zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 17:21

Wij hebben alleen een veelzijdigheidszadel(mijn moeder vind een apart zadel niet nodig)
Wij hadden een tijdje een springzadel geleend ommte kijken hoe het was.Ik vind een springzadel wel veel fijner dus wil ik die zelf een gaan kopen.
Weet iemand hoe duur een nieuw springzadel is en welk merk ik het beste kan nemen?


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 18:13

spring je zo vaak dan? Tja ze zitten heerlijk maar dressuur kan je er echt niet mee doen vindt ik.

Mijn beide zadels zijn van stubben. Die vind ik goed en lekker zitten. Ze pastte trouwens prima op Julius. Hopenlijk ook op Barley

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 19:42

hoi
zoals velen hier denk ik wel weten rij ik dus ook dressuur op een springzadel maar dat doe ik omdat Kawa vooral in het buiten seizoen ook springt zonder hindernissen Knipoog
hier bij heb ik een kiefer zadel met een hele dipe zit.Ik kan dus niet rijden met een close contact sprinzadel maar dat is gewoon ff uitproberen denk ik want voor iedereen is dat anders.toch zit ik de laaste tijd wel aan een dressuur zadel te denken aan een ainsley of zo maar ben bang dat ik er niet in blijf plakken als ie gek gaat doen, ook maar eens uitproberen maar het probleem is dat ie thuis en binnen vaak heel rustig is.Dus ik zit net als jij te dubben wat voor zadel ik wil.Dus tips in een dressuur (of veelzeidigheids) zadel zijn ook altijd welkom

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 20:24

Dat is zo moeilijk om te zeggen het is net wat je lekker vindt en natuurlijk wat goed op de rug van je paard ligt.

Ik heb zowel een dressuur als VZH zadel ik wil ook een springzadel kopen en ik zit te denken aan een JC of een passier. Ik dressuu r toch vaker als springen dat doe je nou eenmaal niet iedere dag.

Een jc kost nieuwe compleet ongeveer fl. 1600,00 (er was laatst een aanbieding van fl. 1200,00) en een passier zit zeker op fl. 2300,00. Als ik een passier neem neem ik een 2de hands. Voordeel JC ze zijn erg zacht van zit.
De stubbenzadels zitten ook erg lekker maar die zijn gelijk heel wat duurder maar die hebben een diepe zit.

Als je het goed wil doen laat je een beetje redelijk groote ruitersport zaak komen met diverse zadels nieuw en 2de hands kan kan je veel makkelijker kiezen.

Succes

Pris

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-01 19:26

Heike,
Ik probeer zo vaak mogelijk te springen.Mijn zus rijd altijd dressuur met haar(ze durft niet te springen)en mijn moeder ook.Waarschijnlijk komt er dus eerst een dressuurzadel.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 23:56

Voor springen is er maar 1 merk vind ik: Stubben. Voor dressuur is er ook maar 1 en da's Kieffer. Maar ja, ik heb dan ook een erg verwende kont, dat moet ik toegeven... Kun je niet gewoon eens wat verschillende zadels uitproberen? Heb ik ook gedaan toen ik een dressuurzadel kocht. Heb gewoon met iedereen z'n zadel gereden om "effe te voelen". Succes! Sonja.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 00:15

Ik spring / sprong ook met mijn dressuurzadel en rij er ook buitenritten mee. Ik vind een vzh zadel dus echt niet lekker zitten. Ach het is maar net waar je aan gewend bent!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 12:20

ik had altijd een Stubben Siegfried KII en een Stubben tristan. Het gekke is dat ik altijd dressuur reed op de KII en de tristan in de kast liet liggen.
Ik ben zelf niet zo weg van Stubben, ik vind die zadels veel te hard aan mijn kont en ze zijn erg vlak. Maar een voordeel is dat die zadels echt onverslijtbaar zijn en dat je ze prima 2e hands kunt kopen. Op een manege waar ik ooit reed hadden ze allemaal stubben zadels op de manegepaarden liggen.
Ik ben zelf niet zo weg van Kieffer omdat er te veel kunstof aan die zadels zit waardoor ze moeilijker te repareren zijn. Dat is ook de reden dat Kieffer onder de prijs zit van stubben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 20:28

hoi jippie,
ik rijd ook met een stubben tristan dressuur en persoonlijk vind ik hem best redelijk zittn alleen vind ik hem vanachter veel te laag ! [***] heeft eeen hoge schoft dus ik ga hem denk ik laten opvullen tot het maximum ! heeft ie trouwens met al die stubbens die liggen zo plat vanachter!
groetjes


pj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 21:44

Hoi PJ,
Ik rij nu op een KN zadel en het grootste verschil is dat ik veel vaster in dit zadel zit. De zit is dieper en zachter en ook het leer is iets ruwer. Die tristan is superhard veel vlakker en het leer is spiegeltje glad. Die tristan was destijds absoluut een hele goede koop want die heb ik ondertussen al wel op bijna 25 verschillende paarden gehad en op bijna ieder paard ligt dat zadel heel netjes. Maar ik denk dat ik me rot schrik als ik er nu weer eens op ga rijden want ik ben supertevreden met mijn KN!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Edisons, mirriejj, turtlelito en 95 bezoekers