Magic vandaag gereden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Magic vandaag gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 17:15

Het was vandaag weer lekker weer dus nog even een paar foto's genomen. Dit was de eerste keer dat ik weer in de buitenbak heb gereden dit jaar. UIteraard met stand en trens anders houd ik haar niet Haha!

Magic liep nog niet echt fijn, maar ja ze heeft gisteren gesprongen dus zou best wat spierpijn hebben. En het was natuurlijk heel mooi om even rond te kijken buiten.
Hier komen de foto's dan:

Eerst een foto van voor het rijden, staan we dan

Afbeelding

Dan instappen, dat doe je met je hoofd in de lucht, je moet wel uitkijken voor monsters!

Afbeelding

En hier begint het echte werk

Afbeelding

Nog een in stap

Afbeelding

Hier in draf, maar loslaten ho maar

Afbeelding

hier lijkt ze al meer na te geven

Afbeelding

En dan een galopje

Afbeelding

Nog steeds in galop

Afbeelding

Hier begon ze naar mijn mening pas fijn te lopen, achterhand begint te werken. Ook al iets hoger ingesteld

Afbeelding

En als laatste nog een galopje, ook iets hoger in.

Afbeelding


Dit waren ze weer. Toen ik meer ging oprichten moest mijn fotograaf wat anders doen. Plus ze begon weer flink te spartelen, tot vreugde van mensen aan de kant Knipoog


Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:17

leuke fotos, loopt ze niet te diep?
ik zie het niet zo graag, ik zie liever een paardej emt het hoofd recht.
ik vin het echt diep hor!

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:21

Die laatste foto is mooi!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 17:22

Voor mij was het vandaag nog niet eens te diep genoeg! Ze kan nog veel ronder en lager.
Vergeet niet dat dit is voor het losrijden, hierna pak ik haar op om op te richten.

Het is maar net hoe je het zelf wil. Sinds ik op deze manier train loopt ze gewoon veel beter, lekker soepel, door de rug.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:31

Hey!

Gaaf paardje hoor! Ze loopt mooi maar ik vind het er wel een beetje "anders "uitzien zo diep enzo maar ja, wat ben ik gewend? Een paar pony's die lekker naar boven kijken en shalan dan misschien die in stap misschien beetje gebogen staat.

Maar ook een mooie bak lekker ruim!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:37

Ze loopt helemaal niet te diep. Ik vind het een prima manier om een paard/pony aan het begin van het uur eerst lekker zo te rijden. En dan pas met "de kop erop". Voor veel paardenbeesten veel beter voor de rug en ontspanning. Iedereen zijn manier, en er is niet een goede manier.

Ik vind het er prima uitzien Antoinette! Ik zal eens een paar foto's van Risco plaatsen als ik ze heb. Dan zegt bijna iedereen dat ie te diep is.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:44

Heerlijk juist dat lage. Goed voor de ontspanning. Daarna komt idd pas het oprichten, tenminste in mijn training werken we ook zo.

Je kunt idd het opbouwende zien, vergelijk de eerste foto met de laatste draf foto. Ze rolt er langzaam in of niet? Haha!
Netty doet dat ook, die heeft echt de tijd nodig om los te komen.

Leuk paard trouwens.

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:49

Ik vind het ook wel meevallen voor losrijden maarehh...grote buitenbak zeg!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:18

ik vind het een heel mooi paardje maar ik vind
wel dat je hem echt te diep rijd,...het staat niet mooi zo! Scheve mond
xxx Nanda

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:25

Het gaat niet om het mooi er uit zien het gaat erom dat de spieren/gewrichten goed gebruikt worden!
Ik vind het er relaxed uit zien, misschien moeten je handen alleen wat hoger op de eerste foto's ? Of hoort dat zo bij de manier hoe je haar insteld? Ik hoop mijn stijve fjordenpaard ooit zo los op te kunnen pakken!!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:43

a idd want zo diep lopen is weer heel goed voor zijn rug.. en ik rijd ik zo diep duss weet hoe het voelt.. en het ziet er heel mooi uit.. alleen die 1e paar foto's doen het niet Verward

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:44

oww nu doen ze het wel.. maar ik wil alleen ff zgegen dat je je handen meer boven zijn hals moet houden net als op de laatste foto

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:46

Mooie foto's!
Maar heb je je handen niet erg laag of ligt dat aan mij ( zal wel maarjah)
wel mooi beessie!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:48

Dubbel Bloos
Laatst bijgewerkt door gomir op 24-02-03 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:49

Ziet er netjes uit hoor *LOL* Vind het er super uitzien!
Als jullie verhuisd zijn kom ik het keer live bekijken Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:01

Hai
Ik vind het er ook erg nettjes uit zien hoor.
Ik rij mijn paard ook altijd zo los, als ze erg moeilijk naar beneden wil Haha! .
Later is ze heerlijk los..

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 19:39

Ok ik had net een heel verhaal getypt loopt mn pc vast Boos!

Dus nog een keer.
Ik zal proberen uit te leggen waarom ik zo laag en rond train.
Voor Magic had ik een pony, heel braaf, maar zeer moeilijk in de afbuiging.

