3e keer wedstrijd met Orri L1, en Jur in de B

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

3e keer wedstrijd met Orri L1, en Jur in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 23:56

Vandaag was er weer wedstrijd bij Spijkerboor. Het was een perfecte dag om wedstrijd te rijden, het weer was super, we hadden fijne tijden om te rijden (niet zo belachelijk vroeg Haha!) en Maarten ging mee. Maarten was er gisteren al en toen zijn wij naar de kuravond bij de Zaanse Ruiters wezen kijken. Maar goed, vandaag was de 3de wedstrijd voor Orri en een vriendin ging op Jur in de B starten. Voor haar was het 20 jaar geleden dat ze voor het laatst een wedstrijd had gereden, hartstikke spannend dus. Er zat wel veel tijd tussen alle proeven, mijn vriendin moest om 3 uur en 4 uur, ik om 5 uur en 6 uur. Omdat we dus geen tijd hadden om heen en weer te rijden, gingen we om kwart voor 2 met 2 trailers en 2 auto's op pad. Ik heb de luxe dat ik 2 trailers kan gebruiken, die van Claudia en die van Orri. Maarten kon dus ook met een trailer rijden, dat kwam goed uit. Nadeel was wel dat beide paarden erg lang op de trailer moesten staan.

Mijn vriendin moest dus als eerste met Jur en we waren allebei bloednerveus. Ik wilde zo graag dat het goed ging. Jur is thuis zo drakerig en veegt de hele bak met je aan. Maar ik had gezegd dat ze op wedstrijd heel anders is. Nou is ze dat bij mij, maar er heeft nog nooit iemand anders met haar gestart, ik hoopte dus dat het wel waar was wat ik zei en dat Jur mijn vriendin niet in de steek zou laten. Gelukkig gedroeg Jur zich inderdaad voorbeeldig. Toen ik daar zo zag losrijden, dacht ik echt: 'dat is mijn paard *zucht*' (lekker penny-meisjes-achtig dus *LOL* ). Iemand zei nog: 'jeetje wat heeft dat paard een enorm dikke staart!' *trots* Haha!
Nou toen moest ze de ring in. Ze reed de proef heel braaf, had iets flitsender mogen zijn, maar voor de B was het netjes. Jur bleef mooi nageeflijk en maakte geen fouten. Na een uur wachten mochten ze de tweede proef doen en Jur was gelukkig nog lang niet moe. De tweede proef ging veel flitsender en was beter op de letter gereden, een groot verschil met de eerste. Dit wordt scoren, dacht ik!
Toen moesten we snel Orri opzadelen voor mijn eerste proef, daarna was pas de prijsuitreiking van de B, maar die zal ik nu als eerste noemen. Jur + mijn vriendin waren in de eerste proef 1e en in de 2e proef gedeeld eerste met z'n 3en!! Maar...er was zo laag gejureerd, van de 16 proeven (8 deelnemers die ieder 2 proeven reden) was er maar 1 winstpunt!! En die was voor Jur met mijn vriendin, precies 156. In de andere proef hadden ze 155 punten. Ik vond het echt belachelijk voor de B, het niveau was behoorlijk hoog, er reden een paar heel goede paarden mee waarvan ik echt dacht: rijden die nog B??? Dus heel apart dat er zulke lage punten gegeven zijn. Maar ach, toch een leuk begin.

Toen dus Orri. Manon en haar man waren ook komen kijken, ik was dus extra nerveus. Knipoog
Orri ging fijn met losrijden. In de eerste proef ging hij ook heel fijn, de beste proef die ik tot nu toe met hem heb gereden. Toen dus een uur wachten en toen de tweede. We waren allebei minder geconcentreerd maar het ging nog steeds fijn voor mijn gevoel. Ik had wel dezelfde jury als die van de B dus ik vreesde het ergste. En er deden een paar hele goede paarden mee die veel verder waren dan het niveau waarop ze starten. Maar goed, het viel hartstikke mee, ik was in de eerste proef 2e met 169, 2 winstpunten dus. En in de tweede proef weer 2e met 167 punten, nog eentje erbij. Ik had 1 winstpunt nodig om L2 te mogen starten en ik heb er nu 7 in 3 wedstrijden. In de eerste proef werd een meneer met een prachtig paard 1e (daar was UniferB vorige keer erg van gecharmeerd). Ik heb me nu dus snel ingeschreven voor de L2 over een paar weken, ben benieuwd hoe we dat gaan doen.

Kortom, het was een erg leuke dag en Manon heeft vandaag absoluut geluk gebracht! *LOL*

Oja Maarten, nog hartstikke bedacht voor al je hulp en gezelligheid! Lachen
(En voor het demonstreren dat vrouwen veeeeeel beter zijn in het inparkeren van de trailer! Knipoog Extreme duivel )

En nu ga ik weer naar stal, de paarden afvoeren.
Laatst bijgewerkt door Jura op 24-02-03 01:44, in het totaal 2 keer bewerkt

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:00

Hee, goed zeg! Anky in de Dop. Haha!

Ja, dat was echt een heel leuk en goed paard.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 00:01

Zo, jij bent rap met reageren!

Ja, het was zeker een topper dat paard. Een Haarlem toch of niet?

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:03

Hmm, ik dacht het niet. Weet het niet meer...

Hhahaha.....ja,SnelleE......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:08

Foto's van het losrijden komen straks Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 02:11


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 06:46

Wauw wat goed zeg van jouw en orri. Ik heb overigens eens stukje van de proef van Jur gezien en ik ben het met je eens dat het belachelijk laag gejureerd is, het zag er echt heel netjes uit. Had je in de L nu dezelfde jury Verward . In de M1 en de M2 kon ik de punten ook al niet echt volgen.

