arbeidsgalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 19:07

hoi

als ik aan het paard rijden ben en ik ga aan sporen voor galop
Dan gaan die paarden (elinda) heel vaak terug naar draf.
Ligt dit aan mij???????
En ik vindt het ook zielig om als ze terug gaat met de zweep te slaan want ik weet niet of het mij schuld is.
weet iemand hoe ik dit kan verbeteren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xxxdebbiexxx op 2001-07-16 19:07 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:36

ik zou fff kijken of je het zo doet; ga je iets voor de hoek doorzitten, en leg je je linkerbeen iets naar achteren en spoor je dan aan?? en anders pak je het paard terug en probeer je het gewoon weer in de volgende hoek, en goed aan drijven..
en anders doe je kk met je stem en dan gaat ie meestal wel
succes he

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 21:38

thanks ik zou het proberen morgen avond! Pling *LOL* Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 21:47

aub
graag gedaan hoor
want kijk ex die wil laterna ook niet in de galop als ie al een poosje rijd dus ik begrijp het heel erg goed hoor

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 22:08

ja elinda is niet van mij maar een amnege paard (lievelingspaard).
Maar als ik mag kiezen rij ik op haar maar dat aan sporen kijk draf gaat perfeckt en ook snel maar galop ze wil dan ook niet meer de hoeken doorrijden en als we voor ons zelf moeten rijden en ik wil naar een lege plek rijden gaat ze echt heeeeeeeel erg tegenwerken dus daarom rij ik altijd achter iemand die snle is hihi Haha! *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:49

maar is het nou gelukt wat ik zei of niet

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:50

Elinda en net als veel manegepaarden zijn heel slecht aan het been.

Dus als je aanspringt in galop veel been houden en iets door laten galoperen pas daarna ga je zitten en vraag je haar iets terug. Maar je houdt wel veeeeeeel been. Been eraf betekend bij hun draf.

Probeer eens een andere paard kijk of je dan hetzelfde hebt.

Succes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 11:21

Probeer dat paard goed aan het been te krijgen, voor zover dat mogelijk is dan. Als je dan in galop aan wilt springen doe je je binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel, binnenstelling vragen en kuit geven met je binnenbeen en het gas er dan gelijk op houden met je buitenbeen. Rijdt wel goed voorwaarts, dan heeft ie de minste tijd om terug te vallen in draf.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 11:32

je moet vooral leren aan te voelen wanneer het moment komt dat hij terug zal vallen. DAt kun je namelijk heel goed merken. En zodra je dat merkt aansporen, zonder reactie en tik verkopen met de zweep want dan is het geen onkunde meer van jou, maar laksheid van het paard. Maar het ligt wel in zoverre aan jou, dat je moet leren hem voor te zijn. je bent gewoon iedere keer te laat.