Weten ze hoeveel ze me met zulke dingen kwetsen???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Weten ze hoeveel ze me met zulke dingen kwetsen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 21:29

Bij ons in de klas hangt een rotsfeer.
De ene na de andere word uitgescholden, ik dus ook Verdrietig (soms).

Maar het word me nu echt te veel,
Schelden Alé, maar maar met ziektes schelden :/.
Favoriete woorden van iedereen Scheve mond , Kanker en Tumoren Verdrietig.
Ik kan hier echt niet tegen.

Ik ken veel mensen die kanker hebben , of hebben gehad.

Maar wat ik zelf het meest erge vind : Ze schelden gewoon met zulke dingen.
Krijg lekker een tumor in je reet.
Ik zag van de week een jochei lopen met een tumor in zijn nek, WHAAAHHAA Huilen .
Zulke dingen kun je toch niet zeggen.

Mijn moeder heeft een hypofiese tumor, en als de dokters niet zo goed hun best hadden gedaan.
Dan was mijn moeder eerst blind geworden, door de tumor die tegen haar ogen aan zou drukken, en zou ze verlamd raken, doordat de hersenes ook onder druk kwamen,
En zou ze dood zijn gegaan.

Ze hebben de operatie in 1995 gedaan, en het is heel erg goed gegaan.
Mijn moeder is NIET blind, kan nog lopen, en kan alles nog.
Ze heeft alleen botontkalking, maar daar is nog mee te leven.

Maar ze zeggen dus van zulke dingen in de klas.
Maar ik kan er zo slecht tegen.

Ik heb er iets van gezegt dat ze over kanker liepen te schelden en te doen.
Wat krijg ik als antwoord : Dus jij kent veel mensen die er aan dood zijn gegaan ?? , Ik hoop dat jij de vokgende bent Huilen .
Dit is al wel een tijde geleden.

iK moest bijna overgeven, zo een ziekelijk antoowrd krijg je dan terug Misselijk Lips are sealed Frusty .

ik kan er niet tegenop Boos! Verdrietig .
Het doet ook zeer , om mensen zulke dingen te horen zeggem
En dat mijn vriendinnen er nisk van zeggen .

Naar mijn mentor gaan, dat doe ik niet zo snel, die vind ons al een K*Tklas .


Ik wou dit gewoen even kwijt.
Ik kan me hier zo boos om maken Boos! .
Jullie ook ???

: dat zou ik met al die rotklasgenoten willen doen die zulke dingen zegen.
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 26-02-03 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:32

Ik vind dit echt zo zielig voor je, ik wou dat ik je kon helpen...........Het enige dat ik kan zeggen is ga naar je leerkracht of naar een andere school. Sommige mensen zijn zo ontzettend kortzichtig........... ZOOOO DOM, Vriendinnen!!!!!! vriendinnen vinden dit niet leuk........ Praat met je ouders ga daar weg.................Vind het zo kl....te voor je

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:32

sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen. Dingen zoals "Ik hoop dat jij de volgende bent". Ik heb af en toe wel problemen in de klas, maar dit soort dingen Misselijk

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 21:38

Mijn vriendinnen zeggen niets over : krijg dat of krijg dat.
Maar ze zeggen er ook nisk over.
Ik ga niet van school af, dat vind ik ook niet super noodzakelijk.
Maar ik vind het gewoon niet fijn alsze zulke dingen zeggen Misselijk.
Ik ga wel kijken of ik morgen in de pauze met de mentor ken praten, maar daar denk ik nog wel even goed over na.
Dat over : Ik hoop dat ji jde vogende bent, dat is al een tijdje geleden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:07

Hoe dan ook, mensen moeten toch kunnen begrijpen dat ze anderen kunnen kwetsen met dit soort benamingen? Ik zou idd eens naar een leraar stappen.
Misschien kan er wel een lesuur aan besteed worden zodat die kinderen ook weten waar ze iemand voor uitschelden...

* To Belg, or not to Belg *

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:11

Jeetje zeg wat een klasgenoten, snappen die niet wat ze zeggen ofzo...hoe stom kun je ziijn? Snap niet dat je zulke (onmenselijke) klasgenoten hebt, zou er toch eens met een leraar over gaan praten,dit is echt niet meer normaal ofzo!!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:19

Onbegrijpelijk dat mensen sommige dingen over hun hart kunnen verkrijgen he Misselijk
Mijn moeder is overleden aan een hersentumor, hier is eerst ook nog een lange periode van spanning en onzekerheid en van alles aan voorafgegaan. Zoiets is gewoon vreselijk als je dat overkomt en het doet je onwijs veel pijn (en als je 12 jaar bent zijn veel dingen ook nog onbegrijpelijk en kun je ze vaak nog niet bevatten denk ik) dan nog zijn er mensen die het over hun hart verkrijgen om te zeggen dat het JOUW schuld is dat je moeder dood is omdat ze je bv niet meer wou zien, of omdat ze van jou af is, en zo zijn er nog vele variaties. Maar mensen die zo iets zeggen hebben geen idee hoe erg ze je er mee kwetsen of anders... Degene die dat ook tegen mij hebben gezegd hebben het geweten ook en kijk ik ook nooit meer aan, er zijn gewoon dingen die je gewoon niet doet vind ik....

