Niet weerrrrrr :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Niet weerrrrrr :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 11:57

De dierenarts is gisteren weer geweest Verdrietig sinds ik Mabel heb is hun omzet verdubbeld Tong uitsteken

Gisteren had ze koliek! Dus even op volgorde:
- dik been, naar de kliniek voor foto´s+ruim 2 weken rust
- klap van ander paard knie open, antibiotica 2 dgn+ruim 2 weken rust
-koliek.......

Gisteravond oogde Mabel al wat sloom terwijl ze juist zo fris was de laatste tijd maar goed ik was allang blij dat ze zich gedroeg. Tijdens het longeren was er helemaal niets aan de hand ze heeft zelfs gemest.
Eenmal op stal heb ik haar stal uitgemest en toen begon het..
Ze hing aan haar halster en sloeg naar haar buik. Eenmaal op stal ging ze meteen liggen en was niet meer van plan om op te staan. Ik heb haar gelukkig wel overeind gekregen en ben gaan stappen stappen en nog eens stappen...*zucht* op een gegeven moment meste ze weer maar verder was er geen verbetering.
Dus toch maar de dierenarts gebeld Scheve mond het duurde een uur voordat hij er was want hij had een bloeding te behandelen...
Toen hij er was hadden we het ergste al gehad, haar artslag was rustig dus na een ontspannende injectie mocht ze lekker op stal.

Vandaag ben ik nog nietbij haar geweest want ik zit nu zelf ziek thuis Lips are sealed

Wat staat ons nu nog te wachten dit is toch niet normaal zoveel ongeluk met je paard?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:33

ik kan erover meepraten meisje
Hopelijk houd het nu eindelijk eens op
sterkte en beterschap:D
kusje!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:43

join the club!
Ik heb goldie sinds juli en zij en ik waren in december eindelijk een beetje op de goede weg, wat betekende dat ze eindelijk ook eens uit zichzelf ging doen wat ik vroeg, toen ze het in haar hoofd haalde om te gaan vechten met het paard van mijn vader..... resultaat: achterbeen van sprong tot en met koot open en een maand gestapt....
toen was ik net weer begonnen en toen kreeg ze in een jolig sprintje met haar vriendin per ongeluk een klap tegen haar knie.... meteen bloeden en het bleef maar dik en warm en onregelmatig!

En nu kon ik eindelijk weer beginnen.... is ze aan het wisselen en heeft 2 nieuwe tanden rechtsboven gekregen ipv 1.... dus nu kan ik absoluut niet aan haar mond komen of ze wordt pisnijdig, dus ik rij met een los teugeltje totdat de tand binnenkort getrokken gaat worden als hij genoeg door is gekomen..... het probleem is dat alle balans die ze voor die tijd had, (ze was pas net onder het zadel) foetsie is dus ik kan eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen!

echt pech hebben !!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 12:51

pff inderdaad het zit soms niet mee en het stomme is ik heb 4 jaar een leasepony gehad en die had nooit wat en nu heb ik Mabel helemaal voor mezelf en ze krijgt het een na het ander.
Ik hoop ook dat het nu eens afgelopen is en ook voor jou en joy, marloes.
En veel sterkte met Goldie, ik ga meteen in je profiel kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:49

Goh het zit jullie echt niet mee.
Hopelijk heb je nu alles gehad en ga je een fantastische zomer tegemoet.

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 14:25

dank je, dat zou wel leuk zijn, want zo is het een dure hobby!
het voordeel is dat ik alle tijd had om te poetsen en te tutten en dat de band tussen goldie en mij nu wel een stuk sterker is geworden... dus laat die geweldige zomer nu idd maar komen!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:00

Pfoe ik ken dat gevoel. Knokpartij = wonden, stalen hek in geslagen = rug/beenblessure, koliek = Uithof, tijdje later weer koliek... bleghh....

Sterkte en geef haar maar een dikke knuf van me Knipoog

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 09:37

wow alles in 1x
Sterkte he !

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 09:47

Tja, het is altijd wat met die paarden (zegt mijn Frank dan, hij is geen paardegek...). Ik had ook eindelijk een goed paard gekocht afgelopen voorjaar. Kreeg dus in sep. koliek, operatie, daarna hoefbevangen, gekanteld hoefbeen en dus aangepast beslag, toen rugproblemen omdat zijn spierstofwisseling in de war is na dit alles. Nou, toen hier van de week een aantal paarden bij ons op de club begonnen met hoesten heb ik meteen besloten om mij daar voorlopig niet te laten zien....
Ik houd zo ongeveer in mijn eentje hier de hele dierenartsenpraktijd draaiende deze winter. Gelukkig ziet het er nu redelijk goed uit en ik ben afgelopen week bij Rodinde geweest en die zei dat het wel lang gaat duren maar dat het wel weer goed komt zoals het er nu uitziet. En intussen mag ik vooral veel (!) rijden dus dat advies was ook niet verkeerd...
Dus ik hoop voor jou dat je problemen nu ook voorbij zijn. Misschien ben je er nu wel in eenmaal van af voor de komende jaren. Succes!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:04

jeetje zeg, het valt inderdaad niet mee met julie deze winter.
heel veel sterkte en hopenlijk ga je een fantastishe lente en zomer tegemoet.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:20

Ja, het is altijd wat met die paarden. Mijn hengst is ook zo leuk geweest om zijn gewrichtsband in zijn achterbeen op te rekken waardoor hij zijn been een tijd lang verkeerd heeft heeft gebruikt waardoor hij een peesontsteking heeft gekregen. Ik ben na 4 weken stalrust al weer zo ver dat ik aan het stappen ben twee keer per dag. En enkele dagen geleden verraste hij me weer met een fikse ontsteking aan zijn been -> tijdens stalrust zichzelf geslagen en een wondje veroorzaakt.
Dus, we voelen met je mee en hopelijk blijft de ellende nou eindelijk een tijdje uit. Ik heb soms inderdaad ook het gevoel dat ik alleen maar voor de veearts sta te werken Knipoog

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 10:49

Ik had vroeger ook altijd bonje met mijn paarden. Dan weer kreupel, of een rare wond, of koliek inderdaad....nu heb ik twee bastaardjes en die hebben werkelijk nooit wat. Maar ja, het is denk ik gewoon een kwestie van geluk of pech hebben

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 11:09

Zo te lezen zijn er genoeg lotgenootjes heel veel succes en beterschap allemaal!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:48

Jeetje zeg dat is niet leuk meer! Ik hoop nu echt van harte dat het allemaal beter mag gaan nu. Want dit is helemaal niet leuk