Lodewijk kreupel.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Lodewijk kreupel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 07:33

Afgelopen zondag starte ik voor het eerst in de Z1 bij het losstappen vond ik 'm linksvoor wat stijvig maar dat ging weg toen ik wat langer stapte en in draf zag ik ook niet wat.
Vlak na het groeten van mijn eerste proef struikelde ie iets in de hoek en was daarna heel erg onregelmatig en in de zijgangen hardstikke kreupel.
De Jury liet mij door rijden.Zelf groette ik niet af vanwege 2 verliespunten en als de jury het niet ziet valt het dan niet mee?(achteraf echt stom van mezelf wat kunnen mij die punten nu schelen????)
Goed toen ik de ring uitkwam riep obsession ook dat hij slecht liep en eigenlijk iedereen zei het.
Men was ook heel verbaasd dat ik door mocht rijden.
Ik heb me afgemeld voor mijn 2de proef en toen ik mijn punten kreeg was dat wel even slikken.
Ze had wel gezien dat hij kreupel was en daar op elk onderdeel flink wat punten voor afgetrokken takt verlies/onregelmatig stond er bij elk onderdeel Huilen Ik had behalve voor het halthouden geloof overal een 4 voor.
Zo'n rotstreek waarom bel je een paard dan niet uit als je het ziet als jury zijnde? en eigenlijk baal ik ook van mezelf waarom heb ik niet afgegroet?

Lodewijk heeft links voor een warm en dik been als hij uit stal komt is hij echt kreupel en strompeld ie maar wat maar zodra hij even heeft gelopen dan is hij 'alleen' maar onregelmatig.
Hij wil er niet goed op staan arm paardje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Rocamor

Berichten: 10693
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 07:58

He Kim,

Tjonge wat zul je balen. Eerste keer Z1 en dan op zo'n manier. En wat nog erger is, is dat ie niet rad is.

Even terugkomend op het uitbellen door een jury. Ik meen me te herinneren dat ze dat niet mogen, omdat ze geen vee-arts zijn of iets dergelijks. Maar ik ga ervan uit dat de juryleden onder ons dit wel zullen uitleggen.

Heb je enig idee waardoor ie kreupel is? Hoefzweer of vernageling (omdat ie al stijvig liep) of toch door het struikelen iets overstrekt.

Sterkte voor jou en Lottelpaard, geef hem maar een extra knuffel!

Rockes <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:10

Wat balen zeg!

Volgende keer toch maar wel afgroeten, in vrijwel alle gevallen valt er met de jury wel te praten en krijg je je startcoupon gewoon terug.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:35

Idd Kim. Zoals Rocamor al zegt, mag je als jurylid niet op de stoel van de DA gaan zitten. Maar zoals in jouw geval lijkt het me toch wel heel duidelijk en had ze je beter uit kunnen sluiten wegens kreupelheid.
Had je verliespunten ?

Sterkte met Lot en ik hoop dat hij snel weer rad is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:09

Balen zeg kim, da's niet zo'n goed begin van de Z voor jou en lot.
Succes ermee. het belangrijkste is nu even dat hij weer goed gaat worden.

:evaw:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:15

Arme lottel.... Ik hoop dat ie snel weer een gezond been heeft en jullie een nieuwe start kunnen maken in de Z1. Sterkte en een dikke knuf voor Lot

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:48

He jakkes wat naar, arm paard!
Hopelijk is het niks ernstigs! Heb je er al een DA bij gehad of wil je even afwachten?

Nulla tenaci invia est via

hobbelheks

Berichten: 8839
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:57

Gadver dat is een naar bericht, nou geef hem maar een knuffel van mij.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:06

Ahhhh verdikkeme Veel sterkte Boos!
Hoop dat ie er weer snel bovenop is voor je ...

Knuf Chan

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:19

Als een jury denkt dat een paard teugelkreupel is, of niet zo kreupel dat het het zonder rillingen op je rug aan kan zien, mag je iemand er niet uitsturen.
Wat ik dan doe is mijn auto (of hokje Cool ) uitgaan en zeggen dat het paard onregelmatig is, of totaal geen tact en rgelmaat heeft. (kreupel zeggen mag tenslotte niet, je bent geen DA?) en de ruiter/amazone voor de keuze stellen, doorgaan en heel laag scoren of stoppen. Meestal stoppen ze dan gewoon.
Zo niet, laat ik ze een rondje met lange teugel draven en kijk hoe hij dan loopt. Loopt hij dan nog steeds niet goed, ga ik de druk op de ruiter wat verhogen }> en als het echt niet opknapt stuur ik diegene eruit.

Sjuimpje schreef:
Wat balen zeg!
Volgende keer toch maar wel afgroeten, in vrijwel alle gevallen valt er met de jury wel te praten en krijg je je startcoupon gewoon terug.


En idd hierbij ga ik met Sjuimpje mee, als jij stopt (nog niet afgroeten!) en overlegd met de jury dat jouw paard niet goed is, en dat dit niet zijn dagelijkse gang van zaken is (die heb je namelijk ook) zal er volgens mij niemand zijn die je de verliespunten geeft.
Hoogstens een blije jury, want wij vinden het ook niet leuk om laag te moeten punten omdat er geen tact en regelmaat is (goed he, alweer niet over kreupelheid gehad, ik leer het nog wel eens Schijnheilig ) maar om een paard eruit te mogen sturen, moet hij ongeveer op 3 benen lopen.
Niet mijn regel, door de bond opgelegd.
Maar nogmaals als het me te gek word, stuur ik ze alsnog uit. Word ik dan geschorst? Misschien wel, maar mogen zij juryleden zoeken voor de 12 wedstrijden die ik al heb staan om te jureren. Extreme duivel

Navragen is beter dan afvragen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:24

Sh*t wat balen zeg... Je debuut in de Z1 en dan eindigt het zo. Arm Lottelpaard ook. Hoop dat-ie snel weer rad is, ik vind het zelf altijd vreselijk om te zien als mijn dier pijn heeft...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:29

Getver wat rottig zeg. Ik hoop maar dat hij zich alleen maar wat verstapt heeft, zonder ernstige gevolgen.

Hou je ons op de hoogte Kim? Sterkte met hem!

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:41

Wel balen hoor.
Hopen dat het niets ernstigs is. En dan nu thuis maar voldoende rust geven.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 12:22

Dank je voor je uitleg jasmijn en sjuim zal het in mijn achterhoofd houden voor de volgende keer.

Ik had geen verliespunt maar wel dramatisch laag (156 punten)
De kogel linksvoor is warm en ook wat dik tot aan zijn knie is het warm (maar niet dik) en halverwege zijn koot is het ook nog dik Omdat het dik en warm is zal het eerste advies van de veearts toch zijn rust en afspuiten.
Ik kijk even deze week aan en anders haal ik alsnog de veearts erbij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tallie1979
Berichten: 22720
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:32

Sterkte met Lottel, Kim..

Het is vreselijk om je paardje pijn te zien lijden, geef hem maar een dikke kus van mij! Lovers

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:37

Bah, wat naar dat Lottie kreupel is...en dat nog wel met je Z1 debuut...
Sterkte ermee en beterschap voor Lottiepaard Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:30

Dat is balen zeg.
Hopelijk is het niets ernstig en rijd je over een paar weken je eerste winstpunt in het Z.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:12

He jakkiem arm Lottelpaard.... Geef 'm maar een hele dikke knuffel van me, misschien helpt dat wel. Neem er zelf ook eentje,
Beterschap, Son

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:28

Getver Kim, je Lottelpaard moet wel weer snel beter worden hoor, geef hem maar een dikke knuf van me. Lovers
1 Grunninger uit de roulatie is wel genoeg.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:37

He jakkes zeg! Heel veel beterschap voor Lottelpaard!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:39

aaaaaah gossie! Moet je lodewijk maar flink verwennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:08

Dat is niet leuk. Ik hoop dat het niet te ernstig is en dat Lodewijk weer snel opknapt.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:14

Tja, ik heb pas geleden iemand eerste zien worden in de M2 met een paard dat ontzettend onregelmatig liep... Heb me echt verbaasd, als mijn pony zo liep had ik echt me twee keer bedacht te gaan rijden. Zal wel niet kreupel zijn geweest, maar wel ontzettend onregelmatig...

Sterkte met Lodewijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:40

He, wat ellendig joh. Ik hoop dat het snel weer verleden tijd en vergeten is.
Overleg met de jury is altijd een mogelijkheid natuurlijk als je paard niet zuiver is, ik hoop alleen dat je dit niet weer overkomt op een wedstrijd.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:46

He wat balen zeg, arme lottel, geef hem maar een extra knuf en ik hoop dat het niets ernstigs is.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers