honey begint te schuren!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 15:36

het is dit hele jaar zo goed gegaan, met de ryphosect (soort switch, maar eigenlijk voor koeien).
Nu zag ik gister dat aan de linkerkant van haar manenkam een plukje toch wel erg dun begint te worden.
Ik baal als een stekker, haar manen groeien net weer lekker, heb geen zin dat ze straks weer coupe ala fjord moet (dat staat haar namelijk absoluut niet)
Elke tip is welkom


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 15:50

Probeer een pure tea-tree olie. Dit heeft al bij veel paarden heel goed geholpen en is dus zeker het proberen waard. Je kunt het bij elke reformhuis krijgen. Ik zou niet de met water verdunde nemen, dat heeft minder effect.

Succes!

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 18:43

Bij de Paardendrogist heb je een spulletje genaamd Culivetsem (homeopathisch). Verder is het misschien een idee om een dunne zomerdeken op te doen waar de hals en de staart bedekt zijn. Het meeste last van de mugjes heb je vanaf 7 tot het donker is.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 20:29

he stef dit kan heel erg goed door dat ze drachtig is komen ( vaak wordt de stofwisseling dan anders)
ik zou zeggen een boett deken
ja ik weet het het ziet er niet uit maar ja het werkt wel.
ook inderdaad culivetsum samen met allergritum kan helpen het na deel is dat die meestal het tweede jaar beter helpt.

tja....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 05:49

ik gebruik nu voor het tweede jaar culivetsem en allergitum van VSM(Combinatie van die 2 samen werkt het beste)
ik spray haar manenkam en staartwortel elke dag in met jeukstop van silverlinde en spray haar lichaam elke dag in met anti vliegen spul van NAF
tot nu toe-afkloppen-heeft tink nog niet geschuurd
overigens blijft ze wel na 16.00 uur binnen tot 10.00 ochtend,dus alleen overdag naar buiten.
deze spullen zijn allen te verkrijgen bij de paardendrogist.de producten van VSM kun je ook bij je DA bestellen.

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 14:09

Er is maar 1 echte oplossing Stef! VERHUIZEN!!!
Hahaha, sorrie, nee ik heb helemaal geen verstand van paarden en ponies met exceem. Dat komt omdat dat hier niet voorkomt. De vliegjes kunnen niet leven in zoute lucht oid. Zal ikje een zak lucht opsturen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 17:09

ik heb nu gewoon bij de drogist iets van VSM ofzo gekocht, ben alleen ff kwijt hoe het heet. Een geel met witte tube.
Hopen dat dit werkt. Volgens de man van de drogist was het zeker het proberen waard en had hij het vaker aan mensen met paarden verkocht.
Enneuh jantina, zakje lucht kan je sturen, maar dat waait zo snel weg he Haha!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 17:20

ja zo'n dunne deken zie je nu erg veel vind ik, met hals en staart flap, misschien wel handig, alleen als ze dan toch gaat schuren schuurt ze natuurlijk dat ding naar de mallemoeren

"Some memories are best forgotten"

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:04

Citaat:
Op 2001-06-16 18:20, schreef yor:
ja zo'n dunne deken zie je nu erg veel vind ik, met hals en staart flap, misschien wel handig, alleen als ze dan toch gaat schuren schuurt ze natuurlijk dat ding naar de mallemoeren


nee das niet waar want ze gaan niet schruren want de mug prikt daar niet dus hebben ze er ook geen jeuk Lachen
alleen het probleem bij kvika is dat ze nu haar uiers te pakken menen die poedersuiker vliegen Boos!

tja....

jelly
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:17

Hoe meer ik lees over zomereczeem hoe duidelijker het wordt dat je het probleem eigenlijk niet kan verhelpen (alleen door te verhuizen... ). Het is namelijk een allergie en alleen in het meest gunstigste geval groeien ze er voer heen met behulp van middeltjes zoals Culivetsem en Allergitum. Voor de meeste gevallen (ook de mijne) geldt dat je de jeuk kan verminderen door je paard iets te geven dat helpt bij de afvoer van de stoffen waarvoor hij allergisch is (dus de stofjes van de mug) en door hem in te smeren met jeukstillende en mugverjagende smeersels.

Ik heb goede ervaring met AVS 14 en Jeukstop. En ik geef hem elke dag knoflook en appel azijn.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 00:10

zomereczeem is erfelijk en ze kunnen er nooit echt overheen groeien. Voorkomen is he tbeste, door op te stallen als de mugjes actief zijn (bij zons op- en ondergang) en op broeierige dagen. Switch helpt erg goed, Culivetsem (homeopatisch) schijnt ook wel te werken en er zijn inderdaad goede dekens zoals de Boettdeken die speciaal hiervoor is ontwikkeld. Maar het opstallen voorkomt het gestoken worden en dus de irritatie/allergische reactie op de steek van de mug. Succes!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 16:37

ik zweer bij itch free gel

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:35

Nog betere oplossing voor een schurend paard.
Gewone huis tuin en keuken natuur azijn.de staart of manen een beetje nat maken en een flinke scheut azijn er over heen smakken en de stof is weg en zo hebben ze geen jeuk meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, cinniz123, lovelucydan, nienmoon, Sjors050 en 32 bezoekers