En jij was wel zo blij dat je niet belachelijk vroeg hoefde, ik moest om 9.15uur starten Dromen . Mijn punten waren niet zo hoog (169 en 166) maar voor een eerste keer Z1 en dat dan ook nog zonder voorbereiding was ik heel tevreden over maxie. Ik kon me met mijn punten prima vinden (vijfjes en zesjes proef).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:34

Zo jeetje Maartje, mag het nog ietsje meer zijn Haha!. Gefeliciteerd hoor en knuffel aan je paarden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:38

He wat goed joh! Wel jammer dat ze in de B dan zo laag gejureerd hadden, maar iig 1 wp voor Jur en je vriendin!.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:45

UniferB schreef:
Hee, goed zeg! Anky in de Dop. Haha!

Ja, dat was echt een heel leuk en goed paard.


Dat is zeker een paard om van te Kwijl
om een beschuitje mee te eten!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:46

*wrijft nog even de slaap uit zijn ogen* Gaaaap Gisteravond lag ik om twaalf ur in mijn nest na een lange wedstrijd-dag en een uur en drie kwartier autorijden naar Benneveld. Ach ja... je moet er wat voor over hebben om 'Anky in de dop' te supporteren Knipoog

Ik moet zeggen dat ik gisteren erg verbaasd was... Maartje was een keer positief gestemd na een proef Knipoog Tong uitsteken Normaal gesproken vindt ze altijd dat het niet te best ging, maar blijkt het toch goed gegaan te zijn, maar deze keer was ze er (redelijk) tevreden over! Haha!

Ik heb een heerlijk weekend gehad! Thanx Maartje voor de gezelligheid enzo! Lachen

(inparkeren van een trailer?? Lips are sealed Schijnheilig )

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 09:57

Hé Maart, wat goed! Gefeliciteerd! Je hebt allemaal toppers op stal Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 11:51

Bedankt voor de reacties!

Astrid, de B had 2 jury's, allebei erg streng. De eerste heeft dus maar 1 punt uitgedeeld, die voor Jur was. Deze jury heeft dan ook in de M gejureeerd. De tweede jury heeft helemaal geen winstpunten uitgedeeld, terwijl Jur toen veel flitsender ging dan in de eerste proef waarvan jij een stukje hebt gezien. Die jury had ik en kennelijk was ze in de L weer veel soepeler!

Maarten, ik was inderdaad tevreden na de proef en dat ben ik niet snel! *LOL*
Ik vond het ook super gezellie dit weekend, ging weer veel te snel allemaal!

Enne, misschien is achteruit rijden in een smal straatje een betere omschrijving? Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:53

He proficiat ermee! Nog een snel een keer L2 starten, ben je vast van 10 wp regeling af.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 15:49

Over 2 weken start ik L2, jammer genoeg red ik het niet om nog M te zijn voor 1 april. Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:44

Zo dat gaat wel lekker dus.
Goed zeg! Lachen

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:38

Ik heb alle proeven in de B gezien en ik vond eigenlijk vooral de eerste niet in de B thuis horen (aangezien ik haar nog ken van vroeger) maar de rest van de paarden, die zou ik geen L geven! Er waren zeker 2 meiden die voor de eerste keer starten met hun paard en daar waren hun punten ook naar! Het waren trouwens nr 3 en nr 6 (paardje wat eerst aan de longe ging), maar de punten waren wel laag. Volgende week is het weer een thuis wedstrijd om de kijken dan kunnen we naar de Zaanse!!

Wel tof voor je de winstpunten!!! Gefeliciteerd!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 21:09

Gefeliciteerd!!
Op naar de Z.

Jammer van Jur, maar volgende keer beter toch?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 23:09

Ipsilonka, ik ben het niet met je eens, ik heb maar een paar proeven gezien in de B (mijn vriendin was overigens nummer 2) en die waren niet zo. Maar Jur liep keurig nageeflijk, redelijk goed op de letter en deed alle overgangen netjes. Wat willen ze nog meer in de B??
Maar dat ze van de 16 proeven als enige een winstpunt had (en dus 1e was en in de 2de proef gedeeld eerste) vind ik toch wel erg leuk. Als de jury hoger had gepunt had ze ook aan kop gestaan maar dan met hoge punten!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 00:50

Ik bedoelde de punten laag over de hele dag gezien (een ander stalgenootje startte M1 had ook erg lage punten). Dus ik ben misschien blond maar waarmee ben je het niet eens dan?

En ik ben wel benieuwd welke paarden er dan zo goed liepen want sommige leken met inrijden erg mooi en goed te lopen maar dat heb ik weinig in de proeven gezien. De eerste en die van jou gingen inderdaad wel erg braaf en ik geloof die vos met dat bruine harnachement. Verder vond ik de paarden erg onrustig. Maar goed ik rij toch niet ik kijk alleen!

Het was alleen allemaal positief bedoeld!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 21:07

Ik bedoelde dat je zei dat de meesten niet in de B thuis hoorden, of bedoelde je juist dat het leek alsof ze hoger dan B reden? Haha!
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, sorry!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:19

Ja, ik dacht idd dat je bedoelde dat ze te goed waren en daar had ik inderdaad mijn vraagtekens bij!!!

Lekkere ruis in de communicatie!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:36

Volgens mij zegt Jura dat ook in het eerste bericht:

jura schreef:
Ik vond het echt belachelijk voor de B, het niveau was behoorlijk hoog, er reden een paar heel goede paarden mee waarvan ik echt dacht: rijden die nog B??? Dus heel apart dat er zulke lage punten gegeven zijn. Maar ach, toch een leuk begin.