stalkatten zindelijk maken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

stalkatten zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 17:27

hoi....
wij hebben 2 lieve stalkatten, die nooit gewend zijn geweest in huis te komen....nu wil ik ze toch wel eens in huis hebben en ze dus zindelijk maken. ze zijn al een jaar of 4/5.
hoe kan ik dit het beste aanpakken? je hebt toch ook van die broekjes voor loopse honden, hebben ze die ook voor katten?
zou dat wat zijn? of hebben jullie andere tips....

nynke


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:29

Als ze ergens plassen waar jij dat niet wilt, ze met hun neus in hun plas doen. Doet me buurvrouw en die had dat van iemand gehoord. weet alleen niet of dat helpt. Marja als je het niet probeert weet je het niet!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:31

Met kattten valt dat zindelijk maken heel erg mee. Wij nemen er ook wel eens eentje van de stal mee, zetten ze even op een schone bak en het is gewoon ongelooflijk hoe snel die beestjes het door hebben.Mocht er toch een ongelikje gebeuren naast de bak, dan even schoon vegen en nawrijven met een doekje met azijn.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:31

Normaal is een poes vrij "makkelijk" zindelijk te maken, omdat ze uit zichzelf hun "uitwerpseltjes" willen ondergraven en keukentegels ofzo zijn daar nogal moeilijk voor.
Dus gewoon een kattenbak zetten, poes nemen, erin zetten en de 'krabbeweging' maken met de pootjes van de poes.
Voor de meeste katten is dat al genoeg, hebben ze mij altijd gezegd. Ik heb de mijne altijd van jongsafaan gehad en dan werkt het zo, maar naarentschijnt met oudere katten dus ook.

Als je hem zindelijk wil in de zin dat hij naar buiten gaat om zijn behoefte te doen, denk ik dat gewoon de deur openlaten een optie is in het begin. Na een tijd kan je die wel dichtdoen en vraagt poes zelf wel om naar buiten te gaan. Zo doet die van mij het ondertussen ook, want de kattebak vindt hij ineens vies (jaja gek beest).

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:35

chanickyo schreef:
Als ze ergens plassen waar jij dat niet wilt, ze met hun neus in hun plas doen. Doet me buurvrouw en die had dat van iemand gehoord. weet alleen niet of dat helpt. Marja als je het niet probeert weet je het niet!


In de dierenboeken staat dat je dit juist niet moet doen! De katten snappen daar toch niks van en dat doe je bij kleine kinderen toch ook niet. Vind dit ook een beetje een vreemde manier om dieren iets te leren Boos!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:35

Ik hoop niet dat je je kat zo'n broekje aan gaat doen! Dat vind ik echt dierenmishandeling!!!!! Afschuwelijk!!!!!!!!!!!!!!!!11111111

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 00:25

Wat is er zo zielig aan zo'n broekje?? Als onze hond loops is, krijgt ze ook zo'n broekje om. Vind ik stukken minder zielig dan dat ze drie weken in de bijkeuken moet blijven!

Maar voor loopsheid bij een hond is het natuurlijk een ander verhaal dan voor onzindelijkheid bij een kat, dan zou ik zo'n broekje niet gebruiken.
Die manier van Belsje werkt vaak wel. Weet alleen niet of het bij een volwassen kat ook nog op die manier aan te leren is, kwestie van uitproberen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 19:38

ja en kinderen hebben toch ook luiers om? in huis hun behoefte das pas zielig....voor mij.....

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:06

lekker fris zo'n broeke vol stront, je moet de kattenbak voordat je hem gaat gebruiken schoonmaken met gloor (vinden katten lekker ruiken) wel omspoelen Haha! . dan de katten in een niet zo'n grote ruimte (b.v. douche) met de kattenbak, als het goed is doen ze dan vanzelf hun behoefte in de bak, mochten ze er naast gaan zitten, hun def (poep) in de bak gooien, meestal gaan ze er dan wel op. Mocht dit niet lukken zou ik een bench huuren (grote voor honden) daar de kat en bak in doen, werkt ook heel goed. Maar waarom laat je ze gewoon niet op stal?

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:02

wat nu als ze er af en toe wel op gaan, maar het toch wel lekker schijnen te vinden om er grandioos naast te gaan zitten???
ik heb een kat die dat dus doet, en denk erover om hem als we niet thuis zijn op te sluiten in een bench... met kattebak.
Tips??

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:11

Zo'n broekje werkt niet en zijn ook niet gemaakt voor katten. Een kat zal dat echt niet accepteren en zich in allerlei bochten wringen om het af te krijgen. Daarbij vind ik het wel zielig, want katten zijn heel erg schone dieren als het om hun eigen lijf gaat, dus zullen ze zich doodongelukkig voelen wanneer ze in hun eigen plas/poep moeten rondlopen.

Je kan ze natuurlijk ook gewoon op stal laten Ik denk niet dat ze het je in dank afnemen, wanneer je ze van hun vrijheid berooft.

זכור

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:25

lieke2 schreef:
wat nu als ze er af en toe wel op gaan, maar het toch wel lekker schijnen te vinden om er grandioos naast te gaan zitten???
ik heb een kat die dat dus doet, en denk erover om hem als we niet thuis zijn op te sluiten in een bench... met kattebak.
Tips??


is je kattebak dan wel schoon??
sommige katten gaan er al niet meer op als er 1 drol in ligt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Lizzy__87, Manieki, Relserk, Sjokki en 47 bezoekers