Niet op 2 teugels aannemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 18:04

Mijn paard vindt het moeilijk om op 2 teugels tegelijk aan te nemen. Meestal neemt hij het meest aan op de buitenteugel, maar naar mijn idee iets te veel, aan de binnenteugel voel je dan echt niets. Het is dus niet dat ie vastzit op links of rechts want hij wisselt het af. En dan bedoel ik niet een tijd na elkaar, maar tijdens het rijden. Als je op de linkerhand rijdt, neemt hij alleen aan op de rechterteugel. Met mijn binnenbeen drijf ik hem goed naar buiten, maar als ik de binnenteugel meer aan probeer te neem, neemt hij veel teveel stelling naar links, terwijl ik de rechterteugel er toch goed bijhoudt. Op de andere hand het zelfde verhaal, maar dan andersom, en in iets mindere mate.Wat kan ik hier zelf aandoen?



Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 18:23

Misschien moet je hem eens gaan longeren (bijgezet) om hem ontspannen op 2 teugels te leren lopen. Zelf je handen ook goed ontspannen houden en als ie het bit vastpakt, toestaan tot ie hem weer loslaat en dan weer zachtjes aanpakken.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:31

Zelf gewicht opnemen op de teugel waarop ie geen gewicht neemt en bijdrijven aan de kant waar hij gewicht neemt. Dus, neemt hij de rechterteugel, drijf dan het rechterachterbeen bij en stuur hem naar de linkerteugel en omgekeerd.

succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers