Vitamines/mineralen bijvoeren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 17:18

hallo, ik heb nu 4 weken een arabiertje en heb d'r slecht in d'r vacht gekregen. Staat nu nog te verharen, glanst niet, dof, stug. Staat overdag zo'n 7 uur in het land, en krijgt daarnaast wat brok (nog geen ½ kilo per dag) Maar niet genoeg dus voor alle vitaminen en mineralen. hoe doen jullie dat in de zomer, voeren jullie vitamines bij, of krijgen ze ook nog een paar kilo brok? (bij mij dus niet, want gras staat erg goed) Omdat ze niet goed in d'r vacht zit zat ik te denken om iets bij te voeren,omdat ze misschien wel iets tekort komt??? Verder ziet ze er goed uit, is vrolijk, goede eetlust, ontlasting etc.
Nou hoorde ik laatst weer wat paarden nodig hebben om aan alle vitamines en mineralen te komen : 1 kilo brok per 100 kg. lichaamsgewicht. Maar ik ga mijn paardje echt geen 4 a 5 kilo brok geven, nu niet maar in de winter ook niet. Ze is dik zat ook en werkt maar 1 uurtje per dag. Maar dat zou betekenen dat heel veel paarden een tekort zouden hebben. Wie weet hier meer van??? En ik heb ooit een ander paard vitamines bij moeten geven, van Pavo,zo'n poeder maar daar werd hij weer knetter van en daar zit ik ook niet op te wachten. Een totaalsupplement voeren waarin alle vitaminen/mineralen zitten + bijvoorbeeld lijnzaadolie voor de vacht??? Hoop van jullie te horen


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-18 22:28 ]</font>


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 18:40


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 19:26

omdat je pony idd aanzienlijk slechte concitie heeft adviser ik opkikker van de paaardendrogist(NAF) te geven zolang ze niet goed eruit ziet.evt.biotine helpt ook voor de huid en hoeven.maar iets extra's kan ze zo te horen zeker gebruiken.en wel een algeheel vit/mineralen supplement(=opkikker of maxh)

soms is het beter om te zwijgen

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 20:56

Hoi,

Ik zou Pavo Vital geven, het zijn brokjes, kan je zo uit het handje geven! Alles zit er in...Zeker voor de weideseizoen is het een uitkomst. Alleen het zit in een emmer van 10 kg, voor 73 gld. Het is niet duur voor zo'n compleet supplement. Je hebt er ook niet veel van nodig. Die van mij staat 24 per dag op een arme/kale wei, wordt met wat hooi en supplement bijgevoerd! Alleen mijn haffie is lastig want die lust niet alles. Die vindt zowat alles vies Boos! ! Alleen die vita plus( verkrijgbaar bij de paardendrogist), vindt ze te vreten, maar ja, daar mis je weer wat in!

Wat het verharen betreft, geef het paardje gewoon 100gr. gekookte lijnzaad per dag, lekkere traktatie! Wel goed doorkoken, vanwege blauwzuur en dat is giftig!

Veel succes verder!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 13:02

wat mist er in vitaplus dan????????

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:47

vita plus zijn ook prima brokjes hoor!en er mist niks aan.

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Geralda1994, Googlebot, GrapeshotBot, YandexBot en 35 bezoekers