Nav videoavond, alsnog filmpje van Mileen en mij:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Nav videoavond, alsnog filmpje van Mileen en mij:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:03

Voor de liefhebbers, omdat we vrijdag dus niet kritisch naar Mileentje hebben kunnen kijken, heeft Rob 'm voor me op het internet gezet. Zie www.hotton.nl
M'n meissie.... Lovers


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:08

Eindeloos filmpje zeg! Echt heel gaaf! 't ziet er netjes uit, voor zover ik dat kan beoordelen. Dat staartje van haar *LOL*

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:20

Tja, da's dus heel jammer, als ze opgewonden raakt (ook in positieve zin, dus als ze iets heel leuk vindt) dan gaat ze met haar staart zwiepen. Er zijn echter jury's die dit echt als verzet zien, en het dus bestraffen.
Maar om er nou een gewicht aan te hangen, is ook weer zo wat he.... Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:21

Hahaha, grappig! Heb ik zomaar met jouw meissie staan knuffelen zonder dat ik wist dat zij het was! Knipoog
Ik ben samen met Ellen bij jullie op stal geweest om Loky te halen en herken de bak nu! *LOL*

Maarre....om ff in jouw taal te spreken; wat een ongelofelijk dwarspisser zie ik daar! Pling Je moet er weel heel hard voor werken om die te laten doen wat jij wil Extreme duivel Dat staartje hangt niet stil... }> Ze loopt wel lekker in een tempo. Is ze altijd zo in protest?

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:22

Sonja schreef:
Tja, da's dus heel jammer, als ze opgewonden raakt (ook in positieve zin, dus als ze iets heel leuk vindt) dan gaat ze met haar staart zwiepen. Er zijn echter jury's die dit echt als verzet zien, en het dus bestraffen.
Maar om er nou een gewicht aan te hangen, is ook weer zo wat he.... Haha!


Oke, ik post net na jouw zonder dit bericht gelezen te hebben. Ze is dus een beetje verkeerd gepoolt! Net als honden die grommen omdat ze het zo lekker vinden als ze geaaid worden?

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:23

Is niet echt protest, maar ik moet er idd zeer regelmatig keihard voor werken om het voor elkaar te krijgen ja.... Mevrouwtje heeft een beeeeeeeetje een eigen willetje en weet het vaak beter. Zetten we een oefening in, en heeft zij zoiets van "oooo ik weet het al, laat mij maar!" *LOL*
Kan d'r stiekum meestal wel om lachen. Gekke gele merrie.... Lovers

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:28

Zit het filmpje nog een keer te kijken. Ze is wel lekker lenig en kan die spin makkelijk maar denkt; "dikke neus, doe het ff lekker zelluf" Er zitten een paar mooeie passen tussen. Wat gebeurd er als je har minder kans geeft om eruit te lopen en haar in de spin houdt?

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:28

Dan zijn die belgen met gecoupeerde staarten toch nog op een bepaalde manier bevoordeeld *LOL*

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:32

vera schreef:
Zit het filmpje nog een keer te kijken. Ze is wel lekker lenig en kan die spin makkelijk maar denkt; "dikke neus, doe het ff lekker zelluf" Er zitten een paar mooeie passen tussen. Wat gebeurd er als je har minder kans geeft om eruit te lopen en haar in de spin houdt?


Dat was dus juist het probleempje dat ik op de video-avond wilde laten zien. Het is niet zozeer dat ze het niet wil hoor, ze vindt het heel moeilijk en ik heb het haar vroeger verkeerd en veel te hard aangeleerd. Erin geramd zeg maar gerust... Huilen
Inmiddels doe ik elke dag gerichte oefeningen olv Frenk en Lil en gaat het steeds een stukje beter.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:37

Sonja schreef:
Dat was dus juist het probleempje dat ik op de video-avond wilde laten zien. Het is niet zozeer dat ze het niet wil hoor, ze vindt het heel moeilijk en ik heb het haar vroeger verkeerd en veel te hard aangeleerd. Erin geramd zeg maar gerust... Huilen
Inmiddels doe ik elke dag gerichte oefeningen olv Frenk en Lil en gaat het steeds een stukje beter.


Ik bedoel ook niet dat je het erin moet rammen maar wat gebeurd er als je haar iets minder de kans geeft om eruit te stappen? Nu lijkt het dat als het moeilijk voor haar wordt ze een escape heeft en dus niet geprikkeld wordt om iets meer er van te maken.
Wat was je vraag dan precies voor de videoavond? Als je nu met Lil op de juiste weg zit dan is het toch goed?
Maar het is moeilijk beoordelen en de beste stuurlui.... Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:37

Leuk om (toch nog) te zien. Kleur haar zwart en je hebt Sugar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:41

Ik geef haar nu ook minder die kans, door het hoofd meer naar binnen gebogen te houden, zodat ze binnenschouder niet zozeer naar voren alswel naar opzij geplaatst gaat worden.

De "vraag" voor de videoavond was eigenlijk meer een leuke aanzet voor een discussie: hoe leer je de spin aan en waarom (niet) Haha!
Rob en ik hadden nl. al heel verschillende manieren, en ook allebei beredeneerd waarom we elkaars manier niet zouden gebruiken. Is altijd leerzaam (al denkt niet iedereen er zo over, maar ikke wel. Ik hoor graag WAAROM iemand iets op een bepaalde manier doet).

Overigens ben ik idd heel tevreden over de manier waarop ik het nu aan moet leren hoor. Frenk en Lil kijken altijd even mee als ik die oefeningen ga doen, en laten me evt. ook zien waar ik heen moet enzo. Ik ga dus echt niet ineens hun manier van aanleren overboord gooien omdat iemand anders iets anders zegt Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:05

Hey, leuk zeg dat filmpje! Zo zie je maar: op een Fjord kan je ook écht wel goed western rijden. Niet al die bevooroordeelde troep, ik vond het echt een net filmpje. Op een of andere manier vind ik ook dat je er zo netjes op zit: Ik buts altijd nog heel erg, maar dat kan ook komen door de draf van een paard natuurlijk.

Ik verbaas me altijd over het gemak waarop gevorderde westernruiters (en gevorderde westernpaardjes) galopwissels, rollbacks en stops maken. Gera in de stop: "whooaaa": paard klettert nog enkele meters hard door, Gera en galopwissel= "huh?". Ik moet lessen gaan nemen, zie ik al, ik zit er als een zak aardappelen op..
Binnenkort gecensureerd filmpje van Gera, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:13

Gera, kijk dan voor de grap nog eens, en let eens op de rollback van de rechter naar de linker galop. Die gaat dus helemaal niet goed. Even later doe ik een rollback van links naar rechts, en die is een stuk beter.

Ook de stops zijn absoluut niet goed zoals ik ze hier laat zien (kan ze ook niet beter hoor Haha! ), ze valt veeeel te veel op de voorhand, omdat ik haar teveel aan haar lot overlaat. Ik moet haar aan de voorkant nog meer ondersteunen, en met m'n zit de achterhand eronder proberen te schuiven.

Ook de galopwissels zijn hier niet optimaal, ook daar geldt dat ik haar beter moet begeleiden, en meer rust brengen in m'n changementen. Ik overval haar nog wel eens met m'n hulpen. Het gaat beter als ik voor mezelf hardop mee-tel, maar daarvoor is de schroom toch nog te groot met een relatief vreemde die zich staat te verstoppen achter een videocamera Haha! *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:15

Werd Rob niet draaierig van al die rondjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:17

Tja, dat weet je als je een draaiorgelpaardje gaat filmen *LOL* *LOL* *LOL* dan word je draaierig Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:24

Sonja"]
Gera, kijk dan voor de grap nog eens, en let eens op de rollback van de rechter naar de linker galop. Die gaat dus helemaal niet goed. Even later doe ik een rollback van links naar rechts, en die is een stuk beter.
[/quote]

Ik baseerde het eigenlijk op de laatste rollback die ik zag, daar heb ik heel aandachtig opgelet, omdat ik de hulpen soms nog niet begrijp. Bij de eerste zat ik half te kijken, om eerlijk te zeggen. Ben ook nog steeds niet helemaal wakker Scheve mond Bovendien word je soms afgeleid door de paarden op de achtergrond (zeg ik er ook maar eerlijk bij... ik vind namelijk die palomino echt super...)

[quote="Sonja schreef:
Het gaat beter als ik voor mezelf hardop mee-tel, maar daarvoor is de schroom toch nog te groot met een relatief vreemde die zich staat te verstoppen achter een videocamera Haha! *LOL*


O joh, dat is maar voor één persoon. Wij zien hier toch een filmpje zonder geluid en denken dan misschien alleen: "Zo, kauwgom eten terwijl je paard rijdt?!" Haha! Grapje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:28

gera schreef:
ik vind namelijk die palomino echt super...)


