Paardrijden ontspanning?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 18:54

Ik doe paardrijden voor mijn ontspanning en ik beleef er erg veel lol aan. Maar op sommige dagen denk ik wel eens..doe ik dit echt voor de lol?
Klinkt dramatisch maar dat valt wel mee. Heb eergisteren gesprongen op mijn nieuwe paard. En ja dan loop je iets meer risico om eraf te vallen. Ik rij al best wel lang maar dit is de eerste val die nog nadreunt. Ik heb mijn heup en vier ribben gekneusd. Toen ik gisterochtend wilde opstaan viel dat niet mee en toen dacht ik even...doe ik paardrijden voor mijn ontspanning? Bij elke beweging doet mijn lijf pijn. Ik kan nu even
niet rijden.. helaas want ik mis het nu al. Maar ja ik kom er niet eens op zo met die gekneusde ribben en heup.
En ik raak al gestresster...dus nu heb ik antwoord op mijn vraag. Ik doe paardrijden voor mijn ontspanning.
Ook al slaat dit nergens op ..ik moest het even kwijt.

O waar ik trouwens nog het meest van baal.. heb een nieuw kiefferhoofdstel gekocht.. in mijn val nam ik de teugels mee. Hij ging op de teugels staan en weeeehhh alletwee de bakstukken doormidden.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Alexandra op 2001-07-13 20:00 ]</font>


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 20:48

dat denk ik ook wel eens....
vandaag ook weer, hij ging gewoon kl*te. Boos!
tegen de hand, niet voor het been, wegtrekken als je hem een schop verkoopt...
tja mijn motto op zo'n moment is dan: paardrijden is leuk Schijnheilig
zo niet, dan toch....
en dan heb je er dagen bij dat alles super gaat *LOL* das ook wel weer fijn voor je motivatie Knipoog

btw balen van je nieuwe hoofdstel joh!! Boos!
die bakstukken kun je trouwens ook los kopen.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:14

Ik rijd dus voor een handelsstal en vind het soms best wel moeilijk om altijd maar weer zoveel paarden te rijden. HEt is heel leuk maar het valt me ook wel zwaar..

AAn de andere kant. als het goed gaat is het 4 x zo leuk!
Steef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:19

Ik heb een p[oosje terug ook in zo'n fase gezeten en had toen een klein briefje op mijn spiegel hangen met mijn onderschrift daarop. Dat zag ik dan iedere morgen voor ik naar stal ging.
Zet hem op hoor, het wordt vanzelf wel weer leuk! Just smile and keep riding! Cool

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 21:27

'Rijden en africhten zijn een bron van teleurstellingen, waar door die te overwinnen een stroom van geluk ontstaat.' -Ernest van Loon


Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:23

Heb dat de laatste tijd ook hoor, veel spanning tijdens ontspannen rijden. Dus je bent niet de enige. Alleen ik heb nog niets gebroken of gekneusd. Jij wel en dat is triest. Vorig jaar heb ik mijn vinger gebroken met de paarden en 6 weken in het gips en mijn vinger blijft voor de rest van mijn leven zo krom als een hoepel.
Beterschap!!

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 07:27

Waarschijnlijk hebben veel mensen dat soort gedachten, tijdens een slechte les, een val, etc.
Ik had het zelf bij mijn vorige verzorgpaard regelmatig wanneer ik weer merkte dat het niet klikte tussen mij en de eigenaresse. Gelukkig heb ik sinds kort andere verzorgpaarden, waar het veel ontspannender aan toe gaat, waarbij je het gevoel hebt dat het gewaardeerd wordt wat je doet.
Heel veel sterkte met je kneuzingen, en hier op Bokt zorgen we wel dat je je niet zo zal vervelen zolang je nog niet mag rijden *LOL* .
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 08:40

Ik geloof dat ik een grote uitzondering ben als ik jullie reacties lees maar ik heb dat dus echt niet.

Ik rij paard voor mijn plezier. Als dingen dus tegenvallen of anders uitpakken dan dat ik had verwacht heeft dat geen enkele consequentie, behalve dat ik misschien teleurgesteld ben.

En ook je teleurstellingen moet je kunnen relativeren. Ieder paard heeft wel eens een slechte dag en het is op die dag maar net hoe jij dat als ruiter weet op te lossen. Je kunt niet iedere vogende dag een stapje verder gaan dan gisteren, soms is het verstandiger een stapje terug te doen om toch de harmonie met je paard te bewaren.

Ook zit ik altijd op de rug van mijn paard met de wetenschap dat ik zelf de beperkende factor ben in het hele rijden. Ieder paard heeft een eigen karakter maar he tis wel aan ons ruiters om daar rekening mee te houden en de training in zo goed mogelijke banen te leiden.

Ik ben gewoon akelig positief als het over het rijden en paarden gaat. Waarschijnlijk komt dat omdat ik zelf een heel grote teleurstelling te verwerken heb gehad, dat ik nu overal de lichtpuntjes uit kan halen *LOL*

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:44

Ik begrijp wat je bedoelt.

Ik ben vorig jaar flink van mijn toenmalige paardje afgestuiterd en kreeg m'n twijfels over paardrijden.
Ik heb nu een ander paard en ben weer begonnen, ik ben nog heel lang bang geweest maar heb nu m'n vertrouwen terug en rij echt weer lekker ontspannen.

De kriebels komen waarschijnlijk vanzelf weer terug, dat merk je dan wel weer, doe het nu even kalm aan.....

