Hoe uitdunnen??!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Hoe uitdunnen??!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 14:10

Heej allemaal,

Mijn paard heeft ontzettende dikke manen Hoe kan ik ze nou het beste uitdunnen? Ik heb zon uitdunkammetje maar dat helpt voor geen meter! Frusty En als ik zn manen trek worden ze wel wat dunner, maar dat duurt uren Gaaaap Heeft iemand suggesties???

Groetjes Geriette

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:15

Je hebt ook uitdun schaartjes. Maar weet je zeker dat je dat goed doet wet dat mesje? Ik heb er weleens de dikke manen van een haf mee gedaan...

lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:17

Je hebt ook uitdunkammetjes waar zo'n mesje tegenaanzit, een soort van scheermesje lijkt het wel. Je hoeft dan niet zo'n kracht te zetten als het goed is, en houdt dus ook nog wat van je handen over na een uurtje trekken....

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 14:20

Heeej,

Bedankt voor de reacties! *LOL* Ik heb ook zon kammetje met zon mesje, das best handig, maar de manen worden er alleen maar dikker van Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

Groetjes Geriette

lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:33

das niet de bedoeling, maar je bedoelt denk ik dat je manen er in ieder geval niet dunner van worden?
Misschien voor het echte uitdunwerk een gewoon kammetje gebruiken (hiermee trek je er ook echt haren uit, ipv ze met het mesje door te snijden). wat ik ook wel eens doe is gewoon de schaar pakken voor het op lengte knippen, en een uitdunschaar om aan de bovenkant van de manen, dus waar de manen beginnen, uit te dunnen. Snap je?
(vast niet, met zo'n wazige uitleg....) Verward

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:15

Ik zou denk ik toch ook maar gaan trekken. Het duurt even, maar dan heb je ook iets.
Je moet me toch eens vertellen hoe manen dikker worden als je er met een mesje doorheen gaat. Je snijdt er dan toch iets af? Anders mag je het best eens voorkomen doen, krijg ik ook een paard met mooie volle manen en staart.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:29

Ik zou ook toch maar gaan trekken. Owkee het duurt wat langer maar dan heb je wel iets!!!!!!!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:33

trekken, gewoon normaal, en dan elke dag eventjes!!!
Heb ik bij mij paard ook gedaan, en de manen zijn nu lekker een stuk minder!!!!
Maarruh.... ik ben er wel lang mee bezig geweest, en heb er 3 emmers vol haar uitgahaald