Heel veel sterkte en succes ermee! Ik zou er wel over gaan praten, dat mensen dat gewoon zeggen en ermee spotten vind ik niet kunnen hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:21

Weet je, qua persoonlijkheid ben je beter als je naar de leerkracht gaat dan al die sukkels bijelkaar die dit soort dingen zeggen. Ik heb meer bewondering voor jou dan hun ALTIJD

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:21

Ik ken dit. Bij ons in de klas zijn er ook een paar die kanker bijvoorbeeld als favoriete scheldwoord hebben. Mijn buurmeisje heeft ook een tumor tegen haar hypofyse aan, maar bij haar kan hij niet worden weggehaald... Verdrietig Dat meisje is ook ooit zo uitgescholden (door mensen uit mijn klas), en ze is helemaal geflipt. Sindsdien is het bij ons in de klas veel minder geworden, omdat de meeste er toch best van geschrokken zijn. Wij hebben ook weleens met de mentor proberen te praten, maar die heeft een hekel aan onze klas , omdat we nou eenmaal niet zo braaf zijn, maar ik vind dat een mentor zoiezo klaar moet staan voor zijn/haar leerlingen, of hij/zij ze nou mag of niet !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:38

Kun je er niet eens met de mentor over praten? En dan een schooluitje organiseren naar een ziekenhuis met kankerpatienten? Er zijn ook boeken te koop die over de lijdensweg vertellen van kankerpatienten. Sommigen zijn heel erg jong....

Een van die boeken is het dagboek van Floortje Peneder. Als je daar aan kunt komen, en er voor kunt zorgen dat er in gelezen wordt (in de klas dan) heb je al een stuk gewonnen.

Verder zou ik niet laten merken dat ze je met zulke opmerkingen raken, want dat maakt het alleen nog leuker om je te pesten. Maar om scheldwoorden te gebruiken, dat vind ik dus echt een gebrek aan opvoeding en omgangsvormen. Spreekt niet voor het volk dat er bij jouw in de klas zit.

Voor de rest kun je altijd in een discussie zeggen: van kanker kun je genezen, maar van domheid niet....Haha!

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:44

Ik kan hier ook heel slecht tegen! Mijn moeder is overleden aan kanker toen ik 8 was.

Cassidy had een aantal hele goede suggesties, maak daar gebruik van. Blijf zelf de wijste en laat je niet van je stuk brengen!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:45

Die laatste is super Cassidy Haha!

Verder sja...hier in Rotterdam weet je niet beter meer. Als iemand voor kankerlijer o.i.d. wordt uitgescholden kijkt men er niet eens meer van op. Tegen mij wordt het ook weleens gezegd, ik hecht niet zoveel waarde aan die scheldwoorden. Je moet maar denken dat schelden geen pijn doet. Je kunt er beter om lachen dan dat je je er wat van aantrekken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:05

Schelden doet geen pijn wordt vaak gezegd maar het is een echte dooddoener. Schelden doet wel pijn, zeker in dit soort gevallen. Cassidy's opmerking is er een uit duizenden en die zou ik ook zeker eens terloops laten vallen. Want dom zijn ze inderdaad en ik hoop voor hen van harte dat niemand in hun familie deze vreselijke ziekte ooit krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 00:19

Het raakt mij ook altijd wel als ik dat soort dingen voorbij hoor komen. Verder ben ik het ook eens met wat Cassidy allemaal vertelt, dat zijn goeie dingen. Inhakend op de laatste opmerking die Cassidy maakt, mijn moeder zegt altijd over dat soort mensen: "dom geboren en helaas nooit wat bij geleerd", dat komt op hetzelfde neer. Dom is altijd een beetje moeilijk, maar stijlloos is het zeker en onfatsoenlijk ook nog; zo komt het tenminste op mij over.
Sterkte ermee en praat met iemand erover, jij mag als individu niet opdraaien voor de reputatie van een klas, ik hoop dat je mentor dat ook begrijpt en zo niet, dan moet je hem misschien even helpen Knipoog.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 08:49

Oke,
Bedant Cassidy voor je tips Knipoog.
Ik ga eens kijken of ik vandaag met de mentor ken praten .

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 08:49

Oke,
Bedant Cassidy voor je tips Knipoog.
Ik ga eens kijken of ik vandaag met de mentor ken praten .

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:13

Wat erg! Ik zou denk ik toch naar de mentor stappen, of als die niet luistert, naar de directeur misschien?