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 10:47

Ik ken dat ook wel, ben in jan 2000 knoeter hard van een manege paard naar beneden gedenderd, dat was echt vervelend om het zo maar eens te noemen), Maar daarna hoefde ik een tijdje ook niet zo nodig te rijden (mocht ook niet) en nu nog steeds als ik er weer (bijna) afval heb ik zoiets van nou laat iemand anders het maar proberen.
En ik denk dat iedereen (behalve jippie dan Haha! ) weleens dat gevoel heeft.

En over dat hoofdstel, zat daar geen garantie op ?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 14:20

Als het slecht gaat kan ik ook ontzettend balen, maar een uurtje later heb ik al weer zin om weer te gaan rijden en het dit keer beter te doen. Als de zin in het rijden maar blijft is het goed.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:06

Ik heb er eigenlijk ook niet zo veel last van als ik er af val dan val ik ook goed fout...en heb altijd wel wat maar ik kan gewoon niet wachten tot ik er weer op mag en verder mag werken tuurlijk heb ik ook van die dagen er tussen zitten waarvan ik denk verdorie maar ja dat heb ik niet alleen met paardrijden dus..dat hoort er gewoon bij maar veel suc6 en blijven rijden er komt echt wel weer een dag dat het leuk is... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:10

Ik heb heus wel eens momenten dat ik niet blij ben met de vorderingen maar dat moet ook. Je moet kritisch blijven op jezelf en je paard wil je jezelf kunnen verbeteren. Maar het leidt er in ieder geval nooit toe dat ik me afvraag waarom ik het allemaal doe.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:40

om even te reageren op het berichtje van jippie, de zin in rijden of de zin om bij paarden te zijn verdwijnt bij mij ook nooit, maar inderdaad ik heb ook weleens dagen dat het niet lekker gaat, maar ik heb nooit het gevoel van ik heb er geen zin meer in ik verkoop amu, dat is nog nooit geweest en dat zal ook wel niet zo gauw gebeuren denk en hoop ik. Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 16:53

ja ik ben er 2 weken geleden ook heel hard vanaf gevallen Huilen
met me ribben boven op een ijzeren hek ik weet niet at ik had maar ook met elke beweging had ik er heel veel pijn aan.
ik was niet naar de dokter geweest toen ik thuis was had ik gelijk de hele avond koel zakken op me ribben gelegt en elke keer goed ingesmeerd met arniflor ik ga vandaag weer rijden in de les over een uurtje zit ik er op ben benieuwd soms vraag ik me oook wel af waar doe ik het eigenlijk nog voor vooral in de winter was het echt een crisis tijd elke keer weer een strijd om er op te blijven zitten elke keer is het goed gegaan maar ja het gaat ook wel eens fout.. toch heb ik heel veel zin om te gaan maar lijk toch wel een beetje bang te zijn als ze al sneller gaat lopen en overal naar gaat kijken helemaal scheef gaat lopen enzo dan gaat er heelvaag een schok ofzo door me hele lichaam waarom weet ik niet ik ben niet bang ik wil niet bang zijn laat het zo zeggen maar toch ben ik dat een reactie denk ofzo
laat ik maar hopen dat het vanaaf goed gaat en dat het zo snel mogelijk over gaat al die spaning niet zo goed
na 2 weken rust heb ik nu alleen pijn als ik hard fiets en moet rennen(hardlopen)

GRXXJES marjolein
p.s dalijk zet ik wel een berichtje neer hoe het is gegaan

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 18:19

Ik denk vaak: Waarom ben ik nou zo'n paardengek!?
Er zit veel risico aan veel dingen, en ik wordt vaak zenuwachtig als ik ga rijden, maar als het me gelukt is voel ik het als een overwining en dat maakt het de volgende keer weer makkelijker.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 19:48

ja ik denk ook wel eens waarom zit ik nou niet gewoon op hockey ofzo.
Niet dat het rijden gestresst gaat , maar vaak zijn het de dingen er om heen.
Van die zeik mensen, kakkers of pension houders die je gewoonweg dwarsbomen en ronduit vertellen dat jou rijstijl niet deugt.
Dan heb ik echt zoiets van ik Kap ermee.
Maar ja als ik dan weer op stal kom en lekker even het bos in ga dan is dat toch weer heerlijk.
nu zit ik gewoon nog in een dip wegens de verhuizing van mijn paard. maar het heeft gewoon ff tijd nodig en dan zal het wel weer gaan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 17:09

Ik wil ook echt niet stoppen met rijden hoor en ik heb de kriebels alweer. ben er gister opgestapt..beetje dom want nu heb ik weer veel pijn. Bang ben ik ook niet. Misschien wel als ik weer ga springen.
Ik heb het reuze naar mijn zin met mijn paard en hij gaat ook echt niet weg. Hij blijft de rest van zijn leven bij mij.

Gelukkig herkennen mensen het gevoel wel. Soms denk je weleens..ben ik de enige en dan is het altijd goed te merken dat dat niet zo is. En gelukkig is er bokt nog.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:05

Bokt heeft op alle vragen een antwoord zullen we maar zeggen.

de paardengenietster

Berichten: 24
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: berkel/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:17

Als instructeurs en trainers dit lezen is het misschien een idee om toch eens te beginnen met vallessen. Ik heb het nooit gehad maar er wel van gehoord. Ik zou het wel graag willen krijgen. Durven is iets anders. Ik ken mijn paardje nu goed en weet wanneer hij zal gaan schrikken. Maar je moet er altijd op voorbereid zijn dat je kan vallen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: de paardengenietster op 2001-07-18 20:18 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers