Ze wordt niet dik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Ze wordt niet dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 15:03

Misschien zie ik wel spoken hoor en maak ik mij voor niets druk, maar Ro is bijna 8 maanden drachtig (1 maart precies 8 mnd) en ze wordt maar niet dikker. Ze is wel narrig en als je bij haar uiers komt wordt ze kwaad, maar dik is ze niet. Wel dikker dan eerst maar ze ziet er nog steeds uit als een gezond mooi in der lijf zittende sportpaard.

De veearts zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken, omdat na de laatste scan het onmogelijk zou zijn geweest het veulen te verliezen zonder dat ik daar wat van heb kunnen merken. ij vond Ro er goed uitzien en omdat het haar eerste veulen is zijn de banden nog wat strak.

Toch maak ik mij wel zorgen ik ben best wel zenuwachtig. Ze is qwel eens stuk slomer geworden. Ze is nl altijd heel heet met rijden, maar sinds 2 weken is ze zo mak geworden???? kan dat er ook mee te maken hebben dat ze wel drachtig is? Ze ziet er echt super uit.

groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 15:19

Tja, bij Raimaer (ook sportpaard *LOL*)zag je het overduidelijk met 8 maanden en dat is ook haar eerste veulen. Ik vond idd bij de clinic van Katja dat jouw merrie nog zo mooi slank was. Kan je dus eigenlijk niet helpen, maar dat sloom worden herken ik iig wel.

Raimaer zag er met ruim 9 maanden drachtig dus zo uit:
[ITP] Op bezoek bij Raimaer, Lielle en de buik!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 15:22

Tsja daarom maak ik mij ook zo druk. Zucht.... De veearts zei dat ik mij dus geen zorgen moest maken. Ze is ook nog niet hengstig geworden. (het is zelfs zo erg dat ik el roy wel eens voor haar box parkeer)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 15:32

Het ligt er helemaal aan hoe ze het veulen draagt. In de lengte of in de breedte (jaja dat schijnt te kunnen).
Jelrite is 2 maart uitgerekend en ook in de laatste maand pas écht dik geworden. Het veulen is een soortement van ingedaald.
Ik denk echt niet dat je je druk hoeft te maken.

:evaw:

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 15:59

Het ligt er idd aan hoe een merrie het veulen draagt. Ik heb vorig jaar een merrie met 10 maanden nog op laten voelen omdat ik twijfelde of er nog wel wat in zat. Er was aan de buitenkant niets te zien en 4 weken later kwam er een groot veulen uit.
Dezelfde merrie is volgende week uitgerekend en ze begint de laatste 3 weken pas wat te groeien. Ik kon het eerder aan haar uier zien dan aan haar buik.

Als je het zeker wil weten, kan je haar door de DA laten opvoelen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:11

ik heb hetzelfde dilemma, Nuala word ook maar niet dikker en is nu 7 maanden drachtig. Ze is voor het laatst gescand met 3 maanden, en nu hoorde ik dat ze tot 180 dagen het veulen kunnen verliezen zonder dat je het merkt. Ik dus helemaal in de stress.

Ik heb gewoon de DA gebeld en hij komt vrijdag opnieuw opvoelen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:27

ik zou ook helemaal in de zenuwen raken ja..maar als je DA zegt dat het goed zit..
Voor de zekerheid zal ik haar toch nog even oplaten voelen.

succes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:50

Oei Meer, ik ga heel hard duimen dat je merrie topch echt wel draagt zeg! het zou je maar gebeuren! Toch maar keertje op laten voelen nog? Die zenuwen zijn ook niks.... Succes meissie.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:27

De laatste 3 maanden groeit het veulen het meest, ze is nu 8 maanden, dus moet nog beginnen! Maak je niet druk, je zal zien dat je in de komende maand wel een verschil krijgt.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:13

ik hoop voor je dat ze drachtig is. Bij sommige merries kan je het pas heel laat zien.
Wij hebben vorige week onze merrie op laten voelen omdat we ook twijfelde en zij was helaas leeg Huilen . hij vond haar ook geen buik hebben, terwijl ik dacht dat ze wel wat dikker was geworden. Sommige momenten heb ik nu nog van misschien zit er toch nog wel wat in. Al was het 8 op de 10 zeker dat ze leeg was. Ze stond namelijk niet stil met opvoelen.

