papieren terug hoe nu verder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

papieren terug hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 11:54

nou het gaat lekker, ik heb de papieren van mijn grootje en ik heb en vorige eigenaar gesproken om mij bij te staan als het verkeerd mocht gaan met ophalen van grootje.
MAAR, die lui waar hij staat geven geen demp.!!!!!!
niet op bellen niet op berichtjes en die mensen waar grootje staat daar mag ik de werf niet zomaar op(is trouwens afgesloten met hek)
dus heb ik bij die lui die m "verzorgen"een brief in de bus gedaan
(ja wat moest ik dan?)
maar nog steeds niets sinds gisteravond 8 uur.
nu kan ik 2 dingen doen, dat is de politie bellen dat ik mijn paard wil gaan halen (ik doe niets alleen voor het geval er weer allerlei indiane verhalen komen van hun kant).
of gewoon nu de trailer aankoppelen en gaan rijden... maar vraag me af of ik dat kan maken, straks word ik beschuldigd van diefstal ed. (kan niet ik heb de rechtmatige papieren van het paard)
balen zeg!!! iemand nog tips?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:56

Als ze echt niet reageren zou ik gewoon de trailer aankoppelen (desnoods politie achter de hand houden) en gaan! Je kan niet van diefstal beschuldigd worden, jij hebt de papieren en als je van te voren de politie op de hoogte brengt weten ze daar ook van!
Dit is geen zuivere koffie.
Succes!!

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 12:02

het vreemde is, dat hij het maar steeds had over een contract dat zijn dochter er mee rijden mag... en nu heb ik de papieren in huis en nu laten ze niets meer horen, ik ben heel bang dat ik straks kom en mijn paard weg gehaald is en ik niet weet waar? dat is toch wel diefstal? help please ik voel me zo vreselijk kl**te.....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:03

Ik zou de politie bellen en vragen wat het beste is. Mijn gevoel zegt, direct gaan en dat paard meenemen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:11

Gezien hun houding tot nu aan toe zou ik er zeker niet in m'n eentje naartoe gaan. Dat escaleert alleen maar met alle gevolgen van dien. Bel inderdaad de politie of ga naar de rechtswinkel en vraag om advies. Nu je de papieren hebt sta je vrij sterk lijkt me. Laat je in ieder geval niet verleiden tot ordinair ruzie trappen, hoe kwaad je ook bent. Dat heeft geen enkele zin. Heel veel sterkte en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:15

Sjimmy schreef:
Ik zou de politie bellen en vragen wat het beste is. Mijn gevoel zegt, direct gaan en dat paard meenemen.


Juist, dat zou ik ook doen. Neem die papierwinkel maar mee, je weet nooit.

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 12:22

ruzie lijkt mij ook geen optie ik wil alleen het beste voor mijn dier, ik heb hem in het volste vertrouwen meegegeven, als dit niet was gebeurt had hij waarschijnlijk nog met onze eerste verzorgster rond gehobbeld, maar ja dat is allemaal achteraf, ik wacht even tot mijn vriendin uit dr werk komt en dan bespreek ik het met haar...pfffft wat een ellende...... ik had toch wel een reactie verwacht nu maar ja..... anders is het vanavond in laden en de grote heren erbij...... kan inderdaad de papieren laten zien....

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:22

Politie... Papieren, steun van de NRPS en mischien dat je nog het een en ander mee kan nemen om te bewijzen dat het dier van jou is en al die tijd al geweest is (dierenarts rekeningen hebben bijvoorbeeld vaak de naam van het paard erop staan).

Ik zou er eerlijk gezegd niet te lang mee wachten.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:26

Jeetje Chantal, het zit jullie ook allemaal niet mee.
Dacht je toch Wico goed terecht te hebben, gebeurt er zoiets.
Als ik jou was zou ik idd gewoon de politie bellen en kijken wat die ervan zeggen, in de hoop dat je hem zo snel mogelijk er weg hebt.
Ik hoop dat Wico nu gewoon lekker oud mag worden en er niet weer zulke mensen tussen komen, Succes!

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 12:35

hey daph, zie pb-tje.....

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:50

en, heb je al contact gezocht met de politie??

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 13:04

k wacht even op mijn vriendin en ik moet even een chauffeur vragen standby te staan de stal is al in orde gebracht mijn stal eigenaar weet ervan nu nog bericht krijgen van die mensen en anders word het ophalen.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:25

ga je dit samen met de (ahum) sterke arm van de wet doen of niet?
of als backup?

Hoop voor je dat je je paard mee kunt nemen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:33

Als ik jou was ging ik er gewoon heen om hem op tehalen en als je hem niet mee krijgt zou ik vragen of de NRPS een schriftelijke verklaring aan je wil afgeven over het feit dat die mensen hebben geprobeerd het paard zonder toestemming op hun naam te zetten.
Met die verklaring en het stamboekpapier zou ik aangifte doen van verduistering (in dit geval is het geen diefstal omdat je paard daar in eerste instantie vrijwillig stond).
De politie kan dan als het paard niet willen afgeven het evt. in beslag nemen.

Hier zitten wel wat haken en ogen aan.
Die mensen moeten dan officieel afstand doen, doen ze dat niet gaat het paard naar een "opslaghouder" en krijg je hem pas terug als justitie een beslissing heeft genomen (justitie en politie zijn 2 aparte dingen).

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:36

Ik zou zoiezo niet te lang wachten. Voor het zelfde geld is hij weg. Je weet het maar nooit met dit soort lui.
Succes en vergeet de politie niet in te lichten!!!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:36

hoi

ik ben de vriendin van marstad voor dat jullie denken wie is dit nu weer Lachen
even bij het begin beginnen.
ze had een contract opgezet naar aanleiding van zondag(dit had de politie toen geadviseerd) en die hebben we maandag bij die mensen in de brievenbus gegooid zodat we zeker wisten dat ze het ontvangen hadden.we hadden toen ook besloten dat als ze het contract zouden tekenen dat hij daar dan bleef tot er wat zou zijn dan moesten ze haar op de hoogte houden en kon zij beslissen wat er zou gebeuren.
sinsdien had ze niks meer van ze gehoord ze reageerde vandaag ook niet opde telefoon.dit was natuurlijk heel vreemd.
vanavond belde ze nog een keer en toen nam de dochter op en zei dat ze het contract getekend hadden.het is nu nog afwachten tot ze het in huis heeft dan pas is het echt zeker natuurlijk.
het contract staat naar onze kant wat er ook gebeurd we kunnen wico tenalletijden terug halen ook als een van ons wico kan onderhouden kan hij na 2 maanden na bekendmaking terug gehaald worden(hoe dom kan een mens zijn omdat tetekenen).
als het contract in huis is en er niet meegerommeld is blijft wico daar toch staan hebben we besloten hij zag er goed uit en chipnummer krijgt ze niet dus veel kan ze niet met hem doen als gewoon rijden.
en zodra we dat willen komt hij gewoon terug.
ik hoop dat ik het duidelijk heb neergezet anders zal chantal het nog wel even beter uitleggen(ben hier niet zo goed in).

groetjes

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 14:16

ja daar ben ik dus weer, ER IS HELEMAAL NIETS ONDERTEKEND gisteravond na telefonisch contact met die dochter waren wij in de veronderstelling dat het contract dat we hadden gepost ondertekend was.
maar niets dan dat, ik krijg een briefje in de bus dat ik mijn grootje zaterdag 1 maart op moet komen halen. om precies 17:00 nou ja dat ga ik dan maar doen. gleukkig komt hij naar huis en ik heb al 2 mensen die m willen verzorgen. dus dat financiele komt ook goed. word vervolgd....

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 16:34

Hoi,

dat is morgen ! Oh, als het nu maar eens wel meezit (ik ga van het positieve uit) dan kan je Wico morgen weer in je armen sluiten!!!!!!
poeh, ik ga moeilijk in slaap vallen vanavond...net als jij en flaim neem ik aan..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 16:36

Gelukkig zeg! Wat zal je blij zijn als hij weer bij jou op stal staat!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:29

zijn er nog vorderingen

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:06

....hoe is het gegaan?.. ik had je om 18.45 gebeld maar je was nog niet thuis(logisch) nog op stal misschien.
Ik hoor het wel!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 00:26

wico is weer bij ons Haha!

alles is gelukkig rustig verlopen.
we kwamen daar aan en durfde eerst het terein niet op toch maar gegaan en we konden hem zo meenemen met z'n spulletjes.
ze deden gelukkig niet moeilijk en wico stapte zo de trailer in.

echt een heerlijk gevoel dat hij weer terug is.

toen we terug waren hebben we wico en thorson even in de bak gezet en ze waren weer vanouds aan het spelen of er niks gebeurd was.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:38

JAAAA!!!!! Weer thuis!!!!!!!!!!!! pffff, wat een opluchting!!!!
Z o, wat zullen Wico en Thor blij zijn dat ze weer samen zijn!
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 09:42

Fijn dat hij weer thuis is en dat het zo is afgelopen.