Het lijkt me vreselijk, gelukkig is er nog niemand in mijn familie aan doodgegaan, alhoewel sommigen borstkanker hebben gehad...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 09:29

Die mensen zijn in emotioneel opzicht heel erg arm. Dit is niet alleen een kwestie van opvoeding; sommige dingen moet je gewoon aanvoelen dat ze niet kunnen, en als je dat niet kan, dan is dat een tekortkoming in karakter effect heeft op sociaal gebied en op emotioneel gebied. Ik denk dat jij een heel stuk boven die mensen staat en dat jij er ook niet tussen thuis hoort. Op wat voor opleiding of school zit je?

De hond is de betere mens

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:28

Als ik mensen hoor schelden met zoiets als kanker krijgen ze meteen de volle lading.Ik weet dat het ontzettend kwetsend kan zijn,en mensen die ermee schelden denken gewoon niet na bij wat ze eigenlijk zeggen.
Zoals Xono zegt,in grote steden word het bijna normaal.
Ik woon niet in een klein dorp,en mensen in mijn buurt hoeven er niet mee te schelden,want ik word er gewoon ontzettend kwaad over.
Ik ken ook meerdere met kanker,of die er aan dood gegaan zijn.
Verder ga ik met desiree mee.
Ik hoop dat het praten met de leraar iets heeft opgeleverd,
kan me eigenlijk niet voorstellen dat het hem niks doet als leerlingen zo praten.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:50

Cassidy schreef:
Een van die boeken is het dagboek van Floortje Peneder. Als je daar aan kunt komen, en er voor kunt zorgen dat er in gelezen wordt (in de klas dan) heb je al een stuk gewonnen.


Inderdaad, dat is echt een prachtig en ontzettend indrukwekkend boek. Als 'de pestkoppen' dat lezen gaan ze er vast ontzettend anders tegen aan kijken

Verder zou ik absoluut ook gaan praten met m'n mentor of eventueel misschien coordinator (ik neem aan dat je op de middelbare school zit, ik had ook een coordinator van ieder leerjaar, of een conrector). Als je zelf niet echt dwars bent in de klas, dan wil hij je echt wel helpen. Ben je zelf soms ook een ontzettende pestkop, dan neemt hij/zij je misschien niet serieus, maar proberen kan natuurlijk altijd. En neem maar van mij aan dat een volwassene scheldwoorden als deze ontzettend serieus neemt! Ook al hebben docenten misschien niet veel invloed en ontzag op die leeftijd (meestal voelen de pestkoppen zich er ver boven staan), ze kunnen wel invloed uitoefenen. Dat door middel van inderdaad klassikaal (of verplicht) lezen van boeken zoals die van Floortje Peneder, video's kijken over 'enge' ziektes en dergelijke.
Ik heb een jaar geleden ook een video te zien gekregen over mensen in oorlogslanden en derde wereldlanden, omdat van journalisten verondersteld wordt dat ze tegen die beelden kunnen. Ik heb ontzettend zitten janken, het is afschuwelijk hoe die mensen leven.
Ik denk dat ook de ogen van je klasgenoten wel zullen openen na het zien van een soortgelijke indrukwekkende video over kanker (en alle ziektes waar ze verder nog mee 'gooien'). Ze doen stoer in de klas en willen perse aanzien en aanhang hebben, maar reken maar dat het ze raakt! Na zo'n zullen ze misschien zeggen: "Jaaa boeiiuuuhh" ofzo, maar thuis gaan ze er gegarandeerd over nadenken.
Dus ga naar je mentor en doe er wat aan! Want ik denk dat meerdere klasgenoten zich aan deze woorden ergeren, maar er niets tegen durven te doen. En er moet iemand de eerste stap zetten!
Succes, en sterkte natuurlijk!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:28

Ik denk dat je het maar het best kan proberen te negeren. Sommige mensen hebben echt een betonnen plaat voor hun kop. Mijn buren hebben 3 kinderen, buurman zelf is anderhalf jaar geleden overleden aan longkanker door astbest. Zelfs toen deze man nog leefde gingen de kids tegen elkaar tekeer met woorden als *lijer *wijf en noem maar op. En echt geen kleuters, maar tieners tussen 15 en 19 jaar!! Onvoorstelbaar dom dus. Ik heb weleens gedacht dat ze niet eens weten wat ze tegen elkaar roepen, dat kan bijna niet anders als er zelfs binnen je gezin iemand aan deze ziekte lijdt en wacht op het naderende einde. Ook ik ben een aantal mensen kwijt aan kanker, en ik vind het zowiezo een moeilijk woord om te zeggen, laat staan dat ik het als een soort stopwoord gebruik. Want zo moet je het denk ik zien. Voor veel mensen is het een stopwoord. Het is een gebrek aan woordkeus, gebrek aan gezond verstand, noem maar op. Dat soort mensen is het denk ik niet af te leren. Staat waarschijnlijk lekker "stoer" Verward

Verder vind ik de zin van Cassidy heel mooi: Van kanker kan je genezen, van domheid niet. Probeer in ieder geval niet te laten merken dat die woorden je kwetsen. Negeer de persoon gewoon.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, chazzie, wonanda en 43 bezoekers