Andalusier stoeterij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 13:01

Ik ben net terug uit Zuid Spanje. Ben daar o.a. op een Andalusier Stoeterij geweest. Geweldig was dat! Midden in de bergen en alle ruimte hebben ze daar.

Ze hebben er momenteel 80 fok merries staan die allemaal met hun veulentjes in een enorme wei staan, een oppervlakte van een paar kilometer bij een paar kilometer. Zo'n leuk gezicht al die veulens die aan het stoeien zijn of lekker in het zonnetje liggen.

Verder heb ik een aantal van hun dekhengsten gezien. De meeste hengsten zijn getrained in Doma classica en sommige ook in Alta Escuela (hoge school dressuur.)

Alle een en twee jarige hengsten liepen samen in een enorme paddock. (zo'n 40 in totaal) Fantastisch om die hele kudde langs te zien galoperen. Een aantal van de jonge hengsten hadden ze even in een kleinere paddock gedreven, zodat we die beter konden bekijken. Er zaten er een aantal bij die echt super konder bewegen! (alleen was de video opname helaas mislukt)
Verder hadden ze nog 3 3-jarige hengsten waar nog niets mee gedaan was, die in een aparte paddock stonden. Ze zagen er stuk voor stuk super gezond uit (hun vacht glansde als een spiegel, maar ze zijn nog nooit geborsteld)

Ze kunnen ze 365 dagen per jaar buiten rennen. (hebben ze ook wel een wat prettiger klimaat daar natuurlijk) Zo zouden alle paarden moeten kunnen opgroeien!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 14:03

Gaaaaaaf! Dat zou ik ook wel willen zien zeg! Kwijl

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 16:09

Ik ben eens in Oosterijk bij iets dergelijks van de Lipizaners geweest(Graz). Ook in de stallen van de hengsten (marmer) geweest. Boven de stal van een hengst is dan in het marmer zijn bloedlijn ingegraveerd. De merries die weer gedekt moesten worden staan in een stal aan de wand vast, terwijl de veulens los door elkaar lopen. Als de merrie weer gedekt is gaan ze weer de wei in.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:05

Hoi Suzan!! Wauw, dat lijkt me echt zo gaaf om te zien! Al die prachtige paarden in zo'n even geweldige omgeving Lovers ... enneh, heb je nog foto's gemaakt daar, die willen we dan wel graag zien he!!! Knipoog

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 19:05

Mijn vriend heeft zich helemaal scheel lopen video filmen, dus wij die avond meteen voor de tv, maar helaas de video was mislukt.

Erg jammer, want naar zoiets kan ik heel vaak kijken...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:49

hoi,
tof, dat je t zo lekker hebt gehad!!!
ik ben ook pas net terug uit kootwik(ben er 2 weken geweest met killian en het was heerlijk!!!)
groetjes monique. Party!!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:36

Waar is zuid-spanje zit die dan?
Malaga toch?

Ik vertrek morgenochtend naar Zuid-spanje naar carihuela om precies te zijn maar k denk niet dat iedereen dat ken! hihi