Toen die tijd had ik een instructrice die zei: alleen druk op 2 teugels en absoluut niet rammelen.
Nou ik kon druk zetten tot ik een ons woog, maar geen reactie te krijgen.
De manege werd verkocht en ik kreeg een andere instructrice, van haar mocht ik bij mijn pony heus wel eens rammelen, anders was het gewoon niet te doen.

Uiteindelijk werd de pony verkocht en we namen een jong paard. Maar door die pony was ik best ruw met mijn handen geworden. Gelukkig nooit zo erg dat Magic er onder te leiden had.
We gingen weg bij die stal en kreeg dus weer een nieuwe instructeur. Magic liep bij hem in de les altijd super, maar wanneer ik zelf aan het trainen was lukte het nooit zo als met hem erbij.

Ach ja manege werd weer verkocht en Linda werd mijn instructrice.
Van haar mocht ik ook absoluut niet rammelen, alleen druk op 2 teugels. Ik had gelijk alweer zoiets van, dit word niks.
Maar het werd wel wat. Ik leerde druk op 2 teugels, paard laat los, dan laat ik los, dan kan zij uitschuiven.
Bij Magic werkte het dus gewoon wel. Ondertussen ben ik weer vrij voorzichtig met mn handen en mag ik soms wel een halve ophouding maken. Als ze net een tikje ronder moet.

Dat ik mijn handen zo laag houd komt omdat het mij zo geleerd word. 'Wil je het hoofd laag, dan handen laag'. Zo ben je duidelijk voor je paard. Hier zijn de meningen over verdeeld, dat weet ik. Maar als Linda dat zegt, wie ben ik om eraan te twijfelen Knipoog
Begin ik met oprichten dan eerst handen belachelijk hoog, weer om het duidelijk te maken. Als dat goed is, dan handen netjes op de plek waar ze horen.

De reden dat deze methode bij Magic wel werkt is, denk ik, omdat Magic zo gebouwd is dat ze makkelijk in een valse afbuiging loopt. Het ziet er super uit, maar ondertussen.
Op deze manier word ze gedwongen om haar rug goed te gebruiken voordat we aan de oprichting beginnen.

Alleen liep Magic vandaag wel rond, alleen volgde ze mijn hand niet, dat is ook weer niet de bedoeling, maar ik denk dat dat te maken heeft met spierpijn (ze heeft vrijdag en zondag gesprongen).

En waar zijn eigenlijk de opmerkingen op mijn houding Verward
Die had ik wel verwacht, ik zit namelijk duidelijk te ver voorover. Het is alweer beter, want ik ben er hard op aan het trainen, maar het is nog niet zoals het hoort. Bloos

Ik hoop dat ik zo mijn manier van trainen een beetje duidelijk heb gemaakt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:49

Ziet er netjes uit en ook mooi paard zeg !

:evaw:

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:49

Mooie foto's,
en ik wilde het net zeggen, je zit nogal ver voorover Lachen
Maar heeft dat niet te maken met je handen? Dat je handen zover naar voren en beneden zijn dat jíj je handen volgt?

Het leven is een gebakje!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:52

Ik vindt het een mooie opbouw, je ziet het per foto verbeteren, en dat ze steeds beter loopt.
Leuk hoor.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:21

Er zijn verschillende manieren van voorover zitten.
Dit komt doordat de oorzaken verschillend zijn.

Bij sommige mensen zie je duidelijk dat het evenwicht er niet (altijd) goed is, bij sommigen een beetje onzekerheid waardoor ze naar voren neigen.

Echter, je hebt ook dat sommige ruiters naar voren zitten wanneer ze erg geconcentreerd bezig zijn met rijden en 'even niet in de gaten hebben hoe ze zelf zitten'.
Bij jou lijkt het op het laatste, maar ik zou het niet weten hoor, hoe het echt zit, je hebt nog veel meer 'oorzaken/redenen'.

Ik vind het diep en rond losrijden hier heel mooi op de foto gezet, wilde dat mijn man mij en mijn paard zo kon fotograferen... maar dan moeten we wel eerst wat presteren. *LOL*
In de stap lukt het nog wel om haar vrij diep te laten lopen, in de draf echter wil ze nog wel eens onder het werk willen uitkomen, niet mijn hand willen volgen oftewel tijdelijk niet aan 't been zijn enz.
Ik ben dus nog druk aan 't oefenen en het nageven op zich is nog een 'kunst' voor ons. Tong uitsteken
Ooit he... Ooit... *LOL*

Hardstikke mooi paardje en schitterende foto's!
[/i]

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 21:58

Nou Dorine je hebt mijn moeder ook weer helemaal blij gemaakt. Ze was vandaag bang dat de foto's niet zouden lukken. Vandaar.

De reden dat ik voorover zit heeft waarschijnlijk te maken met mijn lage handen. Van mijn instructrice mag het ook zolang ik laag en rond rij. Heeft ze zelf ook, maar zodra zij gaat oprichten zit zij weer perfect. Ik dus niet. Maar ik oefen er hard op. Vaak na het rijden even een kwartiertje zonder beugels, en dan uitgestrekte draf, dan moet ik wel zitten Haha!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:13

ziet er heeeeeeeel netjes uit antoinette, en wat je zegt over je rijstijl zal vast wel waar zijn, ik heb wat dat betreft niet zoveel verstand... ben het ook pas aan het leren... meer meer meer meer foto's!!!! echt blij dat het zo goed gaat.!!!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers