op en gaat ermee naar bed.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:36

Veel sterkte ermee. Ik vind het heel dapper dat je haar laat opereren. Ik hoop voor je dat het nu allemaal goed komt!

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 07:48

Heel veel sterkte voor jullie beide, jullie zullen het kunnen gebruiken.

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 21:58

Als eerste wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie reacties, vol van medeleven. Het doet ons erg goed.

Vandaag hebben wij Jewel naar Utrecht gebracht. Het ging zeker niet gemakkelijk. Ik heb een uur van te voren streepje Sedalin aan haar gegeven, alleen om een beetje de scherpe kantjes van haar angst af te halen. Volgens mij hielp het niet. Hoe dan ook (ik zou ook niet meer weten hoe) gegeven moment zat ze erin. Klep gauw dicht en wegrijden.

We moesten naar Inwendige Ziektes. Daar aangekomen kreeg ze tal van onderzoeken. Longen die beluisterd werden. Ze kreeg een plastic ak over haar snuit, zodat ze dieper moets gaan ademhalen. Ze werd gewogen. Bleek dat ze sinds de laatste keer (dat was april 2002) 100kg was afgevallen. Van 600 kg schoon aan de haak is ze gezakt naar 498 kg.
Toen ik dat zag, hield ik het niet meer droog. Vreselijk.
Er werd mestonderzoek gedaan, inwendige onderzoek. De tumor had een gigantische grootte, vertelde men ons. Er werd ook een buikvochtpunctie gedaan. Dit i.v.m. eventuele kwaadaardige kankercellen. Morgen worden er longfoto's gemaakt en bloedonderzoek gedaan.
Dan kunnen ze zeggen of het kwaadaardig is en of het uitgezaaid is.
Als het goed is dan kunnen ze haar misschien donderdag opereren.

Ik ga er morgenmiddag weer naar toe. Wilfred (mijn partner) en Meghann (mijn oudste dochter) kunnen morgen niet. Ik ga niet alleen want dat wil ik niet. Mijn vriendin gaat mee, want stel dat ik de uitslag hoor en het is niet goed.........

Er waren enkele momenten vanmiddag dat ik haar in de steek liet. Ik kon er gegeven moment niet meer tegen. Al die onderzoeken en dat gewroet in haar. Gelukkig waren Wilfred en Meghann bij haar, dus ze was niet alleen. Ik moest een paar keer naar buiten gaan. Voelde alles draaien.
Stom he, tot afgelopen zondag kon het me niets schelen hoe vaak ik naar haar toe moest gaan. Maar nu, ik vind dit zo moeilijk.

Wilfred is een stuk optimistischer. Die zegt steeds dat ze het wel haalt. Ik wil dat wel geloven, maar ik durf niet, bang voor eventuele slecht nieuws en misschien "de Goden verzoeken".

Laat ik jullie niet vervelen met mijn gezeur. Als er wat nieuws is zal ik jullie dat melden.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:03

wat erg!
Ik lees dit nu pas!
Heel veel sterkte!
Geen enkel paard verdient dit!
Vertrouwe er maar op dat ze het red.
Zo te horen is het een ijzersterk paardje, en ze zal echt niet snel opgeven!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:19

Dit soort situaties zijn nooit leuk maar ik denk dat ik in deze situatie hetzelfde had gedaan. Toch laten onderzoeken en hopen op het beste, zo kan je jezelf nooit verwijten dat je het niet hebt geprobeerd. Maar inderdaad als de onderzoeken slecht uitvallen niet gaan aanmodderen maar het beste voor je beessie doen. Hoe moeilijk dat ook is!

Het is altijd keihard om je dier te verliezen, ik kan er over mee spreken. Ik hoop voor jou en je gezin dat het allemaal goed verloopt! Iig: heel veel sterkte!

Jola

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:23

heel veel sterkte, ik weet dat het banketstaaf klinkt maar ik kan niets anders verzinnen. Ik hoop dat je morgen goed nieuws voor ons hebt !!

