je kunt er een trui van breien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

je kunt er een trui van breien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 14:24

Een van de paarden bij ons op stal heeft afgelopen zondag besloten in de rui te gaan. En niet zo'n klein beetje ook: er kwam meteen een berg haar af: je kunt er een trui van breien Knipoog .
De rest laat nog geen haartje los hoor, zijn op hun hoede voor nog een eventuele koude nacht . Vooral Noek is een enorme kou kleum, dus die gaat pas erg laat ruien.
Hoe zit het met jullie paarden, zitten ze al in de rui?


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:48

Die van mij beginnen te komen, maar zij staan dag en nacht buiten dus die vacht hebben ze 's nachts nog wel nodig. Ik verwacht dat ze over een maandje echt gaan ruien, mag ook wel want met die dikke vacht zien ze er niet uit!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:59

Die van mij begint net met ruien. Als je de vogels een lol wilt doen, moet je het haar niet weggooien, maar ergens buiten neerleggen. De vogels bekleden hun nest ermee.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:03

Tos zit niet dik in de haren, en volgens mij kan hij met dit laagje nog wel even voorruit
Misschien als ik dreig dat ik zijn deken aflaat, dat hij dan voorlopig nog niet gaat rui-en Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:16

Volgelnestjes met paardenhaar zijn hier in de buurt massaal te vinden, ik gooi de haren inderdaad allemaal gewoon op het gazon en de gevederde vriendjes komen die met plezier voor je opruimen!!!! M'n tinker is ook enorm aan het verharen nu, een uur na een rubberborstelkuur kan ik terug beginnen en er komt terug net zo veel uit! Straks is die gewoon kaal! Haha!
M'n pony heeft echter de indruk gewekt ook te zullen gaan ruien, maar madam heeft me voor schut gezet ... nu komt er gewoon geen haartje meer uit!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:18

Die van mij heeft een week of drie terug flink geruit terwijl hij al de hele winter super kort in de haren was. En nu heeft ie al min of meer een zomervacht.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 16:23

KingMarco schreef:
Die van mij heeft een week of drie terug flink geruit terwijl hij al de hele winter super kort in de haren was. En nu heeft ie al min of meer een zomervacht.


Bloos ohhh, ik ben echt jaloers! Jij bent er al van af!!!
Bij mij komt het allemaal nog, en Noek is echt een bolletje! Hij krijgt altijd vrij vroeg een deken op, maar het helpt allemaal nix Huilen Huilen

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:38

Ach dat heb je met hoog in het bloed staande paarden en dan ook nog hengst (die schijnen van nature warmer te zijn). Nee hoor ik ben ook al heel vroeg begonnen met dekens hij stond op het einde met 3 dekens. Nu heeft ie er nog maar 1 dikke op.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:56

Die van mij is ook enorm in de rui...heeeeel irritant. Tijdens het poetsen sta ik in wolken van haren! Tong uitsteken Wel lekker als ze dalijk weer zo'n lekker dun vachtje hebben Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 17:57

KingMarco schreef:
Ach dat heb je met hoog in het bloed staande paarden en dan ook nog hengst (die schijnen van nature warmer te zijn). Nee hoor ik ben ook al heel vroeg begonnen met dekens hij stond op het einde met 3 dekens. Nu heeft ie er nog maar 1 dikke op.


ja maar, ja maar... Noek is een arabier... Verward .
Haha, Haha! nee ik weet het, hij is wat extreem met z'n wintervacht . Het paard waarover ik schreef, waar je nu al een trui vna kunt breien, is een arabisch volbloed ook hengst en die zit inderdaad altijd al veel dunner in z'n haar.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:01

Als een hengst minder in het haar zit dan een merrie of ruin ... ik heb een tinkerhengst en daar komen bakken haar uit ... Och arme de eigenaars van tinkermerrie's en ruinen!!! ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:01

Die van mij beginnen ook. Wat ben ik daar blij mee. Hebben ze binnenkort weer een mooi glad vachtje. Vooral naar mijn jaarling ben ik erg nieuwschierig. Die heb ik pas een maand en ken ik alleen met wintervacht. Ik kan niet wachten om eens goed te kunnen bekijken wat eronder zit. Naziri is schimmel en die zal ook wel weer een slag witter worden. Ik krijg er ook altijd zo'n lekker lente gevoel van.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:30

