L proef springen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 20:20

Haii!
Ik heb me ingeschreven voor een week ponykamp op de Burght, en daar ga ik mijn manege diploma halen, ik kon kiezen tussen dressuur op B niveau, maar dat trok me niks, springen vind ik gaaf, maar het laagste was L proef, en nu is mijn vraag... Hoe hoog is dat?
Groetjes


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 20:27

hier hoe het officieel is:
Bij pony's is het anders dan bij paarden.
Pony's klasse L
catogorie AB 70cm
catogorie C 80 cm
catogorie D 100 cm
catogorie E 100 cm

voor paarden is de L
hoogte max 110
hoogte min 100
breedte oxers max 140
breedte triple bar 160
aantal hindernissen is 9-10 met 2 dubbelsprongen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-01 17:33

*Slik* haha 80 cm gaat nog wel, hopen dat ik op een pony zit Lachen


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 17:34

pffff jij liever dan ik 50 cm lukt me nog wel maar hoger? veel te eng en ja voor de B paarden moet je echt hoger dan 50cm dus spring ik maar niet...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-01 19:09

Zo eng is het niet hoor.
Want als je op een paard zit ben je hoger van de grond en is de hindernis sowieso kleiner als je snapt wat ik bedoel, tenminste, zo voel ik het.
Ik ben gek op springen, maar western is mijn favo tak (denk ik) want dat heb ik nog nooit gedaan.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 11:07

Ik ben ook gek op springen! Vooral met Muzefee omdat zij gewoon over de hindernissen zweeft. Een meter maakt me niet uit, zodra het maar geen dubbelsprong wordt met een triple bar van een dikke meter hoog en anderhalve meter breed. Dan begin ik toch wel een beetje te zweten...

(Goh Kitty, weer springles gehad ofzo?)

Onze instructeur weet altijd van die fijne hoge, brede hindernissen op te zetten. En dan moeten wij maar het vertrouwen hebben dat dat allemaal goed gaat! Vooral als hij er ook landbouwplastic overheen legt. Of jute-zakken. Of twee tonnen eronder.

Maar toch is springen LEUK!!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 11:18

Springen is geweldig. Ik ben met Pablo net weer begonnen met wat lage sprongetjes en ik kan eigenlijk niet wachten om weer wedstrijden te gaan rijden. Ik heb altijd gesprongen en ik heb met Trammelant de beste herinneringen aan barrages rijden op het scherpst van de snede. Ik heb een paar heel goede springpaarden gereden (1 loopt nu internationaal) en dan voel je wel hoe leuk het is. En geen discussies met juryleden, een balk is een balk! Nog wat oefenen met Pablo, maar van de winter hoop ik weer te starten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kla4tje, Mark0919, Nannetje7, xSuuzerd en 47 bezoekers