Aanleuning

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 10:14

Mijn shet kan niet gewoon zoals iedere shet lopen. ( Huh)Ik kan niet gewoon de teugels aannemen. Ik heb heeeeeel licht contact, meer niet. Ze loopt ook de hele tijd aan de teugel. Dus zodra er iemand op gaat zitten en de teugels aanneemt, oei! Ook al zeg je het nadrukkelijk, iedereen gaat haast de fout in. Gaat dit vanzelf over?? ( Niet die mensen, maar die gevoeligheid) In het begin dacht ik dat ze nog gewoon aan het wisselen was, maar ze is nu al 7, dat moet toch zo langzamerhand over zijn, ofnie? Nu zal iedereen wel denken, das toch niet zo'n probleem, jawel dus! De hulpen komen zo niet goed door en ik heb wel controle over haar, maar niet in een buitenrit. ( En het is buiten een rotzak hoor!) Wie heeft er nog meer ervaring met dit soort pony's? En wie heeft er goede tips voor mij?

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 13:25

Wat voor reactie geeft ze als je de teugels aanneemt dan??, is het misschien mogelijk dat ze op de één of andere manier last heeft van haar bit?? heb je al wel eens een bitloos hoofdstel geprobeerd?? zijn alle tanden en kiezen wel goed door gekomen?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 13:50

Inderdaad, wat Josje zegt: even de kiezen na laten kijken. En is het misschien een heel oud bit waar "haakjes" aan zitten? Of eh.... beetje genante vraag, maar zit je bit niet achterstevoren aan je bakstukken? Of is het gewoon een te scherp bitje?
En waarom eigenlijk een bit in z'n mond? Probeer je paardje eens op z'n neus te rijden, kan heel lekker werken!

Succes, en laat je nog weten hoe het gaat?

Groetjes, Sonja.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-01 21:40

Hahaha, nee joh, ik heb het bit echt niet verkeerd aan de bakstukken zitten hoor! Maar het kan wel kloppen dat het bitje misschien iets te scherp is, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ik zal binnenkort wel eens met een dikker bit rijden. Maarre, het zou ook heel goed kunnen dat je iets met haar kiezen heeft! Maar ik kan haar niet laten contoleren daarop want officieel is ze van Willem, en die vindt dat allemaal dikke onzin. Maar ik ga haar kopen ( hoop ik ) en dan is ze heeeeeeeeeeelemaal van mij. En dan ga ik haar naar de paardentandarts brengen, en dan ga ik haar inenten, en dat even een goeie controle bij de dierenarts, en langs een goeie hoefsmid en, en, en............
Jaja, 't is toch wat, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 17:24

*grijnz* tja, ik kan vanaf m'n computertje niet zien of jij een hoofdstel in elkaar kunt zetten Knipoog) Knipoog) Knipoog) SORRY!!!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 20:45

hoi Fieke
wij hebben ook zo'n soort paard op stal staan en het is inderdaad erg lastig. We zijn het aan het oplossen door haar echt voorwaarts neerwaarts te rijden. Dat helpt redelijk. Ze is nu bijna zeven maar je kan haar nog steeds niet op een normale manier aanraken met je benen als je er op zit. Clown
dus voorwaarts neerwaarts voor zover als dat gaat en de hoop niet opgeven. En zoals de rest al zei: lichaamlijke kwaaltjes uitsluiten.
groetjes kim Huilen

_________________
zeg maar dat ik gek ben, maar ik kan vliegen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kim op 2001-04-06 20:46 ]</font>

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:02

Hoi.....
Misschien kun je beter een rubberbitje nemen als hij zo gevoelig is of een stang (zonder kinketting( want met stangen heb ik ook ervaring dat ik een pony niet kon houden die toch redelijk licht in haar mond is....
veel suc-6 ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:19

Dit is trouwens wel een heel erg oud topic, van een jaar geleden (bijna). Ik weet niet of het laatste antwoord nog relevant is?