Manege B-Ranch, Kalmthout België!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Manege B-Ranch, Kalmthout België!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 22:00

Dit is het internetadres van de manege waar ik rijd!!

www.b-ranch.be

Ps, er staan leuke foto's op!!! Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:59

jeetje mina, daar heb ik 8 jaar gereden Bloos


Die startlijsten, die foto's, ik herken zelfs de pony's nog Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:46

ooo mijn nichtje rijd daar Lachen.En nog een meisje die ik ken Jhana ik weet niet of je die kent.Niet dat je ze wilt leren kennen vind ze nog al een trut , maar dat weet ze zelf ook wel Knipoog.Ja heb al veel leuke verhalen van B ranch gehoort , maar moest die niet weg omdat er geen bouwvergunning was of is die er ondertussen al ?:)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 12:15

Ze hebben nooit een vergunning gehad om zoveel te bouwen, zal er ook nooit komen, en dat fabeltje over dat ie weg moet dat gaat al evenlang mee als de manege zelf Knipoog (zo een slordige 15 jaar ondertussen?)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:59

En (misschien een roddel) er is blijkbaar nogal veel schimmel, ratten, laag niveau, etc etc? Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ga nóoit daar rijden.
Maar ze zijn wel prachtig gelegen, echt handig(wij moeten een half uur over de baan voor we in het militair domein zijn).

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:50

angelke schreef:
En (misschien een roddel) er is blijkbaar nogal veel schimmel, ratten, laag niveau, etc etc? Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ga nóoit daar rijden.
Maar ze zijn wel prachtig gelegen, echt handig(wij moeten een half uur over de baan voor we in het militair domein zijn).

Ja maar dat half uur is het militair domein wel waard Haha!.Wij moeten ook zeker een half uur voor we in het park zijn Boos! .Als ik weer op een manege ga rijden is het St Hubert denk ik wel.Momenteel krijg ik bij mijn verzorgpony's les , maar voel me niet echt aangesproken om naar B ranch te gaan... .Klopt het ook dat er te veel pony's zijn en ze te kort hebben aan stallen en dergelijke ? (goh wat veel roddels ).

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:54

Haha, jawel ik ken ze ook, heb daar mijn eerste les gereden toen ik net in België was omdat mijn achternicht daar reed, was derde keer in men leven dat ik reed dus wist ik veel hoe het niveau daar lag Knipoog. Het was een witte merrie, Blue Lady ofzo, kan dat?. Paar maanden later ben ik er ook geweest en gingen we buitenrijden (Bruine ruin... denk Sam ofzoiets, mogelijk?)... wel een beginnersgroep met persoonlijke begeleiding, lekker gezellig en toch redelijk veilig dacht ik zo. We zijn er voorbije zomer 2X geweest (niet om te rijden) en ik moet zeggen dat ik persoonlijk er niet zou gaan staan... gezellige boel lijkt het me wel, en mooie wandelingen kun je er zeker maken, maar ik wil persoonlijk liever ergens gaan waar ik verder zou kunnen komen met dressuur (dus gewoon goede lessen daar op gericht, het niveau van B-ranch spreekt me niet aan, sorry...). Ik denk dat het er dus vanaf hangt wat je zelf wilt... Hoe de paarden staan, hm dat weet ik niet, wel had ik de indruk dat het een doolhof van stallen was Knipoog, en de roddels, tja die bereiken mij zeker niet want ik woon toch op +/- een uur rijden er vandaan... Ik zou zeker nog eens willen gaan wandelen in die omgeving Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:47

Wat betreft de rattenplaag, nooit wat van gemerkt.
Wat betreft niveau, inderdaad belachelijk laag.
Wat betreft sfeer, super voor kleine kinderen!
wat betreft schimmel, hoe bedoel je schimmel Verward je kan zeggen wat je wilt maar alle paarden daar worden tip-top verzorgd.
Wat betreft stallen, als het mogelijk was om stallen op elkaar te zetten dan werd dat ook gedaan. Niettemin staan alle paarden in een stal en niet in een stand, maar ze moeten toch maar eens een keer stoppen met overal hokjes bij te plaatsen ... Ze worden 1 keer in de week uitgemest en worden iedere dag opnieuw ingestrooid. Ze hebben allemaal automatische drinkbakken, en contact met elkaar. Maandag is een rustdag en gaan ze allemaal de wei in of de paddock, en in de zomer ook nog op andere dagen. Ze zijn overigens van 17 augustus tot 1 sepbtember gesloten zodat de paarden hun jaarlijkse rust hebben en dan gaan ze iedere dag lekker met z'n allen op de wei. (het blijft een manege hé, ze kunnen niet iedere dag op de wei door het jaar heen)
Ze krijgen kwaliteitsvoeder, ook heel belangrijk. Ze organiseren een hele hoop toffe activiteiten zoals ponykampen, jumpings, 3-daagse trektochten etc.
Het zou echter geen slecht plan zijn om voor sommige pony's nieuw tuigage te kopen ... Misschien is dat ondertussen al wel gebeurd, maar het gaf toen wel een ontzettend verkeerde indruk ...

Qua uitzicht denk je niet meteen van "wauw", maar ze hebben stuk voor stuk leuke pony's en paarden en leuke activiteiten. Als je echter ambitieus bent is dit niet the place to be. Daar zouden ze iets aan moeten doen. Maar ze hebben wel ontzettend goede uitrijd-mogelijkheden met gelgenheid tot training van eventing. In het millitair domein wordt namelijk ieder jaar het Belgisch kampioenschap gereden en al die sprongen blijven staan (worden wel ieder jaar vernieuwd en veranderd)

ja, ik heb er toch een leuke tijd beleefd. Tot op een bepaald punt ... de dressuur bestaat eruit je pony naar beneden "zagen" met je handen (en je loopt een heel uur achter je voorganger Gaaaap ) de springlessen zijn dan wel weer afwisselend en leuk. Lachen

Ik heb er in ieder geval niet zoveel geleerd maar wel veel lol beleefd.
En Tanjake, de namen van Blue Lady en Sam kloppen hoor Knipoog

Jullie hoeven je overigens absoluut niet te excuseren vanwege het niveau, jullie hebben ABSOLUUT gelijk en er zou echt iets aan gedaan moeten worden. Voor mij ging er een nieuwe wereld open toen ik daar weg ging en met mijn pony's thuis kwam te staan. Een eigen instructrice en een fatsoendelijke bak kunnen wonderen doen. In 1 jaar tijd heb ik 10 keer zoveel geleerd thuis dan op die 8 jaar op de B-ranch.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:18

Hehe.Ja die Jhana rijd ook bij mijn verzorgpony's , ze rijd al 5 jaar op de B Ranch , dus ze vroeg aan mij of ik wat figuren wou zeggen.Ik zeg slangenvolte , wist ze niet wat dat was.Gebroken lijn , wist ze niet wat dat was.En nog zo van een aantal figuren waarvan je denkt , dat kan iedereen toch ?Maarja het schijnt dat ze daar echt superveel buitenritten doen , wel leuk natuurlijk Lachen.Ik leer eerlijk gezegt liever bij dan wat liggen hobbelen en dat je allemaal verkeerde dingen leert omdat ze je dan niet zeggen hoe je het moet doen Lachen ?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:45

Das raar, want dat heb ik daar nou allemaal wel "geleerd". Lachen

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:59

Kan ook aan dat kind liggen hé Tong uitsteken Haha!