veel succes met je merrie
hopelijk is ze drachtig.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:51

Dat slome had mijn anders brutaaltje ook, het veulentje zit er vast nog wel hoor!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:30

Mijn appaloosa merrie is nu drachtig van haar 5de veulen en net als de vorige keer is er weer niets te zien, mooi in sportconditie, strak buikje, geen uiers, e.d. Zij laat zich ook niet opvoelen, dus ik ben niet 100% zeker van een dracht (behalve dan dat ze geen hengstigheid vertoont, ook niet op de hengst), maar zij krijgt pas in de 10de maand een buikje, ondanks dat ze dus al meer veulens heeft gehad. Je kan het veulen trouwens wel voelen trappen!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 13:16

Ik heb ook heel lang met twijfels rondgelopen, mijn welshpony werd eerst snel dikker en toen leek het stil te staan.
toen ze ook nog eens begon te knipperen bij andere paarden had ik het ook niet meer.
maar vorige week was ik in de stal, en ze is nu ondertussen zo rond al seen ton aan het worden en was haar buik gewoon helemaal aan het shaken.
zowel links als recht was de kleine aan het trappelen.
hij of zij droomt vast van een carriere op de racebaan ofzo?????

maar goed ik denk dat als je een maandje verder bent je het wel zal gaan zien, voor mijn pony is het ook haar eerste veulen en ze is begin mei uitgerekend.

succes ermee

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:54

Als je zekerheid wil moet je haar toch maar eens laten scannen misschien of opvoelen. Ik zou ook niet tegen die onzekerheid kunne.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 17:09

Ze is met 3 1/2 maand voor het laatst gescand en daar zag het er super goed uit. Nou ja ik wacht wel af. Ro is heeel lastig met rijden tegen het gevaarlijke aan misschien door het veulen ik weet het niet ik heb het werk maar een tandje lager gezet.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:18

Bij mijn merrie zag je met 8 maanden ook nog bijna niks. Mensen vroegen me regelmatig of ik wel zeker wist dat ze drachtig is. Ja dus! Ze is niet meer hengstig geweest, en je kon met wat geduld het veulen duidelijk voelen (vooral na het rijden en ze aan de slobber stond). Ook was ze wat ronder dan normaal, maar mensen die haar niet kennen zagen in haar gewoon een gezond rond paard. Ze is nu 10 maanden drachtig en nu wordt ze toch wel echt rond! Geef het nog een maandje, dan moet je het toch wel gaan zien. Sterkte!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:21

ik zou haar niet laten opvoelen ofzo hoor.
mijn idee is altijd hoe minder er in gerommeld word hoe beter.
gewoon alles goed in d egaten houden en haar in ieder geval behandelen als een drachtig paard.
ook al zie je met een maandje nog niet veel toch al wat voorzorgsmaatregelen nemen, merriebrokken geven de laatste twee maanden etc.
komt vast wel goed.
mijn paard heeft het op 3 maanden verloren en dat konden we duidelijk aan haar gedrag merken ook al hebben we niets gevonden.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:03

Sja... ik zou er ook niet tegen kunnen. Ik weet niet hoe het is gegaan met mijn veulen... Ik heb de merrie toen amper gezien voor de bevalling, Ze is namelijk van mijn zus, en zij staat op een andere stal dan ik, dus maakte ik er niet veel van mee, al hoewel het wel jammer was, ik heb em nooit voelen trappen enz...Ik ga alweer te veel offtopic! Maar de laatste maanden , weken worden ze heel snel dik dus maak je niet te veel zorgen! die van me zus was ook niet zo dik en er kwam wel een groot veulen uit! Lachen

Ik ben benieuwd! Groetjes wendy

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 112 bezoekers