Die van mij zit al in de rui hoor. Ik ben iedere dag een uur aan het poetsen!!!!!!! Al word het nu al weer wat minder........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:14

ja baloe is ook al bezig *gelukkig* Hij is nu nog geen 3. Maar volgend jaar wordt het toch echt een deken!!! Ik hou niet van zo'n dikke vacht bij een "sjiek" paard Haha! Pling Tong uitsteken

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:31

bij die van mij zit er nog geen haartje los! Ben benieuwd wanneer hij gaat beginnen!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:53

lucky verhaart echt heel erg!!!!!
ik zit elke keer hellemaal onder de witte haren en de grond... Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:14

Tica is ook al bezig, ik kan niet wachten totdat ze lekker kort in haar vacht zit Lachen

Galactica Wadim X Gemini

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 22:51

Guinness is ook al begonnen en Salvator is en blijft voorlopig echt een ramp; hij heeft een vacht als een lama, vreselijk dik en lang. Hem borstel ik met zo'n ijzeren roskam, vind ie heerlijk. Ik ben bij hem ook erg benieuwd hoe hij eruit ziet zonder haar (ik kreeg hem met 6 maanden in november en toen had hij dus al zo'n dikke vacht) Guinness is ineens heel veel aan het rollen en dus vreselijk vies elke keer, ondanks al mijn poetsbeurten blijft ze jeuk houden van al die losse haartjes. En ik maar opscheppen dat zij zo'n superschoon paard is....... Lips are sealed

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:56

die van mij ook sinds een weekje flink bezig. voor het rijden.. na het rijden je kan blijven poetsen er blijven bergen uitkomen. zal blij zijn als ik er vanaf ben want ik zie er daarna ook niet uit. kon een week geleden nog in rijjkleren op mijn werk koemen. nu niet meer haha.
eerst omkleden dus nu.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:04

Oi, Vanilla is ook flink bezig...Jammer, ik vind haar wintervachtje juist zo lief , teddybeer effect Haha!
En inderdaad, m'n kleren zitten ook lekker onder. Das ook nog een minpuntje.

Gott weiss ich will kein Engel sein!!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:06

Wietze verhaart verschrikkelijk! Hij heeft ook nog eens een dikke vacht.... Alles zit onder de haren (moet na het rijden m'n sjabrak plukken )
Als ik hem ga poetsen komt het er echt met bossen af, heel leuk als je zelf statisch bent Schijnheilig

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 09:39

Als je niet graag onder de haren zit, trek dan zo'n regenponcho aan, daar blijven ze niet aan hangen!!! Het is geen zicht, maar voor even ... en het bespaart hopen moeilijk te wassen kleren (haren gaan er niet zo makkelijk van af meestal!)!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:21

Ik trek tegenwoordig idd mijn pikeur zomerjas weer aan. Nooit meer poetsen in fleecevestjes, want als het ook nog vriest ben je statisch en kruipt al dat haar je mouwen in. En je krijgt het er niet meer af in de was.
Je gaat je afvragen hoeveel haar zo'n paard eigenlijk heeft want het is nu al een maand aan de gang en er blijft haar afkomen. Ben nu maar aan de slag gegaan met mijn borstelblok, dat gaat nog het beste. En dan al dat haar wat aan de binnenkant van je sjabrakken zit...... Frusty

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 17:10

mijn paardjes zijn nog niet aan het ruien. Alleen Mazzels kolletje Haha!
Bij Mazzel is het altijd een ramp, want hij zit ontzettend dik in z'n wintervacht!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 17:20

MariekeR schreef:
Als ik hem ga poetsen komt het er echt met bossen af, heel leuk als je zelf statisch bent Schijnheilig


Jaaah, vies is dat hè? Dan blijft alles aan je plakken Misselijk Mijn armen lijken na het poetsen wel van een vent: zo zwaar behaard, kleurtje koffievos Knipoog .
Maar goed: sonjabelguim heeft de tip: regenponcho: lijkt me wel errug warm. Een ruiend paard poetsen vind ik altijd best zwaar, en met zo'n zweetding aan, word je denk ik niet blij .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Chicken01, ComscoreBot en 111 bezoekers