wimpy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 22:37

kom dit tegen op welshcob.nl:
Een western welsh cob:
Afbeelding
Sinds 1994 beoefent Monique de westernsport met haar Welsh Cob hengst Flower Girl's Tanne(geb. 1991), specifiek gericht op het onderdeel Reining. Zij heeft les van (inter)nationaal reiningkampioen Henk van Amstel. In januari 1997 heeft Monique haar trainerscertificaat western-riding te Deurne behaald. In 1998 heeft Monique een Amerikaans juryseminar te België gevolgd (alles over reining) alsmede een stageperiode bij Trainingsstal Madepolder te Den Haag.En in 1999 heeft zij het certificaat "basiskennis hoefbeslag" behaald.In 2000 is een korte stage gevolgd bij Monray Quarter Horses te Amstelveen

Behaalde resultaten:
april 1997 2nd Open Reining
juni 1997 1st Open Reining
april 1998 1st Open Reining
april 1998 3rd Open Jackpot Reining
juni 1999 Finalist Open Reining Wrangler Cup
1999 april 2000 4th NRHA Reining Pro

Nu mijn vraag aan jou:
Als enken Quarters, paints en appy's geschikt zijn voor western, waarom zou henk van amstel dan de moeite nemen om een welshcob les te geven??

Nu kan ik mezelf heel trots een leek in de westernwereld noemen Haha!
Maar de resultaten liegen er denk ik ook niet om.....????

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 22:45

waarom een welshcob wel, en een fjord niet?
hoe sta jij dan tegenover bijv.
Haf, tinker en KWPN ofzo?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:50

Sorry dat ik voor mijn beurt spreek, maar als ik het me goed herinner heeft Wimpy ooit een KWPN-er gehad...toch... Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 22:58

ok, het is dus een persoonljike mening.
Ik hou persoonlijk ook niet van fjorden, maarja, smaken verschillen nu eenmaal.
Maar dat jij geen voorkeur hebt bij een fjord wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen.
Tuurlijk geloof ik dat er beperkingen zijn (zeker als je bij cutting (= cowsense) gaat kijken)
Maar al gooi ik een westernzadel op mijn shet, en ik rij daar spins, stops heel de mik mak mee, en IK ben daar tevreden mee, zonder dat ik op wedstrijd hoef te laten zien hoe goed ik wel niet ben, recreatief dus.
Wat is dan het probleem?

Ps: ik probeer je niet aan te vallen ofzo, ik probeer jou mening te begrijpen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 23:05

ligt dat er niet aan hoe perfect je het wil zien? (onthoudt dat ik op western gebied een leek ben).
Dat ie op het juiste been stopt ofzo, of gewoon "een leuk stukje kan glijden"?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 09:04

Ik geef Wimpy helemaal gelijk!

Hij laat zich niet negatief uit over Fjorden, hij zegt alleen dat ze minder geschikt zijn (dus niet ON-geschikt).

Dat is toch ook zo?

Ik heb met één van onze Friezen heel fanatiek gesprongen, maar ik beweer toch echt niet dat ik er een super springpaard aan had! Ik had wel heel veel lol en daar gaat het om!

Het is gewoon een feit dat het met bv. Fjorden veel moeilijker is om op een hoog niveau te presteren (In de westernsport maar ook in de engelse), daarom heb ik veel respect voor de mensen die het wel gedaan krijgen.

Ik persoonlijk zie wel liever een warmbloed...

Brenda

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 14:52

Mijn welshcob hengst Flowergirl's Adventure is van Monique Holland geweest. Zij heeft hem ook getraint, het is ook echt een superpaardje, hij kan erg veel, ik moet zelf alleen wat meer leren. Foto staat hier op bokt onder miniboktmeeting allerlei. Ja, de welshcobjes doen het leuk, kijk ook maar naar Charlie de welshcob van Jos.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 17:11

Brende heb jij Adje gekocht??
Ik heb dik een jaar bij Monique gelesd en ze had het regelmatig over haar paarden.
was altijd heel gezellig

Brenda

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:52

Ja, sinds april. Ze stond 3 jaar terug bij ons daarvan kon ik Adje dus al. Toen ze besloot om hem te verkopen waren wij de eerste die het wisten, was een simpele zaak voor mij! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:39

wow en ze was best gehecht aan dat paard. Maar wel leuk voor je.