Dat is Skippy, Frenk z'n hengst. Mooi dier he! Vingers aflikken Mooie combinatie ook, mag ik altijd graag naar kijken als hij ermee aan het werk is.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:15

Ziet er op het eerste gezicht heel netjes uit Sonja!
Toch heb ik een paar puntjes Tong uitsteken Even ter verduidelijking, misschien heb ik het helemaal aan het verkeerde eind en ik zeg ook helemaal niet dat ik het beter kan, maar misschien wat puntjes die ik zie die je wellicht kunnen helpen? Lachen

Ten eerste lijkt het erop dat je haar nog erg veel moet oppakken, waardoor je ook veel been geeft, dat kan opzich veel rustiger, misschien ben je er al aan het werken, maar probeer haar ook eens los te laten en zelf uit te zoeken dat met het koppetje laag erg lekker loopt Lachen Teugels kunnen dat ook wat langer

Die rollbacks, je hebt het er zelf al over, is normaal een draai om de achterhand, terwijl Mileen het om en om doet Tong uitsteken Stukje voorhand draaien en stukje achterhand (is makkelijker Haha!).

De spins vindt ze zeker nog moeilijk, ik zie haar af en toe haar hoofd omhoog gooien en het lijkt erop alsof ze er zelf al wat vroeger uit wil stappen dan dat jij aangeeft.

De stops, ze stopt inderdaad nog wat op de voorhand, kun je inderdaad wat tegenhouden van voren, maar ik vind het er opzich redelijk netjes uitzien!

De wissels vond ik super, je hebt mensen die een overdreven houding aannemen tijdens een wissel, bij jou is niets te zien! Erg netjes. De wissel van links naar rechts was wat minder, omdat ze wat achterbleef met haar achterhand, maar ik denk dat dat een eenmalig foutje was.

Maar hoe dan ook, ik doe het je niet na, het ziet er super uit! Ik weet best wel wat in theorie, maar moet nog veel leren om het in praktijk uit te voeren *LOL*

Toppie!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:33

Sonja"]
[quote="gera schreef:
ik vind namelijk die palomino echt super...)


Dat is Skippy, Frenk z'n hengst. Mooi dier he! Vingers aflikken Mooie combinatie ook, mag ik altijd graag naar kijken als hij ermee aan het werk is.
[/quote]

hahaha hey.. er lopen drie palomino's in die bak rond wie zegt dat ze het over skip heeft Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:34

XoNo schreef:
Ziet er op het eerste gezicht heel netjes uit Sonja!
Toch heb ik een paar puntjes Tong uitsteken Even ter verduidelijking, misschien heb ik het helemaal aan het verkeerde eind en ik zeg ook helemaal niet dat ik het beter kan, maar misschien wat puntjes die ik zie die je wellicht kunnen helpen? Lachen

** Altijd welkom Xono!

Ten eerste lijkt het erop dat je haar nog erg veel moet oppakken, waardoor je ook veel been geeft, dat kan opzich veel rustiger, misschien ben je er al aan het werken, maar probeer haar ook eens los te laten en zelf uit te zoeken dat met het koppetje laag erg lekker loopt Lachen Teugels kunnen dat ook wat langer

** In het filmpje zie je het gedeelte losrijden van de dagelijkse training. Ik moet haar idd nog vaak oppakken, omdat ze anders lekker makkelijk op de voorhand zakt. Nadeeltje van met een Fjord rijden, die zijn toch vrij zwaar van voren (handig als je bomen moet slepen) en zeer compact, dus wat lastiger op de achterhand te krijgen. Maar hier wordt idd elke dag hard aan gewerkt, is en blijft een aandachtspunt.

Die rollbacks, je hebt het er zelf al over, is normaal een draai om de achterhand, terwijl Mileen het om en om doet Tong uitsteken Stukje voorhand draaien en stukje achterhand (is makkelijker Haha!).

** Klopt, vooral van de rechter naar de linkergalop gebeurde dat, terwijl de andere veel beter ging. Inmiddels is die rollback ook redelijk gefixt en gaat íe beide kanten op lekker soepeltjes Vingers aflikken Komt in het filmpje trouwens door mij hoor, niet door Mileen. Ik keek niet netjes naast haar hoofd en zat haar daardoor veel te veel in de weg om soepel om het linkerachterbeen te kunnen draaien. Stupid me Ik weet het wel, maar ik doe het zo vaak niet.....

De spins vindt ze zeker nog moeilijk, ik zie haar af en toe haar hoofd omhoog gooien en het lijkt erop alsof ze er zelf al wat vroeger uit wil stappen dan dat jij aangeeft.

