Dubbel gevoel inrijden jong paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Dubbel gevoel inrijden jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 22:38

Ik heb nou zelf een beest wat dit jaar 3 wordt. De bedoeling is haar van de lente/zomer in te rijden.
Heel leuk natuurlijk en ik heb er ook echt zin in maar van de andere kant is het ook wel dubbel.
Ik heb haar vanaf dat ze 3 maanden is. Heb haar alles geleerd wat ze nu kan en heb al zoveel lol met haar gehad. 'K ben nu een beetje bang dat wanneer ik haar ga inrijden dat ze op de een of andere manier gaat tegenvallen. Scheve mond Waarom weet ik niet, maar daar ben ik gewoon een beetje bang voor.
Is dit nou zo heel erg vreemd? Of hebben jullie dit ok wel eens gehad?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:43

Wij zijn zelf net bezig met onze 3,5-jarige merrie. Ik heb haar vanaf 10 maanden en helaas is ze niet zo groot geworden als gehoopt...Mijn zusje zit er nu dus op Lachen

Ik kan je alleen maar zeggen dat het ontzettend leuk is om met zo'n dier aan het werk te gaan Lovers Ons merrietje vindt het tot nu toe ook helemaal geweldig en werkt super mee Knipoog Ik vind het echt heel leuk om te zien hoe snel mijn zusje en Cheeka vooruit gaan Haha!

Al zag ik er in het begin ook wel een beetje tegenop hoor. Ik was gewoon heel bang om fouten te maken met mijn/ons schatje Haha! Maar daar moet je even doorheen...Ik heb al behoorlijk wat paarden beleerd en heb nooit echt grote fouten gemaakt dus waarom zou het nu niet gelukt zijn Verward (kromme zin...Bloos )
Ik snap dus wel wat je bedoelt, maar het is echt heel leuk hoor! Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 01:26

Ik ben er ook bijna aan toe....Cheyenne wordt 1 mei 3 en dan nog een paar maandjes en ik wil haar inrijden. Grote fouten.....tsja, met goede begeleiding zal dat wel meevallen, toch? Maar spannend is het wel. Ik heb een hele goede band met haar en ben inderdaad wel benieuwd naar hoe dat zal zijn bij het inrijden.....misschien is ze wel heel moeilijk en klikt het rijtechnisch helemaal niet ofzo.....je weet het niet....

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:33

Ik heb ooit eens een 3 jarige gekocht, onbeleerd. Ik was helemaal verliefd... Heb hem zelf beleerd, maar idd, het viel tegen. Hij was gewoon niet erg gevoelig in zijn mond, en laks in zijn activiteiten. Het was helemaal niet een geschikt paard voor mij.
Jammer.

Maar nog veel jammerder is dat ik er nog zo lang mee door heb gemodderd. Ik heb hem uiteindelijk 3 jaar aangehouden. Doe ik nooit weer.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 15:18

Ik heb nu ook een bijna 3-jarige staan, maar aan hem gaan we volgend jaar pas aan beginnen. Is heel erg spannend zo'n jong paard, je moet echt afwachten hoe het uitpakt. Zorg iig wel voor een goede begleiding!
Met goede begleiding gaat er nauwelijks in het africhten wat verkeerd, maar elk paard is anders dus aan de mogelijke lichamelijke tekortkomingen (zoals Dees het al over gevoeligheid in de mond heeft) kan het wel weer tegenvallen. Ook ligt het wel degelijk aan het karakter, het ene paard is werkwilliger dan het ander.. Maar dit kan je nu waarschijnlijk ook wel al wat merken.


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 15:40

Bang voor grote fouten ben ik niet echt. Met goede begeleiding , die ik ook krijg, kan je dan een heel eind.

Het is meer zoals Dees zegt. Dadelijk blijkt ze toch niet geschikt voor mij, of wat dan ook. Ik kan het me niet echt voorstellen, ik ken het dier 3 jaar en alles gaat super, ze is heel mensgericht en doet graag iets voor je maar toch... Het blijft spoken...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amber_anne, Dyphusion, Emj_23, Gerdjee, Indy_Mouse_9, IzAw, josien_m_, ladynette_x, Larislaatje, Noukie123, SemrushBot, Sourire, Vagabondo, Wopkebrok, xRaisin en 138 bezoekers