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:29

Ik ben woedend en ik voel me flink machteloos. Ik ben vandaag bij Jewel geweest. Ze ziet er slecht uit.
Uit de onderzoeken die ze tot nu toe binnen hadden gekregen, zijn er geen duidelijk oorzaken naar voren gekomen. Ze had bloedarmoede, wat wel verklaarbaar was. Haar witte bloedlichaampjes waren verhoogd, wat ook verklaarbaar was. Op haar longfoto's kon men niks vinden. Nu wachten op de uitslag van de buikvochtpunctie.
Ik vroeg of ze dan geopereerd kon worden. Ze zei tegen mij dat dat geen garantie gaf dat de oorzaken (vermagering, dikke benen) weg zouden zijn. Ook geen garantie dat ze zou blijven leven.
M'n hoela, dat weet ik ook wel. Niemand kan mij garanties geven. Niemand kan mij garantie geven dat IK morgen nog leef, misschien kom ik morgen wel onder een auto en ben ik ook dood.
Ze ziet er zo slecht uit, slechter als dat ze thuis was. Ik merkte ook dat ze pijn had, verdorie ik moest smeken dat ze een pijnstiller kreeg. Uiteindelijk kreeg ze die ook.
Terug bij Jewel kwam die tuthola met haar injectiespuit (pijnstiller). Jewel had in de stal een koliekhouding. Koliek wat ze bij mij thuis nooit had. Meghann (mijn dochter) zei tegen haar dat dit niet normaal was. Weet je wat ze zei? Nee, dit is niet zoals het hoord, vanochtend zag ze er veel monterder uit en ze liep zo weg. Ongelooflijk en dat is arts.
Morgenochtend hoop ik dat uitslag van de buikvochtpunctie binnen is en als ze dan niets kunnen vinden, eis ik van ze dat ze die tumor uit haar lichaam halen. Diezelfde dag nog.
Tenminste als mijn schat de nacht overleefd. Ze willen mij de kosten van een operatie (die misschien hopeloos is, volgens hun) behoeden. Kom op, het is mijn geld wat ik uit geef en niet van hun.
Als ze nog langer wachten is alles misschien helemaal niet meer nodig en is ze lichaamlijk veel te zwak en gaat ze alsnog dood.

Als ze me nou zeiden dat het kwaadaardig is, dan weet ik genoeg en weet ik wat ik moet doen. Maar die vage antwoorden van dat ze niks tot nu toe kunnen vinden. Het zal ook dan wel, maar haal dat kreng eruit (die tumor, bedoel ik). Ze heeft er behoorlijk last van. En dan is het mijn risico of mijn ( oftewel ons geld) goed besteed is.

Sorry voor mijn klaagzang.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:12

Huilen He bah
Het zit Jewel ook niet mee, eerst die huidtumoren, nu eierstokkanker. Ze verdient dit niet... geeneen paard... maar Jewel zeker niet.

Ik blijf duimen voor jullie en ik hoop dat ze die tumor er morgen uit kunnen halen, zo te horen heeft ze er echt enorm last van, en ze word er helemaal niet beter op.

Je mag toch verwachten dat mensen die daar werken gewoon eerlijk antwoord geven en nergens omheen draaien.

En ik vind het helemaal geen geklaag van je, zijn heel veel mensen die hardstikke met jullie meeleven, en ook heel erg voor Jewel duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 23:00

Even nog een vraagje voor de eventuele deskundigen onder jullie.
Over Jewel magerte.
Zo'n tumor van zo'n enorme omvang als wat Jewel heeft, dat groeit, kan zo'n tumor niet alle energie en dan bedoel ik de calorieën, vitamines etc. helemaal voor zichzelf opeisen?
Dat lijkt mij zo'n logische verklaring, of ben ik gek?
Toen ze nog behoorlijk at en toch afviel, had het zich misschien alles naar zich toe geëigend en niks voor Jewel overgelaten?
Nu het zo'n behoorlijke omvang heeft en Jewel duidelijk last van heeft, dat ze daardoor niet wilt eten. Misschien drukt het wel op de maag en darmen. Ik zit van alles te bedenken.
Volgens de DA's daar in Utrecht, past het beeld van een Ovariumtumor zoals het officieel heet niet bij dikke benen en magerte.

Ik als leek, lijkt het mij wel logisch. Het vreet alle calorieën op en gegeven moment kunnen die afvalstoffen geen kant op en gaat het naar de benen. Mijn DA zei een paar maanden geleden, dat dikke benen niet alleen veroorzaakt wordt door teveel aan eiwitten, maar het kan zich ook uiten door te weinig eiwitten.

Wie denkt met mij mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Stp en 105 bezoekers