** Die zijn we idd aan het aanleren. Maar dat komt vast helemaal goed! Ze begint er ook de lol weer van in te zien,en dat scheelt vaak al een hoop.
Ik heb haar vroeger ook al gespind, maar verkeerd aangeleerd en steeds met een zweep op de schouder gemept om snelheid te krijgen. Nu weet ik inmiddels dat netjes belangrijker is dan snel, en dat de snelheid later wel komt als de oefening goed bevestigd is. Ach, nooit te oud om te leren, en gelukkig vergeeft Mileen me m'n fouten.... Lovers

De stops, ze stopt inderdaad nog wat op de voorhand, kun je inderdaad wat tegenhouden van voren, maar ik vind het er opzich redelijk netjes uitzien!

** Ben er zelf niet tevreden over, maar ja, ik zie Frenk regelmatig aan het werk en zo mooi wil ik het oooooook Kwijl (gaat nog lukken hoor, we blijven gewoon keihard werken!!!)

De wissels vond ik super, je hebt mensen die een overdreven houding aannemen tijdens een wissel, bij jou is niets te zien! Erg netjes. De wissel van links naar rechts was wat minder, omdat ze wat achterbleef met haar achterhand, maar ik denk dat dat een eenmalig foutje was.

** Gaan doorgaans wel aardig nu. Heb alleen nog problemen met de series maar dat komt vooral omdat ik zelf te hectisch wordt rond de pionnen. Het eerste deel gaat dan nog goed, 123wissel123wissel123wissel en dan wordt het vaak 12wissel of 1234wissel en komt er een bokje bij... Haha!
Maar ik denk dat dat op den duur wel goed gaat komen als ik zelf rustiger en zelfverzekerder wordt. M'n toekomstdroom is om een mooie westernridingproef neer te kunnen zetten.... Kwijl

Maar hoe dan ook, ik doe het je niet na

** Jawel hoor, als Buddeltje net zo z'n best gaat doen voor jou als dat mijn meissie voor mij doet, dan komt dat echt wel goed! Heb vertrouwen in jezelf en je paardje!

, het ziet er super uit! Ik weet best wel wat in theorie, maar moet nog veel leren om het in praktijk uit te voeren *LOL*

** Same here.... Maar dat is nou net het leuke van paardrijden.... Haha!

Toppie!

** Thanks Xono!!!!


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:35

DunnitsMystery"]
[quote="Sonja"][quote="gera schreef:
ik vind namelijk die palomino echt super...)


Dat is Skippy, Frenk z'n hengst. Mooi dier he! Vingers aflikken Mooie combinatie ook, mag ik altijd graag naar kijken als hij ermee aan het werk is.
[/quote]

hahaha hey.. er lopen drie palomino's in die bak rond wie zegt dat ze het over skip heeft Knipoog
[/quote]

Haha, ik bedoel die redelijk slanke, elegante Palomino die vooral aan het eind van het filmpje een paar keer voor het beeld langs loopt. Dat is volgens mij ongeveer bij het stukje van de spin. De palomino houdt haar/zijn staart redelijk hoog...
Is dat Skippy??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:36

DunnitsMystery schreef:
hahaha hey.. er lopen drie palomino's in die bak rond wie zegt dat ze het over skip heeft Knipoog


Bloos ehhhhhhh Haha!

Welke palomino bedoel je Gera?
Die met die lange vlechten? (DunnitsMystery), die met dat meisje erop, of die met die lange donkere man (Frenk) erop? Haha!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:38

gera"]
[quote="DunnitsMystery"][quote="Sonja"]
[quote="gera schreef:
ik vind namelijk die palomino echt super...)


Dat is Skippy, Frenk z'n hengst. Mooi dier he! Vingers aflikken Mooie combinatie ook, mag ik altijd graag naar kijken als hij ermee aan het werk is.
[/quote]

hahaha hey.. er lopen drie palomino's in die bak rond wie zegt dat ze het over skip heeft Knipoog
[/quote]

Haha, ik bedoel die redelijk slanke, elegante Palomino die vooral aan het eind van het filmpje een paar keer voor het beeld langs loopt. Dat is volgens mij ongeveer bij het stukje van de spin. De palomino houdt haar/zijn staart redelijk hoog...
Is dat Skippy??
[/quote]

dat kan alleen maar skip wezen Lachen die van mij in iedergeval niet want die is zeker niet slank op dit moment Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:39

Ik ga nog een keer kijken!!! Wacht eventjes (Ik ben namelijk ook heeeeel erg benieuwd naar Dunnits Mystery.. dan zie ik die ook eventjes onder het zadel )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber3 en 15 bezoekers